teblast Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Har ikke prøvd biltema demperne nei, men at det er oljedempere sier jo egentlig sitt, men hvis det er flere som mener at de er så bra så er det bare å nevne det, da vet ihvertfall folk som ikke er ute etter det lille extra hvor de kan skaffe billige orginal dempere som er bra nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TarQnn Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Takk for god respons på tråden min her :D Senkesettet er bestilt, er nå usikker på om det blir dempere fra koni eller bilstein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Gule koni er sportsdempere som er justerbare i hardhet og passer senkede biler, mens røde er vanlige erstaningsdempere for vanlig bruk. Slik har jeg skjønt det ihvertfall. Røde: http://www.koni.com/_cars/_special/info.html Jaggu! Røde koni skal gi bedre handling, bedre komfort og bedre veiholdning. Ikke dårlig Ellers ser det ut som du sier, at røde er mer "normale", mens gule er de sportslige Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 vi har testet litt her i bergen, og det kommer helt an på fjær/demperkonfigen du kjører på. generellt: røde koni: kan vel betegnes som classicdemperen fra koni. de inneholder olje. de må stilles i hardhet FØR du setter dem på. jeg har mine på MAKS hardhet, og det er heller hardt(har en 1050 kg mazda). disse justeres ved å klemme ned demperstangen i bunn, og vri den(se bruksanvisning) de kan stilles til å være like myke som orginaldemperen om du vil. gule koni: "sportsdemperen" vil vel en del kalle denne. inneholder gass. de er justerbare med en liten skrue, og kan justeres selv om de står på bilen. sånn som vi har oppdaget, er det ingen vesentlig forskjell på rød og gul koni. det eneste er som sagt, gule inneholder gass, og som kjennt, gassdempere tåler bedre å bli bunnet, samt skal være litt mere holdbare. det er vel en av grunnene til at de kommer nesten bare til tyngre biler. seff, unntakene er de vanligste tunede/stylede bilene. det som er ganske avgjørende, er fjærene du bruker. du får dem i ikke senkede, senkede, senkede, men normal fjæring, senkede og stive osv..... om du har maks stivhet på demperene, og STIVE senkede fjærer, spes, med en lett bil(som jeg har), vil du ofte få en sprettballeffekt når du kjører over dumper i 40-70 km t... dette er fordi den stive fjæra ikke lar demperen gjøre jobben sin, men jobber kun i expand/rebound-sonen, og bare skummer oljen i røde koni.(jeg sliter med dette). men når du kommer opp i 80-90 pluss, litt svingete, eller flere personer i bilen, blir det mer behagelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smaone Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Jeg spurte en forhandler etter pris på gulekoni (justerbare) til en volvo.. Da fikk jeg til svar at de bare hadde rødekoni dempere til denne bilen, og disse var åpenbart billigere enn gule.. Hva er egentlig forskjellen? Spør her også: .:RS-Performance: Porsche Deler & Tilbehr:. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Tja..en 2.5-års bump... ikke verst... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Bedre sent enn aldri :D Da valgte jeg å sitere det du sa fra en annen post da dette med gamle poster ble tatt opp igjen.. :rolleyes: Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Da valgte jeg å sitere det du sa fra en annen post da dette med gamle poster ble tatt opp igjen.. :rolleyes: Nettopp. Derfor er en 2.5-års bump ikke verst...den er sen,men heller det enn å skrive en helt ny tråd om det samme...derfor;bedre sen enn aldri. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.