Gå til innhold

luftverktøy

Ranger emnet


classic

Anbefalte innlegg

noen som er litt inne i dette som kan forklare meg litt om tåkesmører?

 

hvor pleier dere og plassere denne?

 

jeg har kjøpt mitt første mekaniske verktøy til kompressorn min.

en muttertrekker.

 

har tidligere bare hatt div blåse, og lakksprøyter.

 

skal tåkesmørern sitte mellom verktøyet og slangen et sted?

 

blir jo himla klønete og ha en smører til hvert verktøy,

samtidig som at det er klønete og sette den inntil kompressorn når jeg skal brukte blåse verktøy.

 

et sted midt i mellom da kanskje?

 

synes også det ble veldig mye oljeklin på selve luftskrall angry

 

tåkesmørern kom fra biltema.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en liten olje flaske med olje for luft verktøy, og ta ca 3-4 dråper hver dag du bruker den! bedre enn den tåke smøreren! husk og hold den værste møkka unna verktøyet!! lykke til

 

Dette er det greieste hvis du husker på det, men vet av erfaring at dette kommer man på først når trekkeren ikke vil gå rundt lenger.

 

Tåkesmøreren kan du montere rett på verktøyet, mellom verktøyet og slangen. Som du sier så må du da ha en for hvert verktøy. Du kan også sette den på kompressoren, men da kan du ikke bruke samme slangene til f.eks. lakking. Mitt forslag til plassering av tåkesmører er: Sett på et T-stykke på utgangen fra kompressoren, evt. et sted langs slangen. Ut fra T-stykket har du en slange som du kan bruke til lakksprøyte og blåsing og sånt, og en annen slange til muttertrekker, borrmaskin osv. Disse to slangene kan med fordel ha to forskjellige farger, så unngår du forveksling. Tåkesmøreren setter du da mellom T-stykket og slangen for muttertrekker mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår