Gå til innhold

Montere alarm

Ranger emnet

Yoneck

Anbefalte innlegg

Strømmen bilradio skal ha 2500 for en pakke med defa-alarm. Får da pansersensor, sirene, LED, glassknusesensor og styring til sentrallåsen. Vet ikke om det er noe mer som er med. Den er FG-godkjent, og forsikringsselskapet mitt bryr seg ikke med hvem som har montert alarmen. Planen er derfor å kjøpe en sånn pakke og montere den selv, for 1500 er det ikke verdt å få den montert.

Noen som har erfaring med montering av alarm? Er det mye jobb? Må glassknusesensoren kalibreres? Hvor plasseres selve alarm-enheten og glassensoren? Brukes de eksisterende dør-sensorene, eller monteres det nye?

Alarmen skal inn i en MB 124 stasjonsvogn. Kobling av fjernstyring til sentrallåsen har jeg grei oversikt over.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen bilradio skal ha 2500 for en pakke med defa-alarm. Får da pansersensor, sirene, LED, glassknusesensor og styring til sentrallåsen. Vet ikke om det er noe mer som er med. Den er FG-godkjent, og forsikringsselskapet mitt bryr seg ikke med hvem som har montert alarmen. Planen er derfor å kjøpe en sånn pakke og montere den selv, for 1500 er det ikke verdt å få den montert.

Noen som har erfaring med montering av alarm? Er det mye jobb? Må glassknusesensoren kalibreres? Hvor plasseres selve alarm-enheten og glassensoren? Brukes de eksisterende dør-sensorene, eller monteres det nye?

Alarmen skal inn i en MB 124 stasjonsvogn. Kobling av fjernstyring til sentrallåsen har jeg grei oversikt over.

det kan være mye jobb, og det kan være lite jobb, alt avhenger av hvor nøye du er..

jeg anbefaler på det sterkeste og ta deg goood tid til og montere den, spesielt hvis du ikke har montert alarm før.. er utroligt kjedeligt når alarmen begynner og fuske og alle koplinger og monteringer er dårligt utført.. blir ekstra vanskeligt og feilsøke da.

glassknusesensoren må ikke kalibreres, og den monteres på dashbordet.. testes med feks en mynt som kakkes på bilvinduet.

alarmenheten monteres under rattet feks, men slik at den er vanskelig og nå, mest mulig skjult..

ja du kopler dørsensorene til dørbryterne som du har fra før.

så har du litt teknisk innsikt, og godt over middels elektrokunnskaper så skulle det gå helt fint og montere selv :)

EDIT: når dette er sagt så kan jeg si det slik at jeg har eid en bil med defa alarm før, og kommer ikke til og ha defa i min neste bil :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være mye jobb, og det kan være lite jobb, alt avhenger av hvor nøye du er..

Skal ikke ha noe jallamekk, og jeg har vel en følelse av at jeg er mer nøye med å få det pent enn de ville vært hvis jeg hadde satt bort monteringen.

jeg anbefaler på det sterkeste og ta deg goood tid til og montere den,

Kommer nok til å bli prosjekt av typen man driver med ute i sola, mens man vasker litt på alle de spennende stedene man plutselig kom til, hører på god, bøtter ned masse brusbokser og bare koser seg med bilen :-)

spesielt hvis du ikke har montert alarm før.. er utroligt kjedeligt når alarmen begynner og fuske og alle koplinger og monteringer er dårligt utført.. blir ekstra vanskeligt og feilsøke da.

Det vil jeg tro. Nei, får prøve å gjøre det ordentlig. Heldigvis kan jeg både opp, ned, bak og fram på både multimeter, loddebolt og div. verktøy.

glassknusesensoren må ikke kalibreres, og den monteres på dashbordet..

Jaha? Hvordan blir nå det seende ut, da?

alarmenheten monteres under rattet feks, men slik at den er vanskelig og nå, mest mulig skjult..

Ok. Har plassen klar. Har tatt av dekslet under der i forbindelse med noe annet, så da bare drøyer jeg litt med å sette det på.

EDIT: når dette er sagt så kan jeg si det slik at jeg har eid en bil med defa alarm før, og kommer ikke til og ha defa i min neste bil :/

Jasså? Søppel? De hadde også en alarm fra Enforcer, men den har jeg også hørt en del rart om. Noen som har erfaring?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider