lunaTIC Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 hei Jeg har en 855 R 96 mod som har gått ca 120000. Jeg har et "problem" med den. Noen sier disse bilene er bare slik, noe sier at det kan fikses. Uansett: Når jeg gir på litt/ladder litt, og skal gire eller clutcher ut, så henger turtallet igjen i noen sekunder før det går ned. J**lig irriterende!!! På volvo i østersund sa de at dette var en funksjon for å spare gikassen.Men det er jo cluthen og drivverket ellers det går ut over!! For det blir jo et lite "rykk" i det jeg slipper ut clutchen igjen ved raske girskift og litt hardkjør.. Er det noen flere som har dette problemet? På Nordic R forumet sier de fleste at det skal være sånn.. Prøvde å bytte LMM og tomgangsmotor, og da ble bilen grei en liten stund. Prøvde også å strupe slangen under tomgangsmotoren, og da ble den også greiere, men gikk ikke normalt på tomgang(selvfølgelig). TIPS OG TRIKS ØNSKES!!!!! Bilen er ikke trimmet. MVH lunaTIC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Hadde samme problemet med at den plutselig hang på turtall, og det kom rett etter at de på volvo hadde ettermontert cruise control, de hadde vært borti en vakumslange (det var det de sa hvertfall) jeg sendte bilen inn igjen og borte ble det hvertfall... Prøv å hør påturbo performance club de har peil på det meste av turbovolvoer.. Er det 2,3l 20v 250hk motoren du har? Med vennlig hilsen Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Ja det er den motoren jeg har. Men den bilen jeg eier nå har hatt cruisekontroll hele tiden, så det er vel ikke noe å finne på den siden... Men uansett. Vet du hvilken vakumslange det var, så kan jeg hvertfall sjekke det opp?? Takk for svar. lunaTIC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Nei beklager jeg vet ikke hvilken... det er vel en som ligger sammen med cuisecontroll kablene på venstre siden. den henginga på turtallet, er det noe som har begynt nå? Har du åpen eller resirkulerende(original) dumpventil? Forumet til turboperformance club lå nede en stund og ligger nå her Mvh Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Nei det har visst vært sånn hele tiden. Det har bare vært en eier på bilen før meg, og han sa at det skulle være sånn men det tror jeg ikke på. Det strider mot min fornuft. Skal sjekke opp de slangene. Takker. Noen flere som har noen ideer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Jeg kjøpte meg en -96 R i går og har akkurat samme problem som du beskriver! Jeg merker også to andre ting: Når jeg slipper gassen tar det nesten 20 sekunder før kjørecomputeren sier at bensinforbruket er nede i 0 L / 100 km Når jeg kjører med cruise-controllen tar det fryktelig lang tid å øke farta ved å holde inne pluss-knappen. Har du opplevd samme problem? Ser det er et år siden du selv opplevde problemet. Har du kommet frem til noen løsning? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Min er ikke slik som du beskriver men den er bsr chippet...så moralen er vel: Det er bare å trimme! håper du finner en løsning mvh Magnus Ness Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Min 850 T5 -95 er også nøyaktig slik du beskriver. Enten skal det nok være sånn, ellers så må det være en svakhet på disse bilene som gjør det. Jævlig irriterende hvertfall.. Men at den henger igjen på turtall merkes mest når jeg kjører ut fra kryss o.l og girer om fra 1 til 2. Da henger den et par sekunder. Høres sikkert jævlig talentløst utifra.. Kjører med BSR-chip, dumpventil og justerbar bensintrykkregulator (progressiv). Cruisekontrollen er også sånn du sa. Tar 7 lange og 7 brede ved å bruke +knappen. Mye raskere å gi gass vanlig og deretter trykke inn knappen. Håpløst egentlig. Mulig det skal være sånn.. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Dette er et ganske vanlig problem på disse bilene.En bekjent hadde dette problemet på sin 850 t5,men da han prøvde en hjerne som jeg hadde liggende(med chip i) ble bilen helt grei. Derimot har jeg vært med på å strupe slangen som du skriver om,bilen gikk uten tvil like fint på tomgang. da ble bilen helt grei.Den hang noe helt jævlig på turtall ved kjøring/giring før vi monterte denne strupinga.Selv om gjennomstrømminga på slangen ble konstant redusert gikk bilen like fint på tomgang som før.Bare at en slapp denne "rusinga" dette var på en 850 t5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Lenge siden denne tråden ble laget nå, men erfaringene jeg har gjort meg er at ved å bytte ut eksosanlegget på bilen(byttet til 3"JT fra turbo og bakover) ble alt mye mye bedre.Det er ikke helt borte enda, men den øker mye mindre når jeg girer og den går raskere ned igjen. I tillegg har jeg hatt bilen i litt over ett år nå, og har blitt vant til bilen, så det høres ikke lenger ut som om det er en gammel mann som har glemt hørselsapparatet hjemme som kommer kjørende...:driving Så hvis man gjør en av delene: trimchip,struping av tomgangsmotor eller bytte av eksosanlegg, så skal man klare å få bukt med problemet. Jeg personlig har tro på en kombinasjon av eksos og en trimchip.happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Jeg har faktisk både JT 3" rett fra turboen, samt trimchip så da må vel den eneste løsningen for meg å strupe tomgangsmotoren. ER jævlig irriterende. Hvis jeg er ute på "byn" eller noe og kjører veldig sakte i 1 gir og deretter skal gire om til 2 gir, så stiger den på turtall akkurat som om jeg ikke slipper gassen før jeg clutsjer. Det eneste som hjelper er å gi litt gass før jeg girer, men er jo ikke bestandig det er mulig.. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Prøvd å rense gasspjeldet noen av dere?? Hender det soter seg til og blir litt tregt....pøse på med rensespray og tørke med papir.:) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Sånn som han gjør her? Jeg skal prøve ;) Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Det er helt korrekt!;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Sånn som han gjør her? Jeg skal prøve ;) Funka på min hvertfall..blei mye mer direkte i pådraget også, mere følsom lissom. Har riktignok ikke no T5 men... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.