El_diablo Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 En kompis av meg har en Vectra 2,0i 8v. Når han har skiftet plugger så dro han til for mye så han tok gjengene i toppen. Nå sitter pluggen ganske løs og hopper ut innimellom. Finnes det noe lurt triks for å "fikse" problemet? Har hørt at det finnes plugger som skal vare livet til motoren. Hva med å bruke en slik og kjøpe spesiallim? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 du gjenger opp så det blir en str større og så skrur du inn gjenger som er på den str som pluggen er.. sikkert skikkelig dårlig forklart. men spør på et verksted så veit dem med en gang hva det er Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Bruk Helicoil. En Helicoil er en slags spiral som man kan putte inn i et hull for å få gjenger i hullet. Den er ofte brukt for å reparere skadede gjenger til tennplugger. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Vet hva dere mener... Har hørt om slik Helicoil. Hvordan fungerer den? Bare skrur du den nedi sammen med pluggen? hvor får en tak i slik? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Fås på biltema : http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=556&iItemId=81245 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 du gjenger opp så det blir en str større og så skrur du inn gjenger som er på den str som pluggen er.. sikkert skikkelig dårlig forklart. men spør på et verksted så veit dem med en gang hva det er Første jeg tenkte på var. Hvordan skal han da få sponen ut av motoren?? Eller mente du han skulle ta av toppen på motoren?? Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Han må vel ha av toppen for å få skrudd i de gjengene? Får han ikke spon i motoren da? Eller funker det å skru de rett inn i toppen? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skee Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Den svarte biten på bildet er en gjengetapp. Du må ta av toppen, gjenge nytt hull for deretter skru inn innstatsen. Hvis du da ikke har en god ide på hvordan du skal unngå å få spon inn i motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Ja, han må ha av toppen hvis han skal få skrudd inn de nye gjengene. Han har så lite cash at han har nesten ikke penger til bensin en gang, så det kan bli litt dyrt. Går noen timer på verksted. Snakket med en som hadde en 240. Han brukte gjengetape og Lock tight, eller hva det heter. Funket fint på bilen hans da. Eneste var at bilen skulle bosses etter 6 mnd, så det gjorde ikke noe. Eneste var at det gikk ikke an å få pluggen ut igjen. Det er der jeg lekte med tanken på evigvarende plugger... Blir litt jalla, men hvis det går så... sombrero Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Kan jo bare bore med toppen på motoren, å bruke magnetpinne og støvsuger påmontert sugerør for å få ut sponet... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Kan jo bare bore med toppen på motoren, å bruke magnetpinne og støvsuger påmontert sugerør for å få ut sponet... Tror det er aluminiumstopp på denne motoren. Funker dårlig med magnet da desverre:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er alutopp på den ja, så det er ikke så lett å bruke magnet. Jeg snakket med en kar i dag på et verksted. Han mente det gikk å skru inn løsgjengen uten å ta av toppen. Han sa at det var så lite spon som kom at det ble blåst ut igjen med en gang når motoren starter. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Derfor jeg skrev støvsuger med sugerør på... Den suger alu også ;) Alu er vel dessuten så mykt at det ødelegger ikke ventilene el.l. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Oki, skjønner... ;) Får ta oss en tur på "feltema" å shoppe litt løsgjenger da. Er det noe mer en må passe på når du skrur de inn, enn å grise for mye med spon ned i motoren? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Hvordan monter en gjengene? Skrur du de ned sammen med pluggen, eller bruker du den sorte "tingen" til å skru dem ned med først, så monterer du pluggen på vanlig måte? Hvor lang skal innsatsene være? Like lang som gjengene på pluggen? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.