Gå til innhold

Japanske KLZE-motoren

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Hva må jeg evt. gjøre for å få oppgradert til den japanske KLZE-motoren på 197hk??

Har jo den "europeiske" KL-motoren på 165hk. Må jeg bytte hele motoren eller kan jeg kjøpe ECU`n til KLZE eller en det kanskje en annen "dings" som gjør samme nytten?? Noen som vet hvor jeg evt kan få tak i dette??

 

Mvh

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei!!

 

Hva må jeg evt. gjøre for å få oppgradert til den japanske KLZE-motoren på 197hk??

Har jo den "europeiske" KL-motoren på 165hk. Må jeg bytte hele motoren eller kan jeg kjøpe ECU`n til KLZE eller en det kanskje en annen "dings" som gjør samme nytten?? Noen som vet hvor jeg evt kan få tak i dette??

 

Mvh

 

 

Hei!

 

Det er nok dessverre ikke bare å bytte ecu'n, men motoren er bolt on og ikke så forferdelig i pris. Som f.eks. denne

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7965133485&category=33615

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg begynt å skjønne nå. Har sett flere motorer på eBay tilsalgs.

De ligger på rundt 900dollar. Har spurt èn om frakt-kostnader, men jeg måtte ta kontakt for han hadde ikke snøring:) Men den motoren du linket til er den komplett med hjerne og alt eller??

 

Det står:

This engine is designed for use in Mazda 626, Mazda MX6, and Ford Probe applications, and specifically for model years 1993-1997. Stock 170HP

 

Menes det at den passer probe og mx-6 med 170hk som standar??

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket litt rundt omkring dette med frakt fra statene. Det er alldeles ikke så dyrt som man skulle tro. Jeg kjenner folk som har hentet biler for 1400 dollar fra California. Og det var helt til Drammen, med alle papirer. Var visst en svenske borti der som holdt på.

 

Skal du hente en motor bør du egentlig ta kontakt med noen som importerer biler fra statene. Mange av disse har containere som går over ganske ofte, og det skulle vel være en mulighet for at det er plass i en slik en?

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har funnet en KL-ZE motor med hjerne, ledningsnett, dynamo,eksosmanifoild, og ac-kompressor.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7967781865&category=33615

 

Blir 1600dollar med frakt ca 11.000,- NOK!

 

Auksjonen går ut om 10timer. Skal, skal ikke?? Synspunkter??

 

Noen som kan tenke seg min motor?? Gådd 170.000km! Blir veldig bra om man setter 2.5v6 i MX-3!!

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de heter Sunrise Japanese! De har en nettside osgså men den funker ikke.

 

Fikk mail av dem ser det sto:

 

"PERFECT CONDITION

 

100% START UP WARRANTY AND 30 DAYS FOR HEAD AND BLOCK!"

 

Så tror ikke det er noe bullshit. Så jeg sitter bare å funderer. :rolleyes:

 

Der kan godt hende at den 2.3`en er levert med kompressor i Japan.

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de heter Sunrise Japanese! De har en nettside osgså men den funker ikke.

 

Fikk mail av dem ser det sto:

 

"PERFECT CONDITION

 

100% START UP WARRANTY AND 30 DAYS FOR HEAD AND BLOCK!"

 

Så tror ikke det er noe bullshit. Så jeg sitter bare å funderer. :rolleyes:

 

Der kan godt hende at den 2.3`en er levert med kompressor i Japan.

 

Hei.

 

Den er også levert i Norge med "Miller cycle" som det heter på Mazda-språket. Men ikke så mange biler. Kanskje bare 2-3 stk.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du på den 2.3`n nå?

 

Jepp !

 

Tom Kolberg kjøpte en, også tror jeg Bærum Bilsenter hadde en. Tom sin mener jeg var sjø-grønn metallic, eller noe..

 

Prøvde den aldri, men den går sikkert greit. Man kunne forsøke å lage en hybrid? 2,5 med kompressoren på?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår