kwiib Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Har hatt litt problem med at turtelleren av og til hopper mellom 3000 til ca 4000 rpm når jeg ligger på ca 3000 rpm. Dette skjer ikke hver gang, men nokså ofte. De siste dagene har den også sluttet å virke, men fungerer igjen når jeg starter opp neste morgen, men slutter å virke igjen etter en liten stund. Andre som har vært borti dette problemet? Noen som vet hva som gir signaler til turtellern? Evt. en føler e.l?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwiib Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Ingen som vet? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Ingen som vet? :rolleyes: Hadde samme problemet på gamlebilen min, det er et nokså vanlig problem tror jeg. Man kan ofte få sånne merkelige feil på instrumentene pga. fukt, all elektronikken ligger bakom der. Det kommer ofte av at vann på gulvet fordamper og irrer kontakter osv under dasjbordet. Det kan også være noe med turtall giveren som sitter på kassa di... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwiib Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Takker og bukker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Det at turtelleren hopper litt kan være noe med vakumslangene til motoren. Ble iallefall fortalt dette av en Audi mekanikker, siden jeg har noe av det samme problemet med min bil. Riktignok så hopper min fra 900-1300 rpm. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg