Gå til innhold

Hvor mange Seat entusiaster er det i Norge?

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

Hei jeg er eier av en konge bil! En imperial blue 2001 Seat Leon 20VT 4. Har gjort diverse småting og jobber hardt for å tjene penger til å gjøre mer. Til nå har det blitt K&N luftfilter, Forge DV007 og Supersprint cat back eksos...

 

Er gjerne med å skape et miljø og kanskje en klubb. Kunne vært gøy å treffes litt rundt omkring og delt erfaringer med bilen. Bor nå for tiden i bergen.

 

Håper dette kan bli noe bra.

 

Mvh

Leon20VT4

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er er to Seat Leon eiere til, som blant annet er observert på innercity meet, en blå, og en bronsefarget. Begge er rimelig stylet, med deler fra blant annet JE design.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/14/431796.html?i=7

Eierne heter Stephen Olsen og Andre Iversen...

 

I tillegg er det disse to Leon-ene som går i Akershus:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70433

 

Noen som kjenner til bilene/eierne, eller har sett noe mer om de på nett?

 

 

Forresten noen som skal på gatebil nå på Våler?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er to Seat Leon eiere til, som blant annet er observert på innercity meet, en blå, og en bronsefarget. Begge er rimelig stylet, med deler fra blant annet JE design.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/14/431796.html?i=7

Eierne heter Stephen Olsen og Andre Iversen...

Han i bronsefarget Leon og jeg (og dama og en haug med matvarer og flasker og bikkje-bur osv) sto ved et lyskryss for en stund siden. Mye show og lite go (1.6), fant jeg ut. Jeg skjønner ikke at han gadd å prøve å kjøre fra meg, når han hørte lyder som skulle tilsi at jeg har turbo. (De gangene jeg skjønner at jeg har tapt før vi starter, starter jeg ikke). Uansett, moro var det!

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han i bronsefarget Leon[...]

 

Denne?

Sitat: "- Gir jeg litt gass, så får enkelte nakkeskader.". Enten var det neppe denne bilen du lyskryssa med (hm, instrumenter i A-stolpen *burde* hvertfall tyde på turbomotor), eller så har eieren puttet passasjerer med benskjørhet i bilen sin... :driving

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne?

Sitat: "- Gir jeg litt gass, så får enkelte nakkeskader.". Enten var det neppe denne bilen du lyskryssa med (hm, instrumenter i A-stolpen *burde* hvertfall tyde på turbomotor), eller så har eieren puttet passasjerer med benskjørhet i bilen sin... :driving

Nå hadde vel ikke nakkeslengskadene noe med hard aksellerasjon å gjøre, men at folk snudde seg etter bilen:

Men det er verdt det. Bilen vekker mye oppmerksomhet uansett hvor eieren ferdes. - Gir jeg litt gass, så får enkelte nakkeskader. Det er selvfølgelig show-off, men det gjør samtidig ingenting. Det at folk snur seg og ser, betyr bare at du har gjort et godt stykke arbeid.

Men må si jeg ble skuffa når jeg leste motorstørrelse...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er eier av en konge bil! En imperial blue 2001 Seat Leon 20VT 4. Har gjort diverse småting og jobber hardt for å tjene penger til å gjøre mer. Til nå har det blitt K&N luftfilter, Forge DV007 og Supersprint cat back eksos...

 

Hei!

Legge ut bilder av bilen? Er på tur til å bytte eksos selv, men skal ha det så anonymt som mulig, slik at jeg i prinsippet kan benytte samme endestykke som er originalt. Så litt :ass -bilder (av bilen!) hadde ikke gjort noe. :)

Bisetning: Det styggeste jeg ser, er bilene til dem som absolutt må ha de "loff-anleggene" som du ikke bare får pakka 1 stk. Jan-Erik-loff i røret, men faktisk får plass til loffen på tvers når den kommer innenfor de ti ytterste centimeterene av røret.

(...sorry hvis noen av dere faktisk HAR et sånt anlegg, men.. ytringsfrihet etc. ;))

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vel ikke nakkeslengskadene noe med hard aksellerasjon å gjøre, men at folk snudde seg etter bilen:

 

Noe som heter "trukket helt ut fra sammenhengen", menpytt. ;)

 

Men ja, det er vel mest "show" med den bilen. IMHO er ikke akkurat Supra-scoop og turbotrykkmåler noe jeg ville ha satt på en bil uten at den faktisk går virkelig bra. En viss matching mellom power & utseende bør det være. Men igjen, smaken er som assman

 

Men - bilen er jo *fin* og gjennomført, det skal'n ha. Man kjenner den igjen på gata og vel så det. :)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne?

Sitat: "- Gir jeg litt gass, så får enkelte nakkeskader.". Enten var det neppe denne bilen du lyskryssa med (hm, instrumenter i A-stolpen *burde* hvertfall tyde på turbomotor), eller så har eieren puttet passasjerer med benskjørhet i bilen sin... :driving

Det er mulig det ikke er samme bilen. Men ut i fra den linken jeg først så, kunne jeg ikke se nr, kun farge og styling. Pluss de lakkerte luftdysene og noen meter i a stolpen. Dette har også den Leon'en jeg ser til stadighet rundt her. Den har også plass til loff bak. Man kan jo ha meter i a stolpen, uten at det er turborelatert.

 

Litt pussig at to bronse Leon'er kjører med JE styling og loffholder her i Oslo... bare en tanke.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det ikke er samme bilen. Men ut i fra den linken jeg først så, kunne jeg ikke se nr, kun farge og styling. Pluss de lakkerte luftdysene og noen meter i a stolpen. Dette har også den Leon'en jeg ser til stadighet rundt her. Den har også plass til loff bak. Man kan jo ha meter i a stolpen, uten at det er turborelatert.

 

Litt pussig at to bronse Leon'er kjører med JE styling og loffholder her i Oslo... bare en tanke.

 

Jeg har sett den andre på Tøyen og rundt Ryen et par ganger, tok bilde av den her om dagen rett ved HiO, den har ikke lakkerte lister på siden, og ikke noe dekor eller scoop på panseret, men samme vingen og sånt..

 

Ps: kan jeg snike meg med som skapentusiast? :D

show_image_stream.php?bid=19717644&dx=580&dy=435

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..

Jeg er en hardbarka seat entusiast. har hatt en seat ibiza 95 modell, en 1999 ibiza cupra, en 2001 leon 20vt sport. disse er nå solgt, men har da fortsatt en seat cordoba 1997 modell som en prosjekt bil. grunnen til at jeg valgte cordobaen er fordi INGEN i norge vil få en lik bil når den er ferdig. men jeg er med på å prøve å få til et seat miljø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den andre på Tøyen og rundt Ryen et par ganger, tok bilde av den her om dagen rett ved HiO, den har ikke lakkerte lister på siden, og ikke noe dekor eller scoop på panseret, men samme vingen og sånt..
Det er to forskjellige biler ja. Men som sagt, utifra det bildet som det først ble linket til, var det ikke mulig å se noe særlig annet enn fargen og JE...

 

Det er denne uten dekor og scoop som er 1.6 og som jeg treffer på innimellom.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen her som har litt peiling og tid til å lage en nettside for oss seat folket da? noe alla seatclubsweden.se??
Ok, hvor mange kjører SEAT i Norge, og hvor mange vil komme til å bruke det forumet? Bare tenker høyt...

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår