Gå til innhold

Hjelp til valg av høytaler komponentsett,13cm

Ranger emnet

tdha

Anbefalte innlegg

Jeg har delt dem i to grupper. A og B.

B koster det dobbelte av A, men spørsmålet er om B er dobbelt så bra som A eller er det verdt penger å velge B?

A;

ALPINE SPXF13M

INFINITY PERFECT5.1

B;

JBL C508GTI

KICKER 04SS562

MACROM EXT50

ROCKFORD X152S

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt dem i to grupper. A og B.

B koster det dobbelte av A, men spørsmålet er om B er dobbelt så bra som A eller er det verdt penger å velge B?

A;

ALPINE SPXF13M

INFINITY PERFECT5.1

B;

JBL C508GTI

KICKER 04SS562

MACROM EXT50

ROCKFORD X152S

På forhånd takk

Kappa Perfect ligger vel på ca 3000kr og disse vil jeg påstå er bra.. Så om det er verdt pengene å øke til noe som er dobbelt så dyrt er jo egentlig opp til hvor kresen du er..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke tvil for min del.

Morel Elate 5.

Om dette blir for dyrt.

Morel Dotech 5 MK II

Jeg har i de siste årene hatt gleden av å bruke Macrom`s

59 serie av mellomtone/bass elementer

bla annet 59.13 kombinert med Macrom`s 57.00 diskant

59131.jpg

(Elate 5`s mellomtone/bass er ganske likt men mer påkostet, med bla støpt chassie)

Samtlige av disse elementene ble i sin tid produsert av Morel. noe Macrom heller ikke la skjul på, da "made by Morel" stolt var skrevet på etikettene.

Mellomtone/bass elementene er optimert for bruk uten noe kabinett

så flappe lyder pga dårlig kontroll er utelukket.selv ved montering i bilens orginal hull.

de låter med andre ord rent og tydelig selv ved høyt volum.

De STORE tale spolene (Elate 76mm og Dotech 54mm) kombinert med magneter invendig i spolene, gir et kompakt magnet system og meget god kontroll av konen.

en annen fordel dette gir er at elementene har minimal dynamisk kompresjon. Dette betyr at de ikke låter annerledes, bare høyere, når du skrur opp volumet.

Diskanten har en lyd som desverre er skjelden innen bilstereo, den gjengir det den skal, uten å gi den harde skarpe lyden som får kvinnelige artister til å høres ut som om de er gale etter lyden SSSSSS.og uten å gi deg en trang til å ta bussen for å hvile ørene.

Kort sagt, dette utstyret gir deg en lyd som gir deg lyst til å gjenoppdage platesamlinga di.

Nå høres det kanskje ut som om det står Morel på lønnsslippen min, men dette er ikke tilfelle. denne posten er født ut av begeistring, ikke personlig vinning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var storfornøyd med mitt Macrom EXT sett så jeg holder en knapp på det.

Nå spørs det jo hvordan type lyd du er ute etter også da.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sett en Knapp på Marcom ext som Soundstream Arosa har gjort også :)

selv om jeg har Alpine spx107r nå

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg skulle gjøre det da:) er ikke mange av de ss systemene her i landet, jeg har et her, som jeg har testet litt, å jeg må si det at dette er ikke til å sammenligne med noe kickere har levert før,

(kicker er ikke akkurat kjent for å lage high end komponentsystemer)

men jeg anbefaler det på det varmeste:) det er dyrt, men det spiller bra:)

har tilbud på disse settene nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo høyere opp på prisstigen du kommer blir de lydmessige forskjellene mindre, dvs. at et komp. system til 3000 spiller mye bedre enn et til 1500 kroner, mens ett til 6000 spiller litt bedre enn det til 3000, så om du ikke er ekspert så kan det hende at du ikke hører forskjell på gruppe A og B, så da er vel gruppe A like grei, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider