Gå til innhold

Bedre gnist? (flametrowers)

Ranger emnet


hansa

Anbefalte innlegg

Har mekka flametrowers på rocketn min! ;) Funker ok, men er så pinglette gnist fra pluggene. Hva kan gjøres for å få bedre gnist? Bruke no mostander eller kondensatorer el.l.?

 

Brukes på følgende vis:

Gass på til ca 3-4000rpm (8er), vipp over bryteren og pump på gassen, slipp gasspedalen å vipp brytern tilbake like før motoren dør ut.

 

Måten det er kobla på er følgende:

Bryteren velger kontakt mellom fordeler og org.coil, eller kontakt mellom fordeler og coilene baki.

 

Fleims.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånt man må ha for å imponere på fjortiss jentene i dag.

 

Fjortisjentene gir jeg egenlig f.. i! Annoying little things!!

Uansett tøffere enn mye anna jalla som er poppis på rånebiler for tia... :P

 

Hadde du noe svar på spørsmålet mitt forresten?!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kondensator vil kunne gi deg en rikelig mengde med strøm i en puls... men om det er nok det er en annen ting...

hadde nok satt i en tennplugg med 3 elektroder for å få en skikkelig gnist...

Er jo en kondensator på fordelern, men den er vel der for å redusere gnisten over stiften...!?

Er bosch super4 plugger som står i. (er bare 1elektrode på de og, men 4 armer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du egen dyse som spruter bensin inn i eksosen? eller hvordan har du tenkt dette??

 

ser ut som han skrur av de vanlige tennpluggene, og derved vil jo masse uforbrent bensin rusle bakover i eksosanlegget hvis jeg har skjønt det riktig. Dette antennes av tennpluggene der bak.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett no tegninger på detta før.. å der brukte de gass ut i ei dyse i eksosen, en plugg og en coil for å få strøm på detta... en må jo nesten ha motoren i gang syntes nå jeg.. ellers brenner det vel bare fremover å litt ut bak...

det skal ligge endel tegninger på detta på nett.. google it...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "googla" det MYE!!!

Videoer

Hvordan lage

 

Brenner fra pluggene i røret (ca 15cm fra enden) å bakover. Motoren presser jo masse gassblanding bakover/ut, så det brenner ikke framover i rørene. Motoren går jo irundt selv om den faller på turtall.

Ikke nødvendig med gass. Setter man på choke, så har man MASSE bensin!!

 

Jeg har fått det til å funke, men ikke alltid de tenner, så mitt spørsmål er fortsatt:

Hvordan få bedre gnist?!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmere plugg? bytte til sånn magisk med tre gnist`er på....

evt putte på en plugg til... tipper jeg...

det er jo ikke no morro med flammer når en sakker av da.. er jo når en gir på det skal være action....

putt på gass :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man til 3 gnister samtidig?! Er jo ikke muli det :P Strømmen går jo korteste vei over til gods...

Har vært inne på tanken med en plugg til i hvert rør. Må på skrotn å hente et par coiler til.

Kan få flammer når man akser og, men da må jeg koble litt annerledes... Er vel begrenset hvor mange coiler stiften i fordelern klarer å gi strøm til. eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk med wellemann eller din lokale hobby/elektronikk butikk om det er mulig å få fatt i en vippe som kan slå av og på 12v 300 ganger eller mer i minuttet og bruk denne til å drive coilene.

 

Ps du kan også se etter info om hvordan gutta som leker seg med pulsjet motorer bygger tennings systemet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår