Gå til innhold

Hjelp før påske! Bilstereo byttet...

Ranger emnet

Bayas

Anbefalte innlegg

Den orginale spilleren i vår A4 '96 ble revet ut i dag og inn med Alpinespilleren fra '00. Siden kablene ut fra denne spilleren har vært kuttet har jeg koblet de sammen til ISO-kontaktene igjen med "sukkerbiter". Greit på høytalerkablene, men er litt mer usikker når det gjelder strømmen. Er det helt trygt? Har ikke noe forsterkere eller noe tilkoblet.

Videre måtte jeg ta en liten ledning og teipe sammen antennekontakten i bilen til spillerens (dyp) inntil jeg får kjøpt overgangen, fungerer bra nå.

Hovedproblemet er imidlertid at spilleren ikke får strøm fra batteriet når tenningen er av selv om ISO'en bare er koblet rett i.

På Alpine, koblet til (tatt fra teksten på orginalspilleren).

Ground lead switched power, sort, koblet til (-)

Ignition lead, rød, koblet til (+)

Battery lead, gul, koblet til det som på den orginale spilleren ble kalt "s".

Ser her bort fra Antenna lead selv om denne også er koblet til (blå).

Hva pokker er feilkoblet?

Høytalerne bak er aktive og var koblet til med en egen kontakt på orginalspilleren. Kan jeg få koblet om dette? Foreløpig ikke koblet til. På denne kontakten finnes også "Clock, Data og ENA" hvis dette hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale spilleren i vår A4 '96 ble revet ut i dag og inn med Alpinespilleren fra '00. Siden kablene ut fra denne spilleren har vært kuttet har jeg koblet de sammen til ISO-kontaktene igjen med "sukkerbiter". Greit på høytalerkablene, men er litt mer usikker når det gjelder strømmen. Er det helt trygt? Har ikke noe forsterkere eller noe tilkoblet.

Videre måtte jeg ta en liten ledning og teipe sammen antennekontakten i bilen til spillerens (dyp) inntil jeg får kjøpt overgangen, fungerer bra nå.

Hovedproblemet er imidlertid at spilleren ikke får strøm fra batteriet når tenningen er av selv om ISO'en bare er koblet rett i.

På Alpine, koblet til (tatt fra teksten på orginalspilleren).

Ground lead switched power, sort, koblet til (-)

Ignition lead, rød, koblet til (+)

Battery lead, gul, koblet til det som på den orginale spilleren ble kalt "s".

Ser her bort fra Antenna lead selv om denne også er koblet til (blå).

Hva pokker er feilkoblet?

Høytalerne bak er aktive og var koblet til med en egen kontakt på orginalspilleren. Kan jeg få koblet om dette? Foreløpig ikke koblet til. På denne kontakten finnes også "Clock, Data og ENA" hvis dette hjelper noe.

Hvis du ikke får strøm fra batteriet når iso er koblet, så er det nok pga av at strømkabelen som går fra batteriet ikke er koblet videre på iso-ledningen. Det skal være en strømtyv som du fester denne ledningen i. Først da får du strøm fra batteriet. Ledningen kan være gul eller rød. Varierer litt fra bil til bil.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISO Kontaktene skal liksom være et resultat av standarisering. men bryr VAG seg om det, NEIDA

de skal bytte om og rote med det slik at folk risikerer å ødelegge ting hvis de bytter spiller sjøl.

Carawellen har til og med en ledning som går fra en sensor i gear kassa og inn i ISO kontakten for strøm tilførsel til spilleren, denne skal vistnok være for et GPS system i noen spillere som sikkert ikke er å få i Norge alikevel.

Uansett. kobler du opp en helt vanlig spiller uten å kutte ut denne kan mye rart skje. har hørt snakk om både feil koder og til og med folk som påstår at bilene har stoppet uten noen vettug grunn (er litt rart, men hvis motorstyringa også bruker denne sensoren til noe, kan det kanskje være noe i det)

Er stygt redd vi bilstereo gærninger kan glemme nye biler snart. om 5 til 10 år må vel bilen returneres til fabrikken hvis du skal ha en annen spiller enn den de mener er bra nok for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider