JohnDeere Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Har nå kjøpt og solgt en del bilstereo, og håper nå at jeg har kjøpt rette komponenter. Dette skal neste uke bli montert i min BMW 325i Cab av undertegnede; Spiller - Pioneer DEH-P9300R Forsterkere - AUDISON LRx 1.400 - Arizona Eagle AZ 455 Subwoofer - CADENCE Wild Beast 12" Frontsett - FOCAL 130KP I tillegg har jeg et Macrom 59.13 og et Macrom EXT 6.0 liggende, men tviler på at det er plass til Macrom EXT 6.0 Jeg har trekt 3 sett med signalkabler i bilen. ( Sub, Rear og Front ). Er litt spent på hvordan Audison blokka ( 650Watt @ 2 Ohm ) vil dra Wild Beast`n ( 700Watt RMS, 2 Ohm spole ). Hva tror dere? Har montert Focal settet som drives av Arizona Eagle AZ 455. Det jeg synes er litt "irriterende" er at når man spiller nokså høyt, tror jeg det blir for mye bass for høytalerne og det høres ut som bassen vrenger. Har satt forsterkeren til Hi-pass, men har det noe med hvordan forsterkeren er GAIN-et? Kan jeg minst mulig bass i frontsetta, og la Wild Beast`n ordne bassen? Håper jeg har fått et bra anlegg til en grei penge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Subwoofer - CADENCE Wild Beast 12" Håper jeg har fått et bra anlegg til en grei penge.. Det første som slår meg er hvordan skal du montere Wild Beasten? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Wild Beasten skal være i en lukket kasse 25mm MDF på ca. 30 Liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Wild Beasten skal være i en lukket kasse 25mm MDF på ca. 30 Liter. Tenkte mer på hvordan du skal få lyden inn i kupeen. Har akkurat laget kasse til lik bil som du har og det var så vidt vi fikk skvisa inn 2stk. 10tommere pga høyden mot armleneluka. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Har foreløpig valgt den enkel løsning. Inntill videre setter jeg kun kassen bak i bagasjen og åpner skiposen. Håper jeg får noe trøkk inn i kupeen iallefall. Mulig jeg kjøper 2x10" ved en senere anledning. Fikk nissepris på Wild Beasten så måtte nesten kjøpe den.. hehe.. Du kan ikke svare meg på dette? Har montert Focal settet som drives av Arizona Eagle AZ 455. Det jeg synes er litt "irriterende" er at når man spiller nokså høyt, tror jeg det blir for mye bass for høytalerne og det høres ut som bassen vrenger. Har satt forsterkeren til Hi-pass, men har det noe med hvordan forsterkeren er GAIN-et? Kan jeg minst mulig bass i frontsetta, og la Wild Beast`n ordne bassen? Macrom 59.13 eller evt Macrom EXT 6.0 skal også drives av Arizona Eagle AZ 455 forresten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Har montert Focal settet som drives av Arizona Eagle AZ 455. Det jeg synes er litt "irriterende" er at når man spiller nokså høyt, tror jeg det blir for mye bass for høytalerne og det høres ut som bassen vrenger. Har satt forsterkeren til Hi-pass, men har det noe med hvordan forsterkeren er GAIN-et? Kan jeg minst mulig bass i frontsetta, og la Wild Beast`n ordne bassen? Er ikke hi-pass funksjonen justerbar da? Kanskje du deler dem for lavt? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Skal se om Hi-pass funksjonen er justerbar. Hvor stor sikring bør jeg ha til AUDISON LRx 1.400 ? Monoblokka leverer 650Watt ved 2 ohm last, er det slik at Wild Beasten vil ha minimum 700 Watt for å låte? Wild Beasten har vel også nokså stor følsomhet (95dB), vil dette si at den trenger mindre effekt for å basse bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg