svein-ivar Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Rør-ramme front tror jeg man skal være fryktelig heldig om man får det godkjent... Kanskje om man registrerer som Hot rod?? Har vært innom tanken på rørramme jeg og.... Tenk så mange problemer som hadde forsvunnet da :rolleyes: Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 HE he, i helga fikk jeg(13 år) lov til å kjøre gammel volvo`n (142 `74). Den første gangen jeg kjørte bil. så vidt jeg så over rattet....knallkult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laksen Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 HE he, i helga fikk jeg(13 år) lov til å kjøre gammel volvo`n (142 `74). Den første gangen jeg kjørte bil. så vidt jeg så over rattet....knallkult! Off topic til de grader, men bare for å gjøre deg litt sur så var jeg 11 da jeg kjørte min første og det var en Porsche 911 ;) Siter Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging (x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Clutsjen var tung, men det er den jo på alle gamle biler :cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 håper dette kan gi deg noe svar .. QUOTE=svein-ivar]Låner denne tråden litt jeg. Er det noen som kan nevne hvilke volvo girkasser som er 4trinns?? m40= 4 B20 (B21 kun i 75/76) m45=4 (b20 kun 75/76 ) har 2 slike ;) m46=4 +od b19b-b23 M41 =4+od B20 m400 4(B30) M410 4 + od (B30) fler?? Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Supert! Takker og bukker :pray Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Her er noen bilder av b20 med turbo hvertfall. + mitt prosjekt b230ET motor i min 142. er bygge bilder. skal snart begynne og jobbe med den igjen. motoren består av b230ET blokk stempler og råder. skal bytte ut med hråder fra SPM snart ( mulig stempler ). b20 oljepumpe som har fått justert trykket litt. og b20 oljepanne så motoren står rett i bilen. prøver og få tak i en 16v topp så jeg slipper og bekymre meg for smøring av kam, har laget et jern så olja ikke renner ut nå, men vet ikke helt hvor bra det er. Annet så er det 75mod clutch hus på girkassa så jeg får brukt 5gira kasser. 245 mellomaksel ( orginale var jo i tannpirkerstørrelse). Ting som skal skje nå er t5 motor hvis plass, eller 16v topp. har en b20 jeg skal turbokonvertere etterhvert også. kommer nok en egen tråd her da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Off topic til de grader, men bare for å gjøre deg litt sur så var jeg 11 da jeg kjørte min første og det var en Porsche 911 ;) Den Porsche`n du kjørte; åssen girkasse var det? Aut. eller manuell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Her er noen bilder av b20 med turbo hvertfall. + mitt prosjekt b230ET motor i min 142. er bygge bilder. skal snart begynne og jobbe med den igjen.motoren består av b230ET blokk stempler og råder. skal bytte ut med hråder fra SPM snart ( mulig stempler ). b20 oljepumpe som har fått justert trykket litt. og b20 oljepanne så motoren står rett i bilen. prøver og få tak i en 16v topp så jeg slipper og bekymre meg for smøring av kam, har laget et jern så olja ikke renner ut nå, men vet ikke helt hvor bra det er. Annet så er det 75mod clutch hus på girkassa så jeg får brukt 5gira kasser. 245 mellomaksel ( orginale var jo i tannpirkerstørrelse). Ting som skal skje nå er t5 motor hvis plass, eller 16v topp. har en b20 jeg skal turbokonvertere etterhvert også. kommer nok en egen tråd her da. Hallo!! dette høres tøft ut! Men hvor er bildene? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Lurte jeg også på...? Trenger inspirasjon... Hehe Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Lurte jeg også på...? Trenger inspirasjon... Hehe Hey!! hvordan går det med ditt prosjekt da? Mitt har stoppet litt opp pga huskjøp og sånt ,men nå venter jeg på toppen jeg har bestilt så da er detforhåpentlig vis i gang utover høsten/vinteren ,har som sagt tidligere fått tak i en steg 3? 44/37mm ventiler topp, mahle stempler og er vel egentlig bare på jakt etter en b20 motor i haugesunds området /(noen som har en til salgs? uansett stand?) Jeg kjøper den hvis det ikke er altfor langt å kjøre for å hente den :) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Prosjektet setter fart først nå..! Reiser å henter en motor i Sverige denne helgen som har mye godis, for å si det sånn cheers Av deler og ting som er gjort, kan dette nevnes: 88mm slaglengde, 92mm borring, Neddreide B21et stempler, Kg's steg 3topp (46in-38,5ut), ekstraktor grenrør (4-2-1) i 2,5", 2x45mm Weber, Timo 840 kam, ståldrev, støtstenger fra B30 (tror jeg...?), Aluminium Toppdeksel, oljekjøler, oljefilter adapter m.m..... Alt på B20 blokk!! Motoren er bremset og justert på rullende landevei. Ga 150hk på hjula (180-190 i motoren..??) på 5500rpm. Det blir å kjøre med dette en stund, til jeg får tjent litt mere penger... Deretter skal jeg vurdere turbokonvertering. Men vet ikke hvordan det blir på denne motoren, ettersom den har en sinnsyk slaglengde... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Prosjektet setter fart først nå..! Reiser å henter en motor i Sverige denne helgen som har mye godis, for å si det sånn cheers Av deler og ting som er gjort, kan dette nevnes: 88mm slaglengde, 92mm borring, Neddreide B21et stempler, Kg's steg 3topp (46in-38,5ut), ekstraktor grenrør (4-2-1) i 2,5", 2x45mm Weber, Timo 840 kam, ståldrev, støtstenger fra B30 (tror jeg...?), Aluminium Toppdeksel, oljekjøler, oljefilter adapter m.m..... Alt på B20 blokk!! Motoren er bremset og justert på rullende landevei. Ga 150hk på hjula (180-190 i motoren..??) på 5500rpm. Det blir å kjøre med dette en stund, til jeg får tjent litt mere penger... Deretter skal jeg vurdere turbokonvertering. Men vet ikke hvordan det blir på denne motoren, ettersom den har en sinnsyk slaglengde... Jøss her skjer det ting skjønner jeg Den derre Timo 840 kammen , er det tilsvarende en k-kam? eller er det noe annet? De stemplene ,hvor mye dreide er de, og hvorfor ? jeg mener så lenge du kjører sugemotor uten turbo er det jo en fordel med høy komp? Kan jeg spørre hva denne motoren kostet? Bilder hadde vert bra :) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Jeg kjenner ikke til Timo kammen, men den skulle visst være relativt snill, så langt unna k-kammen kan den ikke være... Vet ikke hvor mye som er tatt av stemplene, men regner med at det er "en del". Ja, det er jo forsåvidt bra med høy komp, men det finnes vel grenser også(?)... Hehe. Motoren fikk jeg for 10,000kr... Men Hysj!! Ikke si det til noen :hammer Bilder hadde vært fantastisk, jeg vet... Hehe. Vi får se hva jeg får til... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 hei fått 6tusen i avslag på den el ? ;) kjører med nesten samma motoren jeg bare 86mm i slag men 93 mm bor steg 3 topp og kg 6 kam Du dreier av 4mm a stempl du får 4mm lengre slag vær vei ergo 88mm stroke Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.