Dom Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Dom: leste den artikkelen, var intresangt det men der sto ikke noe om montering og pris og om det går ann å få det godkjent til gatebruk.. sist jeg sjekket pris lå det rundt 3500 tror det var selholm ikke billig men heller ikke spes dyrt:) Godkjenning hmm burde ikke være noe problem stort sett alle rally biler kjører jo rundt med dette biltilsynet sier muligens noe men hvis du bygger om til større og bedre bremser kan jo ikke dette bli feil eller? blir pedal boks og hydraulisk hådbrekk på min nå tror jeg hadde noen gamle kalipere liggende de ser ut som de passer bak og de er tokrets :) altså bolt on og bort med det gamle wire faenskapet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Spørsmål: Sitter det M-råder i b21?? Vet at de sitter i b23... Tror de sitter i alle B23 og B21ET... skjekk http://www.savarturbo.se og http://www.amazonklubben.se, på forumene der står det mye bra :) Blir bra slitasje på dekkene med sveisa aksel, men dette er ingen bruksbil... planen er en tur på et privattreff på rudskogen for litt drifting... og ja jeg kjører billig dekk notin Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 det med rådene vet ikke jeg, men jeg vil gjerne høre litt mere om det du skal gjøre med motoren :) Kan jeg spørre hvor mye du ga for motoren, og hvilken tilstand den er i ? Og bilder underveis hadde vert artig!! Motoren kostet meg 500kr (greit med kontakter...). Det er en 74mod som skulle være i ganske god stand. Bilder blir litt vanskelig ettersom jeg ikke har noe digitalt kamera, men vi får se etterhvert. Kanskje jeg kjøper et til uka... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Motoren kostet meg 500kr (greit med kontakter...). Det er en 74mod som skulle være i ganske god stand.Bilder blir litt vanskelig ettersom jeg ikke har noe digitalt kamera, men vi får se etterhvert. Kanskje jeg kjøper et til uka... Hei! det var billig... 74 modell er bra, det er vel da 8 bolta svinghjul Har lest at denne veiva er dårligere enn den til 6 bolta (amazonklubben.se) Går å bruke veiv fra B21ET har jeg lest, må modifiseres noe i enden til kamdrevet. Bra topp på de... bra utgangspunkt! Hva er planene din for topp, block, clutch, turbo, grenrør, drivlinje og forgasser/sprut! Artig å få noen tips... :rolleyes: Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Hei! det var billig... 74 modell er bra, det er vel da 8 bolta svinghjulHar lest at denne veiva er dårligere enn den til 6 bolta (amazonklubben.se) Går å bruke veiv fra B21ET har jeg lest, må modifiseres noe i enden til kamdrevet. Bra topp på de... bra utgangspunkt! Hva er planene din for topp, block, clutch, turbo, grenrør, drivlinje og forgasser/sprut! Artig å få noen tips... :rolleyes: se på side 1!! sombrero Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Dom: sist jeg sjekket pris lå det rundt 3500 tror det var selholm ikke billig men heller ikke spes dyrt:) Godkjenning hmm burde ikke være noe problem stort sett alle rally biler kjører jo rundt med dette biltilsynet sier muligens noe men hvis du bygger om til større og bedre bremser kan jo ikke dette bli feil eller? blir pedal boks og hydraulisk hådbrekk på min nå tror jeg hadde noen gamle kalipere liggende de ser ut som de passer bak og de er tokrets :) altså bolt on og bort med det gamle wire faenskapet ok, 3500er jo litt da , tror det får komme senere da, jeg må bygge motor først :) Ta og knips noen bilder da underveis når du bygger om da :) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Motoren kostet meg 500kr (greit med kontakter...). Det er en 74mod som skulle være i ganske god stand.Bilder blir litt vanskelig ettersom jeg ikke har noe digitalt kamera, men vi får se etterhvert. Kanskje jeg kjøper et til uka... wow... var det billig eller!!?? Si ifra hvis du vet om en til da :titties: Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Min motor skal se omtrent slik ut: Underdel: Borret til b21 B21et stempler M-råder (sitter i b23 orginalt) Topp: Ventiler på 46in og 38ut. Dobble ventilfjærer Forsterket vippearmsbrygge Andre ting: Turbo - Holset Hx40 Plenum (skal altså trykke gjennom gasser) på ca 3liter Grenrør - Pulssplit, 4-1 F kam 45mm Weber eller dellorto Pro spark tenning (?) Osv... den toppen der det er vel en steg 2 topp det ,eller? Hvordan vil du trykktette disse gasserene, og er det mere jobb en med en stromberger? