mariusan Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Har enkelte ganger problem med å få start på min BMW 520i. 1989-modell. Ingenting skjer når jeg vrir om tenningsnøkkelen, selv ikke startmotoren begynner å gå. Hører kun en "hvinnende" lyd fra en liten boks - lengst bak i motorrommet, inntil torpedo-veggen. Problemet er størst når det er kaldt ute. Motoren starter etter å ha vridd nøkkelen om i ca 4-5 minutter... Noen som kjenner til hva det kan være som er feil????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tryfoss Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Det finnes en sort boks koblet til batteriets plusspol. Her sitter det en hovedsikring. (stykke metall skrudd mellom to skruer). Den kan føre til dårlig kontakt og slutte å fungere, spesielt når det er kaldt. Siter BMW 530dA 04 mod (x) BMW 528iAT 98 mod (x) BMW 520i 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Jeg hadde et vildig likt problem på passaten min. Kom bare en ulyd når jeg prøvde å starte, og ville ikke starte i det hele tatt. Så jeg koblet på batteriladeren, som viste at batteriet var totalt utladet. Tror det ladet på ca 3,8A, mens når batteriet er fullt og godt skal det lade på rundt 1- 1,2A. Hvis det er veldig kaldt, mye småkjøring og litt høy musikk tritt og ofte tømmes batteriet utrolig fort. Ladet opp batteriet til fullt ca 2 uker før dette skjedde, så det skjer fort. Vet ikke om det er det samme hos deg, men du kan jo koble opp en batterilader (hvis du har) og se hva som skjer. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusan Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Takker for svar, skal sjekke det ut. Har fått tips om at det kan være data-hjernen som streiker. (visstnok et vanlig problem på 5-serien). Noen som kan fortelle meg hvor hjernen sitter på en 89-modell? I hanskerommet kanskje?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Før du begynner å rote med hjernen ( doh :) ) anbeffaler jeg å prøve noen av tingene nevnt over her.. Dårlig kontakt er det letteste å fixe, hjernen kan du ikke gjøre så mye med annet å bytte den. ( I de fleste tilfeller) ... og det koster $$$ .. Ville også ha sjekket kontaktene på starteren, eventuelt kan du prøve å legge opp en ny strømkabel til starteren bare for å prøve .. Start relet !? Det er vel et DME rele på desse motorene også, dårlig kontakt her... Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbjørnbmw316 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 det er en mulighet for at det er motorstyringsenheten som er gåen,den sitter i hanskerommet over ei plate der vanligvis,prøv med en annen en.kondens kan og så gjøre det jævli,kjør alltid med så full tank som mulig for å unngå at det rimer på innsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.