Gå til innhold

Trenger hjelp ! (sub kasse)

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Kafor ei rekning er det da? :) 54,14l blir det! Men de sier jo det er best med to kammer når en kjører på den måten da.. Gå for det du. Skulle gjerne ha bygd eg, hadde du budd litt nermare :)

Finn fram stikksag, sirkelsag og linjal + ei plate golvspon så er du igang! :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafor ei rekning er det da? :) 54,14l blir det! Men de sier jo det er best med to kammer når en kjører på den måten da.. Gå for det du. Skulle gjerne ha bygd eg, hadde du budd litt nermare :)

Finn fram stikksag, sirkelsag og linjal + ei plate golvspon så er du igang! :)

Jeg skal ha kassa skikkelig bra.. så derfor vil jeg ikke bygge selv.. og jeg har ikke tid!

så det er best med to kammere siden jeg skal kjøre de med en 2 kanaler som jeg brokobler til mono?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en har separate kamre er pga at et element ikke skal dele volum med andre. Dombås er vel midt i en ørken når det gjelder folk som bygger ting... Mener å tro at det er noen fra Tynset som kanskje kan hjelpe deg.

Sjekk profilen til KennethB, godt mulig TLAudio vet om ham eller andre også.

Tynset er ca 12 mil unna deg tror jeg.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en har separate kamre er pga at et element ikke skal dele volum med andre. Dombås er vel midt i en ørken når det gjelder folk som bygger ting... Mener å tro at det er noen fra Tynset som kanskje kan hjelpe deg.

Sjekk profilen til KennethB, godt mulig TLAudio vet om ham eller andre også.

Tynset er ca 12 mil unna deg tror jeg.

Hvis jeg spiller de i mono er det best å ha separat eller felles kammer?

Dombås er midt i en ørken av snø og fjell.. lite stereo her oppe ja bortsett fra rånerne med traktor hehe men stoler ikke såpass på dem :P

jeg er mye i gjøvik og hamar :)

Mulig jeg har en som kan bygge nå ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best med separate kamre uansett. Da vil ikke elementene bli utsatt for forstyrrende faktorer som f. eks eksempelvariasjon. Det er svært sjelden at to elementer oppfører seg kliss likt uansett om det er samme type og serie.

Lykke til med sakene, blir snart råning mellom snøfonnene nå skjønner jeg :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig størrelse: 38x86 = 3268 kv.cm

Dybde topp 10cm+ dybde bunn 30cm = 40cm delt på 2 = 20cm

20x 3268= 65360~ 65,3 liter

Så hvis man trekker fra skillevegg og litt for elementene havner man på ca. 2x 30 liter!

90cm i bredde

Dette er visst regnestykket på kassa jeg skal ha... blir skråvegg på begge langsidene... hvor mange % skråning er normalt å ha?

Blir lukket kasse ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visst regnestykket på kassa jeg skal ha... blir skråvegg på begge langsidene... hvor mange % skråning er normalt å ha?

Blir lukket kasse ;)

Det er ikke vanlig å måle den skrå siden i %, men i et forholdstall.

Skal kassen mot en seterygg som er 42cm. høy angis målet som feks. 0-13cm på 42 høyde.

Man bruker en vinkel eller lignende og fører punktet på toppen av seteryggen ned på gulvet, og måler derfra og inn til bunnen av seteryggen.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å måle den skrå siden i %, men i et forholdstall.

Skal kassen mot en seterygg som er 42cm. høy angis målet som feks. 0-13cm på 42 høyde.

Man bruker en vinkel eller lignende og fører punktet på toppen av seteryggen ned på gulvet, og måler derfra og inn til bunnen av seteryggen.

Mvh

Dag Johansen

Har ikke vinkel :( Noen som har en golf 2 her som kan måle?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest et lodd/mutter el.l i ei snor/tau/hyssing. Hold ene enden oppmed der hattehylla møter baksetet og merk av stedet der loddet treffe bilgulvet.

Mål så lengden du hadde på snora fra topp til bunn og lengden fra bunnen av bakseteryggen frem til merket du satte; et voila du har de høyde og dybdemål som trengs.

Resten er 7. klasse trigonometri og volumregning :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider