Gå til innhold

hva er dette mon tro??? ulyd i bilen...


R_Style

Anbefalte innlegg

har lagt merke til en rar lyd nå de siste ukene... når jeg er ute å kjører og drar f.eks pent på, på 2 giret kommer det en slags "skrangle" lyd, som om det skulle ligge skruere løst inne i eksosanlegget mitt... er der av og til, men for meg virker det mest som om att det kommer ett at jeg har stått stille en liten stund mens bilen har gått på tomgang, og at lyden da kommer når j skal ut å kjøre... hører den av og til på 3 gir også, når jeg drar pent på... men blir borte/svakere etterhvert, og noen ganger er det helt stille...!

 

prøvde akkurat nå i stad å gasse pent mens bilen stod på tomgang, men kom ikke en eneste lyd da, men så fort jeg kom på veien og begynte å dra pent på, som kom den lyden igjen... sånn lyd som kommer hvis f.eks skruene har løsnet på en eksos-klemme, og de ligger å klirrer å lager ulyd hvis noen skjønner hva j mener...

 

skjønner ikke helt hva det kan være...!

er det noen deksler av noe slag under som kan forårsake denne lyden? med tanke på at det kanskje kan være eksosen/fester til eksos eller lignende?

eller kan det kanskje være kjedestrammeren?

 

litt vanskelig å si om lyden kommer fra motoren eller fra undersiden av motoren liksom... jeg er ikke helt sikker, men trur nesten den kommer fra rett under motoren sånn ca...

 

noen som har hatt denne ulyden før, eller kanskje vet hva det kan være?

 

takker alle som måtte ha noen nyttig råd/tips til meg...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivknuter?

 

Får det må jo være i drivlinjen ettersom det ikke kommer på tomgang..

 

 

tenkte det samme selv første gangen, men jeg dro på en parkeringsplass og la over fult rattomslag, men ingen lyd kom... så drivknuter er foreløpig utlukket trur j... eller hva? :rolleyes:

 

men takker for tips kuli...! :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjør på høyt gir og lav fart. Altså så bilen sliter med å få opp farten. Kommer det lyd da er det som regel tenningsbank. Kjører du på 95 oktan så fyll på 98 fra nå av :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjør på høyt gir og lav fart. Altså så bilen sliter med å få opp farten. Kommer det lyd da er det som regel tenningsbank. Kjører du på 95 oktan så fyll på 98 fra nå av :)

 

har prøvd dette en del ganger, men har fått denne lyden da... men så fort jeg har stått litt stille på tomgang, å begynner å skal dra på så kommer lyden, og da kommer den nesten uansett på hvilken måte j kjører/drar på... men som sagt, er ikke hele tiden den er der, men syns det er rart at den kommer etter at jeg har stått stille i en stund, og at lyden kommer når j begynner å kjører...

 

kuli:

 

kommer ikke noe lyd i humper/dumper, ikke som jeg da har lagt merke til... lyden har også av og til kommet når jeg drev å kjørte her for noen uker siden, da var de fleste veien bare her i hamar, og jeg la merke til at j ikke kjørte i noen humper/dumper da dette skjedde....

 

 

men tenningsbank, skulle j ikke ha hørt det hele tiden da a Fox? eller?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte litt på gamle tråder på forumet her, og kom over en tråd der partypulp hadde hatt samma "rasle" lyden som jeg har beskrevet omtrent... han hadde da fylt 98 blyfri etterpå, og da hadde den blitt bra igjen stod det... så også at du hadde hatt samma problemet før også fox, hvis j ikke leste helt feil da... :rolleyes:

 

men skal prøve å fylle 98 blyfri når j kommer hjem fra jobb i dag, så skal jeg kjøre med det i helga, så får vi se hvordan det går da... håper det løser problemet mitt ihvertfall...!

 

legger ifra meg noen ord i denne tråden så fort j har funnet ut om det hjalp eller ikke....

 

takker for tips og svar hittil...! :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte litt på gamle tråder på forumet her, og kom over en tråd der partypulp hadde hatt samma "rasle" lyden som jeg har beskrevet omtrent... han hadde da fylt 98 blyfri etterpå, og da hadde den blitt bra igjen stod det... så også at du hadde hatt samma problemet før også fox, hvis j ikke leste helt feil da... :rolleyes:

 

men skal prøve å fylle 98 blyfri når j kommer hjem fra jobb i dag, så skal jeg kjøre med det i helga, så får vi se hvordan det går da... håper det løser problemet mitt ihvertfall...!

 

legger ifra meg noen ord i denne tråden så fort j har funnet ut om det hjalp eller ikke....

 

takker for tips og svar hittil...! :)

 

Det kan være at du har fått veldig små steiner/partikler i eksosen. Jeg hadde dem i eksosen og som du sier hørte jeg denne velkente "skrangle" lyden. Det har også med at eksospotta ikke sitter helt fast. For min del forsvant skrangle lyden etter at jeg byttet til effektanlegg. Det var mekanikere på Nissan som sa det.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes litt mer fortrolig ut syns j...! skal skru litt i morra, så skal sjekke om det dekselet sitter løst da, for hvis det gjør det, så river j det bare av som dere har gjort...

 

har forresten fylt på 98 blyfri i dag, så får vi se om det hjelper i mens... kjørte bilen nesten helt tom før j fylte opp med 98 blyfri...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår