240ft Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Fikk tak i noen ventilerte bremseskiver som jeg tenkte å sette på 240`n. Første gang jeg skal bytte, men det er vel bare å løsne kalipen og skifte i vei ? Trenger man å lufte bremsene etterpå ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Fikk tak i noen ventilerte bremseskiver som jeg tenkte å sette på 240`n. Første gang jeg skal bytte, men det er vel bare å løsne kalipen og skifte i vei ? Trenger man å lufte bremsene etterpå ? Bare å løse caliprene det og ta de bort fra skiven. Ikke demonter bremseslangene! Foran sitter caliprene med to 12mm skruer med 19mm hode og bak med to 10mm skruer med 17mm hode. Trenger ikke å lufte, men vær forsiktig med bremseslangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Den er god ! Da blir det bytte til helga... Noen gode klosser å anbefale ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Den er god ! Da blir det bytte til helga... Noen gode klosser å anbefale ? Greenstuff?? Kjører selv med originale klosser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har hørt at hardere klosser gir mindre støv, men dårligere bremsevirkning. Motsatt med vanlige... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har hørt at hardere klosser gir mindre støv, men dårligere bremsevirkning. Motsatt med vanlige... Men de tåler høyere temperatur enn originalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Fikk tak i noen ventilerte bremseskiver som jeg tenkte å sette på 240`n. Første gang jeg skal bytte, men det er vel bare å løsne kalipen og skifte i vei ? Trenger man å lufte bremsene etterpå ? hvis du skal ha ventilerte skiver å har solide no må du nok skifte caliperne også, pga ventilert caliprer er større i gapet.. dvs at du må lufte etterpå;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Såpass... Leverte inn skivene til overhaling hos Clutch & Brems i Oslo i god tro at jeg ikke trengte å skifte calipere... Noen som vet om noen billige og bra calipere til ventilerte skiver ??? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Såpass... Leverte inn skivene til overhaling hos Clutch & Brems i Oslo i god tro at jeg ikke trengte å skifte calipere... Noen som vet om noen billige og bra calipere til ventilerte skiver ??? har brukte skiver å calipre jeg;) menne er litt langt... stikk innom en hugger så får du de sikkert billig;) *skal kanskje bruke de selv på 245'n* :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hvilke calipere kan jeg se etter ? Kun til 240 serien eller andre ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hvilke calipere kan jeg se etter ? Kun til 240 serien eller andre ? må jo se etter calipre som står på ventilerte skiver;) tror de fleste har ventilerte 240 ifra 84-85 og oppover har ventilerte skiver... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 størst sannsylig het at det er det på gl. Min 85 modell dl er det solide skiver foran. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Beklager, men jeg tror jeg har misforstått litt her. Min 240 er 86 mod og har når jeg tenker meg om ventilerte skiver på nå. De skivene som jeg har fått tak i har flere gjennomborret hull samt med "riller" i skiva... Tror da at jeg ikke trenger nye calipere....??? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Beklager, men jeg tror jeg har misforstått litt her. Min 240 er 86 mod og har når jeg tenker meg om ventilerte skiver på nå. De skivene som jeg har fått tak i har flere gjennomborret hull samt med "riller" i skiva... Tror da at jeg ikke trenger nye calipere....??? nei, da trenger du kanskje ikke nye calipre..;) må bare husk å mål bredden før montering;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Det skal jeg gjøre. Takker for svar. Later. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg