Gå til innhold

205 Gti 1.9 - Raufoss

Ranger emnet


Sigurd.e

Anbefalte innlegg

Innspirert av mange andre stilige prosjekter legger jeg også inn min bil :roll:

 

Bilen:

Peugeot 205 GTI 1986

Konvertert i 91 til 1.9 liter motor, og 91 dash og 91 bakaksling

 

Jeg håper å få den på veien til sommeren når jeg får sertifikat.

 

Fram til da skal det gjøres litt:

 

-Sveise to rusthull og noe i fronten/ leke med vinkelsliper onfiredevi

 

-lakkere alle lister

 

-bytte felger til 16" (samtidig pusse op de orginale, slik at jeg har de for treff)

 

-lakkere noe

 

-sette på nakkestøtter bak

 

-legge luftfilter bak lykt

 

-rydde opp og style motorrommet litt

 

-mekke noe på forstilling

 

-trekke om bagasjerom og montere stereo

 

-carbon/carbon look på noen detaljer

 

-sette inn stereo (bilder kommer)

 

-evt ting som måtte komme opp

 

 

 

Så får dere bare komme med komentarer og hjelpende hender fram til august

Bilen slik den var før noe arbeid starta...

PICT0065.jpg

Innvendig

PICT0066.jpg

rusthull

e9f364ef.jpg

0ef89b43.jpg

Slik bilen ser ut akkurat nå, etter mange timer for å få av en j**** frontfanger knock

PICT0022.jpg

PICT0023.jpg

 

og til slutt småting som er gjort:

bytte girbelg, litt stolt over den ja :rolleyes:

b77729e3.jpg

lakkert luftmengdemåler

421be9f1.jpg

 

Det var da første oppdatering, skal prøve å fortsette med bilder og slikt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott bil...har sansen for disse små franske rakettene:D

 

 

men det jeg stusser på..offor sak du legge luftfilteret bar lykta?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi filtret nå liger over manifoilen, og det er omtrent eneste plassen å legge filtret (trangt motorrom) for å få det bort fra manifoilen som pøser ut varme... Da kan jeg legge opp rør som fører luft opp nå jeg kjører vanlig, og senere når jeg skal på bane er det bare en enkel clips for å fjerne lykta slik at den får masse frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt den bilen i det siste?

lurer litt på om jeg og en kamerat lånte den i fjor vinter....

er i hvertfall spreke biler, det er sikkert!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi filtret nå liger over manifoilen, og det er omtrent eneste plassen å legge filtret (trangt motorrom) for å få det bort fra manifoilen som pøser ut varme... Da kan jeg legge opp rør som fører luft opp nå jeg kjører vanlig, og senere når jeg skal på bane er det bare en enkel clips for å fjerne lykta slik at den får masse frisk luft.

 

oki....stussa litt på at du sku legge det bak......legge opp rør bak....ska gjøre det jeg og...åssen rør bruker du?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble kjøpt i oktober i fjor... i Oslo.

 

Vet ikke helt, tenkte på no likt det de bruker på KN pakken, skal se hvordan kameraten min gjorde det på sin 318 med no rør. Men er ikke helt sikker, kan hende jeg bare bruker no vanlig ventilasjonsrør som de har på Bygg Maker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har bare lagt røret i fra nederst på frontfangeren, siden av luftekanalene til bremsene forran og opp til luftfilteret.. Bør få rikelig luft der, og jeg vil påstå at det er mye bedre enn å legge filteret bak lykta..

 

Er det noen her som veit hvilke firma som selger 1mm stålplater til en mest mulig billig penge? Skal ikke ha rustfritt, men helt vanlig stål kvalitet som er lett å sveise.. Tenkte jeg skulle hjelpe sigurd litt med de leie hulla baki bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt med slike venner ikkesant :rolleyes:

 

men en lite oppdatering....

 

småting som ble kjøpt inn tidligere...

9dfccd0c.jpg

 

og jvc spilleren, audiobahn subbern og pioneer høytalerene som skal inn seinere...

 

b14c6667.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk på å ikke ødelegg grunnideen med denne bilen da.. nemlig LAV vekt og mye effekt.. Peugeot motor trenger litt stell for å yte maks og masse stereo dreper mye aks... vekt er uff uff..

Da jeg hadde min 1.9 fyllte jeg aldri over halv tank pga vekt :rolleyes:

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk på å ikke ødelegg grunnideen med denne bilen da.. nemlig LAV vekt og mye effekt.. Peugeot motor trenger litt stell for å yte maks og masse stereo dreper mye aks... vekt er uff uff..

Da jeg hadde min 1.9 fyllte jeg aldri over halv tank pga vekt :rolleyes:

 

Det gjør aldri jeg heller, men av helt andre grunner;)

 

Tilbake til topic.. Fet bil. Haddde lyst på en sånn selv. Lykke til med sveisinga, jeg følger med videre her.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår