Gå til innhold

tryfoss

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tryfoss

  • Bursdag 09/19/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    530DA
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Driftssjef, IT
  • Motor (eks 1.6)
    3

Contact Methods

  • MSN
    morten@samsen.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Kristiansand

tryfoss's Achievements

  1. Hei! Hjelper en vennine som har mistet siste nøkkelen til sin 2002 Corolla. Forstod det slik at startsperrechipen på ECU må resettes (settes i auto-learn), men at ikke toyota gjør dette. Finnes en del i utlandet som utfører denne operasjonen, men noen som vet om noen i Norge? Morten
  2. har desverre ingen bilder nå, men de boblene kommer fra innsiden mot gummien. Har allerede byttet foran på andre siden på reklamasjon, men så ikke disse før det var for sent (de første var der da jeg kjøpte bilen for 2 år siden). Såvidt jeg vet er det en svakhet på de bilene.
  3. Har begynt å komme små rustbobler på disse på min '04 mod 530d. :-( Nye er på plass, men stusser litt på hvordan disse pelles av (det er de bakerste som står mellom ruta og det bakerste glasset). Er det bare å bøye de ut, eller må det skrus av fra innsiden (er noen hull på de nye)?
  4. tryfoss

    BMW diesel

    Hva er egentlig hensikten? Stemmer det at de skal skape turbulens i luften ved lave turtall for å redusere utslipp/bedre forbrenning? Skal det ikke ha noe å si om man fjerner dem helt?
  5. tryfoss

    BMW diesel

    Hei, Kom over denne artikkelen på nettet. Noen som kan noe om dette, evt. har vært borti det selv? http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf Ganske skremmende om bmw ikke tilbakekaller de bilene det gjelder. Morten
  6. Du mener gummilistene i døren?
  7. Heisann. Dette gjelder en Golf 3 94 mod (stasjonsvogn). Etter ett par dager med regn har det kommet en liten dam med vann på matten på førersiden. Det virker tørt under. Noen som har noen tips til hvor det kan lekke?
  8. Hei. Dette har forårsaket mye hodebry for meg så ønsker å informere andre også :-) Har siden jeg kjøpte bilen (en bmw 530d '04) hatt problemer med å få den ingrerte telefonen til å fungere med ventelo tvillingsimkort (sikkert likt for andre operatører). Telefonen stod stort sett bare på "Please wait" og "Loading data", og om den klarte å starte opp, så døde den som regel ved første samtale. Etter flere samtaler med kundeservice kom jeg omsider frem til en fyr som hadde kjenskap til dette. Har lest i diverse fora at det kan være simkortet som har feil spenning/feil kapasitet. Han sa at problemet lå i at tvillingkortene i seg selv ikke fungerte i alle biler. Løsningen ble å aktivere et "vanlig" simkort som tvillingkort - og alt fungerte perfekt.
  9. Takk for tilbudet, men har allerede kjøpt powerflex foringer. Er byttet på den ene siden, men det manglet selvfølgelig en av hylsene i pakningen. Den siste blir vel tatt til helga. Foreløpig ser det lovende ut. Skivene er byttet til Brembo Max og risting under nedbremsing er borte vekk. Liten antydning fortsatt i visse hastigheter, men kan vel være veien også. Etter byttet hørtes den helt fast ut foran på den siden, men etter en liten stund er det en liten dunkelyd tilbake når jeg kjører over visse ujevnheter i veien. Fikk tips av Bavaria i Kristiansand om jeg burde prøve å bytte stabstagene også. Får prøve det.
  10. Hurra. Nye felger hjalp og nå er risting under kjøring så og si borte. (resten er vel veien, evt. det kastet som er i skivene). Risting under nedbremsing ble også vesentlig redusert, men kjenner at det fortsatt er noe der. Da blir vel nye (ordentlige) skiver og casterforinger neste.
  11. Har generelt hatt problemer med risting i ratt når jeg kjører og under bremsing over en lengre periode nå. Bilen er en BWM E39 touring 98 mod. Det under kjøring ser nå ut til å være felgene (selv om disse er perfekt balansert), så disse er bestilt nye. I sommer skiftet jeg skivene foran til nye (ikke de dyreste skivene), og den virket fin en periode. Nå er risting under nedbremsing tilbake for fullt. Kommer mest sannynlig til å kjøpe ordentlige skiver (brembo max e.l.). Jeg har også hørt/lest at slitte/dårlige casterforinger kan være grunnen til dette. Fikk verkstedet til å sjekke hele forstillingen men alt skal være tight og fint. 4-hjulskontroll var også ok. Var en som mente at gummien i foringen kunne være dårlig selv om man ikke kunne kjenne det ved kontroll - de måtte bare byttes for å se om det hjelper. Kan noen bekrefte dette? Så til det store spørsmålet - etter søk på mekonomen/gsbildeler finner jeg ingenting som har med caster å gjøre. Hva heter det egentlig, evt. hvordan ser de ut? ;-) Har ikke lyst til å montere nye skiver hvis jeg risikerer at de slår seg like raskt igjen. Nå skal det sies at jeg opplever noe jeg føler som ulyder fra forstilling av og til, selv om verkstedet ikke finner noe. Det er typisk når jeg har litt sving på rattet, og f.eks. kjører over en skarp hump i veien. Samme også hvis jeg skal rygge inn for parkering, og har vridd rattet helt over til venstre kan det komme en bitteliten dunkelyd idet jeg starter ryggingen. Kan dette også ha noe med casterforingene å gjøre?
  12. Sjekk om instrumentpanelet er byttet. Tekstrutene (stor kjørecomputer) i mitt røyk ved 120.000. 5500 for nytt (fikk heldigvis dekket på garanti). Ellers er det et kjent problem at baklukene ruster på E39 touring. Sjekk nede i kantene.
  13. Hei, det er en lærende kasse ja. De gangene det skjer er gjerne på veldig svingete veier og/eller mye opp og ned i fart (strøk med masse fartsdumper o.l.). Når den blir sånn kan jeg bare slakke ned en god del (foran veikryss, før ny fartsdump...), og så er den like fin igjen. Bensinforbruker ligger vel på ca. normalt (1,1-1,2 på by- og køkjøring). Når det gjelder slitasje, så stemmer det jo at den ikke girer ved f.eks. hjulspinn (forskjellig hastighet på dekkene?). Det kan vel også være tilfelle i veldig liten grad ved ujevn slitasje..?
  14. Jeg har en 98 mod BMW 528iA. Av og til ved kjøring med mye opp og ned i fart virker det som om den er treg til å få girt til høyere gir. (man må dra den ganske høyt på turtall, eller bruke steptronic'n). Hadde den inne på verksted for å sjekke olje på girkasse, lese ut feilkoder osv.. Ikke noe galt der. De mente det kunne være et problem at dekkene bak fra slitt/ugjevnt slitt. Hvor sannsynlig høres dette ut?
  15. Min far hadde en 520 92. mod. Motoren havarerte på grunn av metalltretthet i bolten for kjedestrammeren. :-(
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår