Gå til innhold

Spm. ang. B230FK

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe =) har rasa så mye i vinter at begyner å klare å kontrollere ganske mange situasjoner nå =)

 

det hjalp å kjøre i 60-80 på "jogge veier" og jogge runder i i noen timer i vinter ;) lærte seg å rett å sladder og ikke få kontra ihvertfall. hehe

 

kontra = smadre bakenden i et tre ;) hehe..

 

godt det var en 1500.- 240 ;) og godt at jeg ikke krasja den ;) det var det noen andre som tok seg av :D jeg satt bare vedsidenav han å lo hehe.. ca 50kmt i en buske.. utrolig nok så kunne vi kjøre vidre etterpå :P og det etter at jeg hadde tatt vekk støtfangeren fra før av :D hehe

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe =) har rasa så mye i vinter at begyner å klare å kontrollere ganske mange situasjoner nå =)

 

det hjalp å kjøre i 60-80 på "jogge veier" og jogge runder i i noen timer i vinter ;) lærte seg å rett å sladder og ikke få kontra ihvertfall. hehe

 

kontra = smadre bakenden i et tre ;) hehe..

 

godt det var en 1500.- 240 ;) og godt at jeg ikke krasja den ;) det var det noen andre som tok seg av :D jeg satt bare vedsidenav han å lo hehe.. ca 50kmt i en buske.. utrolig nok så kunne vi kjøre vidre etterpå :P og det etter at jeg hadde tatt vekk støtfangeren fra før av :D hehe

 

vinter er jævla gøy, spesielt siden FK motoren min sto jo i en hvit 240, som var fullstendig oppbrukt sånn karosseri og understellsmessig.. (bulka 4 skjermer, 2 dører og innbrudd i bagasjerommet) så hadde det gøy. sladda rundt (som i holde lengst mulig, både med og uten kontra) kjøre i ring på STOR parkeringsplass å kjører fortere og fortere til det slipper og så forsøke å ta den inn igjen.) samt å ligge brei etter veien (ikke så farlig med stygg bil)

 

nå er motoren enten på vei ned i, eller kommet ned i 242'en.. jeg har ikke tid/egnet sted å gjøre det selv så har satt det bort til en kompis. regner med den er klar for sommerdekk, senkesett og med ny motor til søndag kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det blir bra ;) tar jo ikke lenger enn en god dag å dytte nedi motoren da ;)

 

 

håper jeg får lurt til meg litt hjelp av en kar på jobben, han er effektiv.

kan jo ta noen eksempler.

 

clutch 240. tid beregnet 4timer. han bruker 45 min.

bærekuler caravelle alle 4. beregnet tid 4 timer. han bruker 50 min..

ta ut automat girkasse på XM beregnet tid 8-12 timer. han brukte 4 :P hehe..

hender kundemottagerne tror han kødder når han kommer inn så tidlig =) hehe.. altså med andre forskjellige jobber osv.

 

 

håper jeg får hjelp av han og at jeg får lov å låne jobben en helg =)

+ at han er volvo guru så går det vel ganske greit håper jeg =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe om hvor effektiv han jeg bruker er, men han har eget verksted og er bilmekaninker med egenhendig utdyping/interesse for volvo. han har peiling og får ting gjort billig.. aldri til avtalt tid, men når han og en anna fyr reiste herfra til oslo for å hente motoren min, samt at han skifta motoren i bilen min. og det tok han 4000kr for. noke eg syns e dritbillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilbud om en FT motor, 94 mod komplett med styre enheter (vet ikke noe mer, har ikke snakka med han som skaffa den enda)

 

Den skaffa han for 10000... Vet ikke hva annet som var med i "komplett" da, men skal ringe han snart.. Men 10000 var vel ikke ille vel ?

 

Men pengene må oppdrivest.. og det kan ta tid angry

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er super!

 

koster fra 8-15.000

 

effekt. 135hk (lett å få 160 bare med 2 små skiver, eller over 200hk med en chip)

 

 

fk og FT er samme motor bare at FT'n kjører med høyere trykk

 

200hk bare med chip???

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk bare med chip??? Det er jo ikke en turbo motor det er snakk om....

FT er jo turbo, men ikke FK

 

*ler*

 

jo gitt.. FK er nok en turbo motor. også kalt ltt. det er akkurat lik motor som FT bare at trykket den er satt på er mye laveren + at det er annen software i hjernen på den =)

 

you just crank me up ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk bare med chip??? Det er jo ikke en turbo motor det er snakk om....

FT er jo turbo, men ikke FK

 

hadde du gadda å lest hele tråden og tenkt litt over hva du leste så hadde du sett at det står indirekte at FK er en turbomotor GANSKE mange plasser sombrero

 

Edit: denne tråden tar av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg begynner og bli proff på å starte lange tråder :D

En go del av dem jeg starter, ender opp veldig lange ! doh

 

I got god stuff that people like to talk about :) :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel heller vi som er veldig gode til å trekke ut temaet :p (offtopic :D)

 

Ja, ok da.. Er det noen som kan å strekke tråder så langt at dem sliter så er det vi :D (Sliter = Offtopic) ;)

 

Si meg.. vet det har vært snakket om FB motorer, hva er det som er spes. med dem ?? Hk og slikt ? Går dem bra ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår