Gå til innhold

Bytte katalysator

Ranger emnet


Leon20VT4

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, dette så jo veldig interessant ut. Hva ble totalkostnader. Kjøpte dere pakningene fra møller eller fra streepereformance, og hva ble totalkostnaden på hele morroa?

 

Ser jo ut som det skal passe bra med tanke på passform i allefall...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" Downpipe 100cell cat og med "sleeve"(65mm til 55mm) inkl frakt = 4 703 kr

Norsk moms 1 162 kr

--------------------------------------------------------------------------

= 5 865 kr

Pakning eksos 1JO 253 115 R ca 550 kr

Eksosklemme 357 253 141 A ca 200 kr

--------------------------------------------------------------------------

SUM ca = 6 615 kr

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Pakningen ble kjøpt hos møller eller? Selger de pakninger som passer til 3" altså?

 

ja, ble kjøpt hos møller.

 

Pakningen er jo mellom eksos og turbo, så diameteren forandrer seg jo ikke. Dvs diameteren på festepunktet og utgangen på turboen er 3" orginalt, eneste som er forandret fra orginalt er jo størrelsen på eksosrøra etter festepunktet.

 

Tror det ble forklart sånn någelunde riktig vaffal...... ;)

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kontaktet flissundet angående pris på DP og cat... De skulle ha 7990,-!!! Merkelig at det blir billigere å handle selv... Han sa også at det var kun 2,5" DP... SEr ut til at jeg må bestille fra england jeg også... HAr dere delenummer på det dere bestillte eller så blir det letter for meg...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke delenr, men har litt info.

 

Fra Millltek:

The downpipe and hi-flow cat we produce uses 2.50" pipework and will fit with the cat back system. The cost of the part is £398.00. That price excludes VAT and delivery.

Because of the slightly different lay out of the Leon to the Golf, the 3.00"

downpipe won't fit. The cats we use are 200 cell to keep the cars road legal

over here.

Delivery for the system is £100.00.

 

 

Dette var litt merkelig at milltek selv ikke ville selge meg 3" DP med cat, men bestillte fra starperformance (3"DP går ned til 2,5" før cat, 100 cell cat) som også ble billigere.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvordan ble utslippet fra din bil etter å ha montert dette? Blir det lovlig eller kommer onkel til å bli sint?

 

Det vil tiden vise. Tror ikke Onkel kommer til å bli sint i hvert fall, og håper det går greit i EU-kontroll. Flere sier at det burde gå helt greit selv uten katalysator (men rykter er rykter). I verste fall er det bare å montere på gammel DP/Kat.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-hei, fikk besked fra starperformance.co.uk at den downpipen og caten dere har bestillt ikke kommer til å passe på min bil :( . Er det så stor forskjell på 4x4 og deres bil der fremme altså? Trodde det bare var ved haldex koblingen bak forskjellen mellom bilene lå jeg...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-hei, fikk besked fra starperformance.co.uk at den downpipen og caten dere har bestillt ikke kommer til å passe på min bil :( . Er det så stor forskjell på 4x4 og deres bil der fremme altså? Trodde det bare var ved haldex koblingen bak forskjellen mellom bilene lå jeg...

 

Hør med Milltek om 2,5" passer da. Jeg vet det er noe trangere der (er jo en aksel som fører kraftenbakover der), men Raboc har montert Ferrita 3" anlegg på sin A3 4x4 så det er mulig... Du kan også stikke innom eksos/rustfri-sjapper og få tilbud der. Var ikke så ille pris faktisk det ene stedet jeg spurte, men ble frarådet å kjøpe der pga. kvaliteten svarte til prisen...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har kjørt med chipa bil i over ett år.

Det er helt klart at steget etter chiping burde være downpipe etter min mening. Den orginale dp/cat er SVÆRT restriktiv.

Det første man legger merker til er at turboen lader mye kjappere, den drar litt bedre fra bunn, men den største forskjellen er vel på toppregisteret. Den dabber liksom ikke av slik som før, nå går den hele veien til rød merkinga uten noe som helst problem :pray

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår