Excaliburz Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Har begynnt og sveise på en 240 no, og når rusta er sveisa og foringer med mer er byttet skal jeg ha inn en V8 motor, men har fått hør av en del kjenninger av pappa at det ikke er godkjent med mer en 305 chevy motor, og lurer på om noen vet om dette er korrekt? vist ikke så kunne jeg tenkt meg og montert en 350 chevy motor. har begge motorene ståendes, så er jo bare å få ordna godkjente motorfester og spinn i vei :p Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Den 350 motoren er vel for tung mener jeg og hørt. De setter inn sånne Rover v8 pga av at de lag d i aluminium,og derfor lettere.Du kan jo fint sette i en chevy 350 etter at du har godkjent.Lite kunnskap om dette hos BT Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 v8 hører ikke hjemme i en volv9o, volvo motor hører hjemme i volvo!!' kjøp deg en femmer eller en sekser!! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 So klart må han ha V8 i bilen :rolleyes: er ikkje mange som har v8 i en volvo...ut å køyre frå dissa forbanna star wars bilane me dum(p)ventil å handlevogn styling...å ikkje minst bmw:P lykke til:P :titties: Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 v8 hører ikke hjemme i en volv9o, volvo motor hører hjemme i volvo!!'kjøp deg en femmer eller en sekser!! Har to V8'er motorer liggende...Gidder derfor ikke å lete meg halvt ihjel for å finne en 5'er eller 6'er...Når jeg kan få hhv 2-3 sylindre mer ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom: - Forfjærer byttes til "dieseltype" - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: - Bremsene må byttes eller til ventilerte skiver (om det ikke er det..) Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides. men tror 350 blir godkjent.. Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 også: effekt: max 220hk og dreimoment: max 280nm.. en 350 chevy motor passerer vel glatt 280nm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 bare å justere ned effekten ved en eventuell måling.. ved å bytte gasser, kutte 2 syl ol... Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Kan noen forklare meg hva som skulle gjøre at 305 og 350 skulle veie forskjellig??? heyyou Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Kan noen forklare meg hva som skulle gjøre at 305 og 350 skulle veie forskjellig??? heyyou Alle Chevy smallblock veier vel ca. det samme vel ( ca. 260 kg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Heisann... Skal ikke være mye forskjell på smallblock chevy'ene (sbc)... i værste fall kan du jo stroke den 305, og da ender du på 350 alikevel sombrero Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddvarbraa Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Kan noen forklare meg hva som skulle gjøre at 305 og 350 skulle veie forskjellig??? heyyou 350/305 har samme blokka, forskjell på borring, slaglengde og så klart nummeret på blokka Siter volvo 740 86 Pontiac Executive 67 Mazda 323 90 Volvo buss 60 X Ford Transit 67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Sånn som jeg har hørt det så får man vel maks 220hk i en 240 dersom du har ventilerte skiver foran og no annet dill. Og 305/350 er fryktelig like på utsida og når det kommer til vekt, så en 350 på 170(!) hester fra rundt 1980 burde ikke være noe problem. Er verre hvis du skal ha tpi-motor da disse har over 220hk (gjelder iallefall 350) Men hvorfor ikke la v8'ern være der den hører hjemme og heller bygge snurre oppi volvoen? Det blir ikke det samme å høre lyden av en sbc for så å snu seg og glane rett i en volvo :P Surt med lappen din forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det er kun de nyere tpi motorene som passerer 220 hk! De litt eldre har 210-220 hk! Jeg bruker blokka som er ifra 1973, ombygdt til tpi, lontaktet Amcar norge med motor nr og fikk papirer på at motoren min har 140 hk! Tut og kjør! Dem går jo etter orginal motoren når det gjelder hk og om du har trimmet motoren finner dem ikke ut så lenge resten av bilen er godkjent i henhold til papirene dems! Det sitter så klart ikke 140 hk i min! ;) Vet om flere stk 240 som har godkjent med 350 forgasser og tpi! Så det skal gå men ikke spør Volvo om hjelp. Dem vil ikke! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 man får kjøpt eit kitt med motor fester og godkjenings papirer. det koster runt 4000 til 240 er 350 max på det kitte på kitte til 140 er det og med papirer på taksenking Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.