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Skal si ifra om jeg finner enda en... Sammenligner du toppen med Kg sine, så vil den vel Kanskje være noe tilsvarende steg 2 ja. Jeg lurer på om Dellorto gasserne kanskje er trykktetta i orginal stand?? Er ikke sikker. Om man må trykktette de gasserne er det faktisk mindre jobb enn å trykktette en stromberg. Hadde en genial "How to do" link om det før. Skal se om jeg finner den.... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Jeg har også vært inne på tanken om å bruke mc gassere... Angående motorer, så pleier de være ganske billige hos privatpersoner generelt i Sverige... Der har jo nesten alle svensker motorer, trim, deler, interiør, eksteriør osv.. liggende i garasjen! http://www.blocket.se kanskje man treffer på en hyggelig nabo :) Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Skal si ifra om jeg finner enda en... Sammenligner du toppen med Kg sine, så vil den vel Kanskje være noe tilsvarende steg 2 ja. Jeg lurer på om Dellorto gasserne kanskje er trykktetta i orginal stand?? Er ikke sikker. Om man må trykktette de gasserne er det faktisk mindre jobb enn å trykktette en stromberg. Hadde en genial "How to do" link om det før. Skal se om jeg finner den.... Med de ventilene, blir ikke det da en steg3 topp? Vet mange dellorto gassere er trykktetta (fulgte med i gik sine turbosatser til B23) men ikke alle tror jeg... Hvis du finner en link på hvordan en skal trykktette en weber eller to så er jeg veldig takknemlig!! Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Jo det blir vel kanskje en steg 3?? Men jeg skal revurdere innsugs ventil str... Er kanskje litt stort...? http://web.telia.com/~u26703770/tryckmatning.htm <--Her står det om trykktetting av dellorto... Skal se om jeg finner til Weber også... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hvordan er det å få tak i disse pakningene som skal til for å trykktette weber/dellorto? Hva med å kjøre med to Strombergere og turbo, de passer vel på et innsug til dubble SU! Noen som har erfaringer eller kommentarer til dette! Har to webere 45, men de står på en komplettt motor som jeg ønsker å ha komplett (bruker den nå/reserve når turbomaskinen skal i). Stromberg er billigere enn weber/dellorto og det står godt forklart på savarturbo hvordan man trykktetter dem! og en enkel er god for en del hester! Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hvordan er det å få tak i disse pakningene som skal til for å trykktette weber/dellorto? QUOTE] GIK kanskje?? Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Skal si ifra om jeg finner enda en... Sammenligner du toppen med Kg sine, så vil den vel Kanskje være noe tilsvarende steg 2 ja. Jeg lurer på om Dellorto gasserne kanskje er trykktetta i orginal stand?? Er ikke sikker. Om man må trykktette de gasserne er det faktisk mindre jobb enn å trykktette en stromberg. Hadde en genial "How to do" link om det før. Skal se om jeg finner den.... Jepp takker for det og venter i spenning hehe notin kikka på den linken om trykktetting og det var godt forklart , men det pakningsettet er vel ikke å oppdrive lenger ,men det er ikke noe problem å lage pakninger heller da forsåvidt. Men klart en fordel med ett sånt sett ja. Mc forgassere har jeg også hørt er bra greier , og de får du faktisk deler til enda også + at de tar jo myyyye mindre plass. jeg mener å ha hørt at både delorto og weber ikke eksisterer lenger. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.