Gå til innhold

Vibrasjoner ved lave turtall i høye gir...

Ranger emnet


anbjornk

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Jeg har en 940lt 95mod med BSR chip. Under gasspådrag, spesielt i høye gir, opplever jeg ganske kraftige vibrasjoner som virker til å komme fra drivlinjen. Men jeg har skiftet alle kryss, hardyskiven og støttelager/oppheng. Noen andre som opplever dette på 940? Har hørt noe om at Dobbeltmasse svinghjulet kan være en potensiell årsak..?

 

anbjornk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med min bil også. 80km/t i 5 gir å gir full gass så vibrerer den endel akkuratt i det turbotrykksmåleren går helt i bånn men så slutter vibrasjonene etter ca 1 sek.

Snakka med noen kollegaer på Volvo og de som hadde 940 hadde akkuratt samme problemet. Mye er prøvd ut mye, uten gode resultater. Hjelper ikkje å skifte kryss. Vi må nok leve med dette problemet, sier de på Volvo.

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay,ja begynder å tro at dette er en vanlig "bug" på 900 serie.men det spiller jo egentlig ingen rolle,for når man kjenner bilen så vet man jo hvordan man ungår vibreringa.bare å kneppe ned ett par hakk :)

Saturn @ Volvocars

 

1995 - 940 Turbo

1986 - 240 Turbo

1984 - 240 <-- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heisan,

 

Jeg har en 940lt 95mod med BSR chip. Under gasspådrag, spesielt i høye gir, opplever jeg ganske kraftige vibrasjoner som virker til å komme fra drivlinjen. Men jeg har skiftet alle kryss, hardyskiven og støttelager/oppheng. Noen andre som opplever dette på 940? Har hørt noe om at Dobbeltmasse svinghjulet kan være en potensiell årsak..?

 

anbjornk

 

Hei Asbjørn,

 

Har akkurat samme vibrasjonene som du beskiver, på min 940.

På min bil vet jeg at momentstagforingene er ferdige, og jeg antar at det er årsaken til vibrasjonenen,da bakakslingen vrir seg temmelig mye ved pådrag.

Så dersom du ikke har sjekket dem, så ville jeg gjort det først.

 

mvh,

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei Asbjørn,

 

Har akkurat samme vibrasjonene som du beskiver, på min 940.

På min bil vet jeg at momentstagforingene er ferdige, og jeg antar at det er årsaken til vibrasjonenen,da bakakslingen vrir seg temmelig mye ved pådrag.

Så dersom du ikke har sjekket dem, så ville jeg gjort det først.

 

mvh,

 

Erik

 

Momentstagsforingene er nå byttet, og konklusjonen er at vibrasjonene er blitt noe mindre, men slett ikke borte. Synes fremdeles akslingen kan vris for mye, og et sett med hardere momentstagsforinger hadde kanskje gjort undeverker. Noen som vet om det går ann å få tak i ? Finnes ikke i Superflex så vidt jeg vet.

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår