Gå til innhold

motorbytte

Ranger emnet


johnieboy

Anbefalte innlegg

Har selv ikke gjort det, men motorkodene å se etter er 6A, 9A og ACE... disse er lave blokker som har samme høyde som 1,8 blokkene og kun små endringer må gjøres.. var noe med registereeimen og noe med oljepumpen på noen mener jeg.. pluss fordeleren på de blokkene her som tilhører 16v.

 

Kan også bruke ABF, ABK, AAD og 2E, men disse er høye blokker, og eksosen må forlenges litt, pluss at jeg har hørt noe engang om at noe gikk i panseret.. disse har da lengre slag og et mye bedre bunndrag..

 

hør med rune andre kristensen eller ole viik du.. de har vel gjort det.. vet iallefall at rakriste gjorde det...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ikke gjort det, men motorkodene å se etter er 6A, 9A og ACE... disse er lave blokker som har samme høyde som 1,8 blokkene og kun små endringer må gjøres.. var noe med registereeimen og noe med oljepumpen på noen mener jeg.. pluss fordeleren på de blokkene her som tilhører 16v.

 

Kan også bruke ABF, ABK, AAD og 2E, men disse er høye blokker, og eksosen må forlenges litt, pluss at jeg har hørt noe engang om at noe gikk i panseret.. disse har da lengre slag og et mye bedre bunndrag..

 

hør med rune andre kristensen eller ole viik du.. de har vel gjort det.. vet iallefall at rakriste gjorde det...

 

ABS motor fra Golf 3 passer vel også... (1,8 90hk monopoint)

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det var vel en mer "se-på-dette-og-få-motivasjon" jeg mente med det, og det er ikke en så mye

annerledes swap med en 1,8 og en 2,0. Mulig den bygger mer i høyden men det har ingenting å si for hvordan det gjøres.

 

Jeg husker jeg ventet lenge med å sette igang fordi jeg hadde ingen aning hva jeg skulle tenke på eller ta fatt i

først, hva som trengtes av bremser osv. Siden jeg har en del bilder av "prosessen" kan det være nok til å gjøre noe med det i stedet for å nøle...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår