Mandel Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 har funnet ut at siden bilen har stått avskiltet 1 år før den fikk skilter og ble eu-godkjent i fjor. Det innebærer da at bilen må eu godkjennes det neste året også. ( som da er i år..) Bilen er en vw golf 3 1995/1996 mod. Har en del mangler jeg vet om, som feks at demperene på bilen har tatt kvelden. Så disse må skiftes før kontrollen, Har også noen "m3" look speil på bilen, disse er det ingen justeringsknapp på, så om de skal justeres så må man bruke hånda på speil-glasset og klemme speilet i den retningen det skal justeres i..blir dette godkjent? har ikke noen tuv papirer på dette speilsettet. samme med baklyktene mine, de har en liten sprekk. og jeg har brukt rød sotespray på den øverste delen av lykta som er orasje orginalt..går dette igjennom? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 samme med baklyktene mine, de har en liten sprekk. og jeg har brukt rød sotespray på den øverste delen av lykta som er orasje orginalt..går dette igjennom? Eldre biler har ikke muligheter for innvendig justering av speil, så egentlig skal ikke det være noe krav. Røde baklys er ikke lov for biler som ikke er levert med det, så hvis kontroll-mannen er grinete risikerer du en 2er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 oki.. får vasket av igjen rødfargen med xylene, så det går bra, men er det noen som er helt sikre på om jeg får godkjent speilene?? ellers må jeg kjøpe nye..???? jævli kjip igrunn, fikk restskatt, mistet jobb, og er student.. åå Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 har noen tåkelys i fangeren som ikke er orginalt, lykteglassene har fått små sprekker, men det er ikke hull i de..klikker de hvis de ser dette`? eller skal jeg bare ta de av? gjør det heller ikke noe at det er non småsprekker i baklysa? er ikke hull liksom,..bare småsprekker. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 har funnet ut at siden bilen har stått avskiltet 1 år før den fikk skilter og ble eu-godkjent i fjor. Det innebærer da at bilen må eu godkjennes det neste året også. ( som da er i år..)Bilen er en vw golf 3 1995/1996 mod. Har en del mangler jeg vet om, som feks at demperene på bilen har tatt kvelden. Så disse må skiftes før kontrollen, Har også noen "m3" look speil på bilen, disse er det ingen justeringsknapp på, så om de skal justeres så må man bruke hånda på speil-glasset og klemme speilet i den retningen det skal justeres i..blir dette godkjent? har ikke noen tuv papirer på dette speilsettet. samme med baklyktene mine, de har en liten sprekk. og jeg har brukt rød sotespray på den øverste delen av lykta som er orasje orginalt..går dette igjennom? bak lysa kan du få en 2'er på ...... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 ok, pga sprekken eller sotinga? sotinga kan jeg bare vaske av, så hvis det er det som er saken er det ikke noe problem.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Alle lykteglass skal være hele. Måtte kjøpe org sotede baklys til min gamle Golf 2, godkjente ikke at de var sota med spray :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Jeg har aldri prøvd å godkjenne en bil med m3-speil, men jeg tror ikke du burde være redd for dette. Innvendig justering skal ikke være et krav. Dessuten er det rimelig mange rånebiler på norges veier med m3-speil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 du må ha hele å E-merkede glass... sote spray eller lakk eller noe i den rekka er ikke lov...... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 hmm ..så det jeg da gjør er og ta av tåkelyktene ( siden de ikke er der orginalt) og får tak i orginale baklykter..hmm.. jeg har 17" felger på nå, og de får jeg sikkert ikke godkjent på bilen, så da må jeg få lånt noen 15" sommerfelger av noen,,..står 14" orginalt i vognkortet, så da går det vel med 1" opp uten og få det skrevet inn i vognkortet..?? ganske problematisk dette med eu.kontroll.. hadde belaget meg på at jeg ikke skulle på det før neste år ( siden bilen ble godkjent samme tid i fjor)..men bilen hadde visst vært avskiltet, og da måtte man tilbake til eu kontroll året etter.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Alle lykteglass skal være hele. Måtte kjøpe org sotede baklys til min gamle Golf 2, godkjente ikke at de var sota med spray :) Sprekk i tåkelys er 1er, og trenger ikke vises hvis man ikke har noen 2ere eller 3ere. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 jeg har 17" felger på nå, og de får jeg sikkert ikke godkjent på bilen, så da må jeg få lånt noen 15" sommerfelger av noen,,..står 14" orginalt i vognkortet, så da går det vel med 1" opp uten og få det skrevet inn i vognkortet..?? ganske problematisk dette med eu.kontroll.. hadde belaget meg på at jeg ikke skulle på det før neste år ( siden bilen ble godkjent samme tid i fjor)..men bilen hadde visst vært avskiltet, og da måtte man tilbake til eu kontroll året etter.. Felgstørrelsen har ikkno å si. Rulleomkrets og bredde er vel det de tilter på. Problematisk? Ja, det er helt utrolig at noen krever en viss standard på bilene som kjører rundt på veiene. Syns det er bra, jeg. Er ikke så veldig vanskelig å holde styr på når den skal inn. Er den førstegangsregistrert i et oddetallsår, så skal den inn oddetallsår. Måneden står sist i reg.nr. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 jeg kan forklare deg hvorfor det var vanskelig og vite at den skulle inn i år.. Forrige eier av bilen hadde tatt av skiltene 1 år før han solgte den til meg, for han rettet opp igjen bilen for og deretter eu-godkjenne den selge den. Og siden jeg ikke visste om at den hadde vært avskiltet, hadde jeg ingen aning om at bilen måtte på kontroll 2 år på rad.. ( dette er da en regel biltilsynet har på biler som har vært avskiltet) Så nettopp derfor var det vanskelig for meg og vite at bilen skulle inn på kontroll i år, da den var på kontroll 14 april 2004 i fjor. felgene får jeg neppe godkjent da de ikke har orginalt impress og er 3" større enn orginalfelgene i høyde, og 1,5" større i bredde.. Derfor ! Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 ( dette er da en regel biltilsynet har på biler som har vært avskiltet) Første gangen jeg hører om. Bilen min ble godkjent nå i januar (frist ut februar). Hvis jeg i stedet hadde tatt av skiltene, satt dem på og godkjent bilen neste år, så skulle den like fullt inn til godkjenning innen utgangen av februar 2007. Det kan da virke som den skal inn hvert år, men eneste grunnen til det, er at den ikke ble godkjent i '05 da den egentlig skulle inn. Uansett hva som skjer med avskiltinger og slikt, skal min bil inn '07, '09 '11 '13 '15 osv. Mener du skrev at bilen var førstegangsregistrert 1995, da er det godkjenning de samme årene som min, og det har ikkno å si at den ble godkjent i fjor. Eneste unntaket er at hvis den godkjennes inntil fire måneder før måneden den egentlig skal inn, så gjelder det som "vanlig" godkjenning. Jeg kunne altså godkjent min 01. okt i fjor og fått det gjeldende som den godkjenningen den egentlig skulle inn til nå i februar. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.