Gå til innhold

extra instrumenter

sony606

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe olje trykk og temp måler og volt måler, for så å montere disse 3 instrumentene i midtkonsollen i bilen.

men så lurer jeg på hvordan jeg skal måle olje trykket og tempen, må jeg borre et eget hull i blokka til en oljekanal for denne føleren, eller finns det noe jeg kan bruke som allerede er der?

vanskelig å forkalre egnetlig, men dere skjønner tenker jeg ;)

noen som har peiling hvordan jeg skal gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to muligheter, en dum, og en smart.

Du kan kjøpe instrumenter som trenger å få det det skal måle helt til selve måleren. Altså du må trekke oljeslanger inn i kupeen på bilen, til instrumentet. Dette funker, men i mine øyne utrolig teit, siden det som skjer med slanger er at det går hull på dem, og da trenger du mer enn Jif Baderom for å vaske ren bilen din igjen..

Det lure er å kjøpe målere med elektrisk måler. Du bytter ut (så vidt jeg vet) den originale trykkmåleren på olja (den som får oljelampa di til å lyse), med en ny måler, som du kjøper. Dette KAN være en multimåler, sånn at du måler både trykk og temp med samme sensoren. Dette burde gå pent. Da trekker du selvsagt bare kabler fra denne til instrumentene. Enkelt, greit, og mye søl spart.

Og, som vanlig, er det noe som er feil her, rett på meg, dere som er lærde :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en slik løsning som den siste der jeg tenkte på, men lurer på om den føleren følger med slike instrumenter.

hmmz, får vel begynne å sende endel mailer å høre dah.

er det virkelig ingen som har satt i extra instrumenter i bilene sine utenom turbo trykk måler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal kjøpe olje trykk og temp måler og volt måler, for så å montere disse 3 instrumentene i midtkonsollen i bilen.

men så lurer jeg på hvordan jeg skal måle olje trykket og tempen, må jeg borre et eget hull i blokka til en oljekanal for denne føleren, eller finns det noe jeg kan bruke som allerede er der?

vanskelig å forkalre egnetlig, men dere skjønner tenker jeg ;)

noen som har peiling hvordan jeg skal gjøre dette?

Kan nok ikkje hjelpa deg med detta tekniska anngåande tilkobling desverre... men husk å ta bilde under montering!!! skal du felle det inn i dashbordet??? kunne tenkt meg voltmeter... men oljetrykk og temp har eg kje bruk for.. ( trur eg?? )

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye snakk om hva man har bruk for egentlig ;)

Mye målere og visere og instrumenter er, akkurat som masse brytere, FETT

:D:D:D

Neia..men oljetrykk og temp kan jo være greit da. Da kan du reagere litt før oljelampa faktisk lyser osv.

Eller så tuller jeg bare, og prøver å overbevise deg om at det er nyttig, fordi jeg synes det er kult..Var på nippet til å kjøpe noen sånne selv jeg, Luft/Bensin blanding, oljetemp, oljetrykk og volt..men det ble aldri til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye snakk om hva man har bruk for egentlig ;)

Mye målere og visere og instrumenter er, akkurat som masse brytere, FETT

:D:D:D

Neia..men oljetrykk og temp kan jo være greit da. Da kan du reagere litt før oljelampa faktisk lyser osv.

Eller så tuller jeg bare, og prøver å overbevise deg om at det er nyttig, fordi jeg synes det er kult..Var på nippet til å kjøpe noen sånne selv jeg, Luft/Bensin blanding, oljetemp, oljetrykk og volt..men det ble aldri til det.

eg e enig med deg, kult e da... men oljetrykk og temp blir for avansert for meg... ka anna kan man ha då? utenom volt... på ein vanlig bil?

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare er ute etter ting man virkelig har bruk for, er det ingenting, på en helt original bil. Har man litt anlegg og sånt er det vel greit med et voltmeter.

Utover dette er vel oljetrykk og luft/bensin-måler (altså blandingsforhold), det som er sakene..hvis du da ikke BARE er ute etter utseende, da jeg vet at du får kjøpt "kule" instrumenter som er f.eks bensinmåler...men det er ikke spesielt kult da :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://eyecandyracing.no/AutoGauge.htm

der har dem etpar veldig råe instrumenter dah ;P

men har sendt mail til dem å hørt hva som følger med i de forskjellige pakkene, så får vi se.

jeg skal hvertfall ha olje trykk og temp og volt, men blandings forhold, visste ikke at det fantes instrumetner som viser dette. noen som har url til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider