Fridjow Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hadde vel kjørt i 10min i går hvor jeg møtte en mx-5 som det ble et lite drag med. Kjørte vel 10min til så begyte varsel lampa for kjølevæske nivået og lyse. Stoppet å fant ut at der var det nesten tomt imens olje nivået var tilsvarende høyt. Sinnsykt kjipt....håper det kun er pakningen. Noen som har noen innspill? Og er det noen som kunne tatt den jobben? (pris overslag) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Kan med 90% sikkerhet si at det bare er toppakningen som har gått heden,men siden du nesten gikk tom for kjølevæske er det en mulighet for at toppen har vridd seg pga. temp... Hvor holder du til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Kan med 90% sikkerhet si at det bare er toppakningen som har gått heden,men siden du nesten gikk tom for kjølevæske er det en mulighet for at toppen har vridd seg pga. temp... Hvor holder du til? Oslo. Men avstand er intet problem.... :) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Høres litt ut som du har knerta toppen ved å hardkjøre motoren før den er gjennomvarm. Er det sånn melkeaktig guffe under toppdekselet eller olje i kjølevæsken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Høres litt ut som du har knerta toppen ved å hardkjøre motoren før den er gjennomvarm. Er det sånn melkeaktig guffe under toppdekselet eller olje i kjølevæsken? :) Det er ikke noe kjølevæske igjen, alt er i olja. Deffekten er nok i toppen ja, bare usikker på om det kun er pakningen. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Ok, da er nok sprekk i toppen nesten et faktum. Når toppakningen går så er det som regel omvendt. Oljen trenger inn i kjølevæsken og kompresjonen i kjølesystemet øker da det lekker forbrenningskompresjon inn i systemet. Når toppen sprekker fungerer egentlig det meste som normalt, unntatt at kjølevæsken forsvinner i oljen og lager ugunstig gugge som smører dårlig. Temperaturen vil selvfølgelig stige når det forbrukes såpass med kjølevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Ok, da er nok sprekk i toppen nesten et faktum. Når toppakningen går så er det som regel omvendt. Oljen trenger inn i kjølevæsken og kompresjonen i kjølesystemet øker da det lekker forbrenningskompresjon inn i systemet. Når toppen sprekker fungerer egentlig det meste som normalt, unntatt at kjølevæsken forsvinner i oljen og lager ugunstig gugge som smører dårlig. Temperaturen vil selvfølgelig stige når det forbrukes såpass med kjølevæske. Håper inderlig du tar feil :) Peller den av i morgen... Forøvrig har jeg mistenkt at pakningen har vært dårlig da jeg har funnet majo på pinnen tidligere, har måtte etterfylt kjølevæske også. Har toppen sprekt er det krise...... :( Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Belag deg heller på at toppen er sprukket, så blir du lettet om det kun er pakningen. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Belag deg heller på at toppen er sprukket, så blir du lettet om det kun er pakningen. ;) Uff, da blir det vel nesten like dyrt å få tak i ny topp som brukt motor..... Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Å ikkje kjøre varm desse motorene er døden for topp/pakning. Og bare for å si det, du er nok ikke den eneste som har ødlagt topp på 325 :) ...litt flaut at det var mot en Mazda MX-5 da... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Å ikkje kjøre varm desse motorene er døden for topp/pakning.Og bare for å si det, du er nok ikke den eneste som har ødlagt topp på 325 :) ...litt flaut at det var mot en Mazda MX-5 da... Hehe, dro greit ifra den ihvertfall :) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Kolboten, du er vel ikke til å se mellom Kolboten-Ski strekingene eller områdene? Kjører du en orginal 325, E36? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Tipper det er en E30 Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Kolboten, du er vel ikke til å se mellom Kolboten-Ski strekingene eller områdene? Kjører du en orginal 325, E36? Ferdes gjevnlig på kolbotn i min e-30 :) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Pellt av toppen, så ingen feil på verken den eller pakningen.....gruer meg til å trykkteste den...noen som vet om en brukt topp? :rolleyes: Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.