B230ft Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Fra Lovdata, kjøretøyforskriften: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-039.html#39-2 dette er riktig, men §36-1 generelt om plassering og anntall kjennemerker; 2.2. sier: Kjennemerkeskal være plassert vinkelrett eller tilnærmet vinkelrett på kjøretøyets lengde akse og slik at bokstaver og tall står vertikalt eller tillnærmet vertikalt og er lett leselige. det tillates et avvik på 30grader oppover og 15grader nedover fra vertikalplanet. såfremt kjennemerkets øverste kant er høyere enn 120cam fra vegbanen, tillates et avvik 15grader nedover fra vertikalplanet. jeg glemte ut mitt "løfte" litt, men så andre tok saken i egne hender.. men nå når jeg leser kan jeg se at alfa kansje har funnet et smutt-hull der de bruker grillen's utforming som unskyldning..og jeg er som sagt ikke helt sikker på vinkelen til skiltet, men den er vel kansje mindre enn det loven sier.. menmen..kansje det er lovlig..men er det fint?;) hehe hver sin smak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg