Gå til innhold

1.8TD


Audi-RS6

Anbefalte innlegg

Originally posted by le0n

Kan aldri tenke meg at 90 diesel hk er så voldsomt gale, går vell greit frammover da... Hadde vært fornøyd jeg.

 

Skal du ha noe sprekt får du kjøpe deg en 1.8 l turbo bensin eller no!!!!

 

90 hk diesel er lite da..

 

130 hk diesel begynner å bli okei liksom.. å når du kommer over 170-180 hk er det artig artig med diesel.. :) drar rått

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar rått ja! Hva drar? Har du noengang tenkt på hva dreimoment egentlig er? Hester i en dieselbil er egentlig uinteressant, da det er momentet disse scorer på! Er en grunn til at gearkassa på en 90 HK diesel er forsterket i forhold til en 130 HK bensin! Hva Mondeoen angår går den langt fra dårlig, men det er klart det finnes mange sprekere! Vær veldig nøye med registerreimskift så går motorene stygglangt!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Drar rått ja! Hva drar? Har du noengang tenkt på hva dreimoment egentlig er? Hester i en dieselbil er egentlig uinteressant, da det er momentet disse scorer på! Er en grunn til at gearkassa på en 90 HK diesel er forsterket i forhold til en 130 HK bensin! Hva Mondeoen angår går den langt fra dårlig, men det er klart det finnes mange sprekere! Vær veldig nøye med registerreimskift så går motorene stygglangt!

 

Jeg vet at diesel motorer har rått dreiemoment, men hvor stort er det på en 90hk diesel da? 180nm eller no?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvor mye dreiemoment har du i den golfen din da? kan nesten garantere deg at i en oppover bakke skulle jeg klart å kjøre i fra deg med en 115hk Sharan/Galaxy!!

 

 

Originally posted by Jonte

 

 

Vel. På vanlige biler så øker jo dreiemomentet etter antall hk liksom, som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallye, du har mer rett enn du aner - jeg strevde noe voldsomt med å henge på min onkels 110hk Sharan TDI opp til Geilo med min Golf 16V... omtrent når jeg bare kunne konstatere at Sharanen kjørte forbi på steder jeg umulig ville klare at jeg fikk øynene opp for TDI selv i alle fall :)

 

Gjett om jeg får høre det hver gang vi treffes, da :mad: :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ... :) med en 115hk pumpedyse så har en 260nm eller no sånt. å det er jo en del det er ca det jeg har i rallyen min å den er der jo 210hk i ... :) men på slettene har de ikke så mye å stille opp med..

 

Originally posted by espen

Rallye, du har mer rett enn du aner - jeg strevde noe voldsomt med å henge på min onkels 110hk Sharan TDI opp til Geilo med min Golf 16V... omtrent når jeg bare kunne konstatere at Sharanen kjørte forbi på steder jeg umulig ville klare at jeg fikk øynene opp for TDI selv i alle fall :)

 

Gjett om jeg får høre det hver gang vi treffes, da :mad: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

bumper denne tråden litt med denne posten, men det får bare bli, da det er ca. relevant ;)

 

Er det fordel å ha en 1.6L 12v motor med 102hk, eller en 2.0L 8v motor på 102hk, men med høyere dreimoment?

Satt og 'krangla' med en om dette her tidligere, men, sånn rent teoretisk, hva vil være fordelen? skulle nesten tro at 1.6'en var kjappere opp i turtall..

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår