Gå til innhold

Bytte katalysator

Ranger emnet


Leon20VT4

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å undersøker litt på å bytte ut downpipen på min seat leon 20VT4 og i samme slengen sette inn en katalysator med høyere gjennomstrømning. Fra før har jeg et supersprint cat back anlegg. Noen som har noen synspunkter hvor man bør kjøpe en ny katalysator og hvilken man bør gå for?

 

Tar til takke for alle hint og tips...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Hey!

 

Kjopte 3 toms dp med 100cells milltek cat med 2,5 toms slutt ende fra Starperformance.co.uk. Folger ogsa med sleeve, altsa 2,5 toms til orginalt

totalt 350 pund + 48 euro i frakt.

 

Gatt 8 dager na, og pakken er i rute i norge en plass.

Last tracked at: Delivery Agent - OSLO - PTT

http://www.parcelforce.com

 

Er for oyeblikket pa kreta, men regner med at pakka er klar for henting pa postkontoret e.l. om et par dager hjemme i norge.

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pakka har kommet til postkontoret. Tror broren min har henta den idag. får se naermere på det nar jeg kommer hjem 30.

 

En annen ting, hva er motorkoden på motorene vaere? altsa 1.8T 180hk saken. Faer nemlig kjopt maf/lmm her nede for 140 Euro.

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også bestillt DP/cat fra Starperformance. Fant ut at det var likesågreit, sannsynligvis billigste løsning med kat (bortsett fra svendsen eksos med kjeramisk cat - men var visst også billig kvalitet derfifra var det noen som sa)...

Håper jeg får turbo og eksos neste uke, men tviler på at det går så raskt. Men hvis det mot formodning går kjapt, kanksje jeg kan stille til Gatebil med ny turbo!

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det passer å svare i denne tråden tror jeg:

Zamot!

 

Har du fått montert din downpipe?

 

Isåfall måtte du sveise?

 

Robin

 

Alt er ikke helt på plass enda, og jeg vet ikke hvordan det så ut med DP/Cat. Den er ikke helt montert enda siden vi trenger en bred klemme for å få den på eksosen bakover, og der sa han som skrur at det blir sveiset et par punkter bare for at det ikke skal vri seg. Den bakre eksosen går inn i det nye røret fra cat, og det blir en liten glippe, men det ordner seg med eksosmasse og klemmen (samt den nevnte sveisingen for å holde det på plass). Skulle ikke by på noen store problemer i hvert fall.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på møller idag. Kom ikke akkurat som ei bombe at de selvfølgelig hadde fått tak i feil pakning til meg. Pakningen de kom med var kanskje 1,5" stor. Litt irritert kan man si. Nå blir monteringa utsatt til neste uke! :mad: :mad:

 

Kikka litt på overgangen jeg fikk levert fra starperformance, ser ut som det trengs sveising. endene er like store. se bilde

hmm.jpg

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg ser at den overgangen er lik som det var på supersprint anlegget mitt. Møller har en eksosklemme som man setter over skjøten og det er helt suverent! Denne løsningen sitter etter katalysatoren orginalt på min seat leon 2001 modell. Håper det kan hjelpe deg.

 

Det er en bedre løsning enn å sveise da det kan jo fort være at man skal bytte mer eksosdeler :)

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail til morgenen idag av Starperformance om å bruke den delen du beskriver Seat20vt :)

 

så nå har jeg fått det jeg trenger, eneste som kanskje må til er litt kutting, men vi får se.

 

Bilde036.jpg

 

 

Takker for all hjelp :)

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var prisen på den delen?

 

Jeg har også fått på plass alt sammen, vi gadd ikke sveise. Brukte bare litt eksospasta og en tilsvarende overgang/klemmen fra TESS. (Nå gikk det gamle røret inn i det nye med litt glippe som sagt, men den klemmen sørger for å holde alt på plass og ser veldig tett ut også. Mapping til uka, så er det tut og kjør! :)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår