monteverdi Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har fått et problem på min Primera 92. Vindusheveren er fast, ikke mulig å rikke glasset på førersiden. Tenkte jeg skulle prøve å ta av dørtrekket, men hvordan er fremgangsmåten. Ser at det er endel skruer så det er greitt, men hva med vindussveiva og deksle t rundt døråpneren? Er det noen triks for å løsne trekket? Er det noen som kan tenke seg hva årsaken til problemet er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Kanskje vaieren til vindusheveren er rusta (ryker snart), ny koster noe rundt 800 kr. hos Nissan... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ta av dørtrekk (vet ikke om jeg husker alt): skruene rundt som er synlige Dra vindussveiva til deg og bruk en flat og tynn skrutrekker og dytt splinten av. Egentlig ganske enkelt. Splinten fyker som regel bort så ikke gjør det på grus. Der det er plass til Elvindu bryter vipper du ut lokket og skrur ut skrua. Dekslet til dørhåndtaket må vel også av om jeg ikke husker feil. Ta godt tak i overkant og dra ned mens du tar skrutrekker og presser inn ca 1cm fra hver side. Den sitter i to plastfester. Eller så kan du røske det du makter skrått ned. Gjort det flere ganger uten at det blir noe ødelagt. På de fleste primeraen sitter den en "plastkrok" på midten av dørtrekket. Dra hardt opp. Om denne knekker så gjør ikke det noe. Bare i veien når du skal ha trekket på igjen. Jeg hadde ikke sånn på min 1996 mod. Lykke til :) Jobben er gjort på 2 min om alt går smurt. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunh Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Dekselet til dørhåndtak må også av ja. Det satt som faen hos meg. Etter at jeg hadde løsna alle skruer og splinter dro jeg dørtrekket ut og opp. "Plastkroken" sitter rimelig hardt som sagt, så man må bruke litt krefter. Siter Primera SE Hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Takk for svar. Skal prøve i morgen. Er foresten heismekanismen såpass synlig at det er mulig å finne ut hva som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Takk for svar. Skal prøve i morgen. Er foresten heismekanismen såpass synlig at det er mulig å finne ut hva som er galt? Ja bare ta av trekket så ser du den med engang;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 http://nissanprimera.cjb.no - klikk deg inn på: Fjerning av dørpanel/vindu (primera) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Vaieren var slitt av. Er det komplisert å få satt på ny? Er det bare skruene rundt sveiva for heisen som må løsnest for å få løsna mekanismen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Du bytter hele heissystemet. Bak sitter det hvertfall med 2 skruer for å få festa ruta, og 3 for å få festa heisen. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Så lenge dørtrekket er av så fjerner du heisen i løpet av to minutter. I mens du venter på ny kan du gjøre som jeg gjorde. Jeg kappet opp ett kosteskaft og saget en strek på toppen av den og satte den i døra. Så holdt det vinduet oppe. Ble så bra at jeg ikke gadd å bytte heis før flere måneder etterpå ;) (Var bak sef. ellers hadde jeg kjørt uten vindu) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg