Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med tips?

Ranger emnet

TLAudio

Anbefalte innlegg

Halla folkens..

Vanligvis ville jeg ringt Anders eller spurt noen av de andre jeg kjenner i miljøet, men nå før sesongstart har sikkert de nok å gjøre allikevel.

Derfor hendvender jeg meg til det brede spekter av lesere på dette forum.

Har idag begynt ombygging av min søsters NEON, og byggde idag nye

diskant-hus i A-stolpene.

Er ikke helt fornøyd med formen jeg fikk på dem, men det er en annen sak.

Spørsmålet om disse er:

1) Hvor høyt på A-stolpen burde egentlig diskantene være?

( har nå montert dem ca. 8 - 10 cm over dash'n og vendt dem litt ut mot kupe'n )

2) Jeg har brukt glassfibersparkel til å bygge ut rundt diskanten, og lurer nå på om jeg skal trekke dem med skinn eller lakkere. Resten av anlegget bak i bagasjen blir trukket med svart skinn, men det er jo lettere å lakkere A-stolpene, enn å trekke dem i.o.m at det er så jæ...ig trangt bak dem..

Anbefales det å lakkere eller trekke med skinn?

3) Jeg skal strekke nye kabler i min Skoda, og har i den forbindelse kjøpt 50mm2 kabel.. Problemet er at det jeg har fra før av sikringer og strøm fordelere bak er beregnet for maks 35mm2.. Jeg skal ha inn en 1F RF kondis, og tenkte som følger at jeg trekker 50mm2 til kondissen, så 35mm2 fra kondisen til strømfordelingen med sikringer, så ut til forsterkere.

ELLER så har jeg også fått tips om en slags "tupp" som du kobler 50mm2 inn på, også er den støpt slik at den er 35mm2 i andre enden.

( Kosta 88,-kr sek eller no' på BRL på Nordby,har bare sjekka der inntill videre )

Noen tips?

PS: Har JÆVLIG dårlig råd for tiden, så jeg har ikke mulighet til å kjøpe en hel masse dill... Prøver å få til mest mulig med det jeg har fra før..

Alle svar mottas med takk..

:rolleyes:

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider