Gå til innhold

Rx-7

Ranger emnet


soNiXx

Anbefalte innlegg

For en bra ombyging vill jeg si at du må ut med mellom 30-40k, for å få det helt strøkent.

 

Ellers så er ikke usa så ille å handle ifra, hvis du ikke har krav om masse styling og masse utstyr. Får biler derifra til en grei penge. Isteden for å bygge den om.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men Jan-Tore, var ikke problemet slik at hvis du importerte en FD med masse utstyr (les: trim og styling) så kunne registrering på skilter potensiellt bli et problem?

 

Det er vel liten tvil om at det lønner seg å importere fra Japan, og la oss være ærlige her, hvor stort problem er det egentlig å ratte på høyre side? Vi nordmenn er så skeptiske og sære alltid... ;)

 

Anyways, tilbake til poenget mitt... Å importere fra USA f.eks. er jo safe bet da alle biler som er regget i US kan omregges til norske skilter her. Derimot dette gjelder ikke JP, noe som igjen vil si at hvis bilen er heftig moddet, hva skjer med registreringen?

 

Og til syvende og sist... Går det ikke an å bruke evt. originale deler på bilen når den skal vises frem for Biltilsynet?

 

Just curious! :)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Jan-Tore, var ikke problemet slik at hvis du importerte en FD med masse utstyr (les: trim og styling) så kunne registrering på skilter potensiellt bli et problem?

 

Det er vel liten tvil om at det lønner seg å importere fra Japan, og la oss være ærlige her, hvor stort problem er det egentlig å ratte på høyre side? Vi nordmenn er så skeptiske og sære alltid... ;)

 

Anyways, tilbake til poenget mitt... Å importere fra USA f.eks. er jo safe bet da alle biler som er regget i US kan omregges til norske skilter her. Derimot dette gjelder ikke JP, noe som igjen vil si at hvis bilen er heftig moddet, hva skjer med registreringen?

 

Og til syvende og sist... Går det ikke an å bruke evt. originale deler på bilen når den skal vises frem for Biltilsynet?

 

Just curious! :)

 

Jo modifiserte biler kan være et problem å få registrert. Men da snakker vi veldig modifisert. Jeg fikk godkjent min med front montert intercooler. Men er mye rart de ser på på biltilsynet.

 

Og det å kjøre på høyre siden er ikke noe problem. Er veldig mange som gjør det om dagen.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får inn en svart 92mod 3. gen RX-7 til uka, den skal jeg har 75.000,- ink mva for. det er ca 45.000,- i engangsavgift på den.

 

 

http://www.mrt-invest.no

 

Har du noe mere info om denne? evt. skader, noe som er endret på den? osv...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall en saftig bulk i sida på den RX7'en til Quick ser jeg (på bildet)...

 

Ellers kan man jo få FD'er til en ganske lite skremmende penge om dagen da...

 

JanTore, overhaler du RX7'ene du tar inn? Før salg? Hvor mye skal man i verste fall ha for å gjøre det?

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall en saftig bulk i sida på den RX7'en til Quick ser jeg (på bildet)...

 

Ellers kan man jo få FD'er til en ganske lite skremmende penge om dagen da...

 

JanTore, overhaler du RX7'ene du tar inn? Før salg? Hvor mye skal man i verste fall ha for å gjøre det?

 

Jeg kan overhale de selv, eller sende de bort til en i trondheim. Alt avhenger av tid. Hvor fort det må gå. Regn med 3-4 uker hvis det sendes til trondheim og ca 1 uke hvis jeg skal gjøre det. Og pris varierer litt avhengig av hva som er ødelagt. Men regn ca fra 16-18 000 for en overhaling. Er ca 10 000 for et komplett overhalingskitt.

 

Men jeg pleier ikke å ta inn biler hvor motoren må overhales. Men kan gjøre det også.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår