LaStrada Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hei! Da var jeg også blitt en heldig eier av en Golf mk2! Denne kjøpte jeg for 4000 kroner, og har gått ca 212 000 km. Og siden den er så billig er det alltids noen minus :) Vanskelig å starte! Eksoslekasje Diverse bulker her og der (se på bilder lengre nede) Noe rust på forskjermer - har ikke sett noe mer enda Et par dårlige hjullager Vindusvisker forran liker å stoppe midt på ruta "Alarmen" tapper batteriet fort! Grillen er ødelagt - detter lett av og høyre lykt sitter ikke ordentlig Ødelagt frontfanger Det var hvertfall hva jeg kom på i farten :) (alle bildene nedenfor er klikkbare) Noen bilder fra dagen etter at den ble henta: Som dere sikkert ser, så er det litt bulker her og der, men det ordner seg.. Eksosanlegget henger og slenger også litt, men det skal vel bort når demonteringen utvendig starter! Det som er gjort hittil er å demontere alt interiør, kun dashbord som står igjen. Bilder av demonteringen kommer senere ;) Planene fremover: Demontere dashbord Sette inn et golf 3 dashbord Lakkere (vet ikke hva den skal lakkes i enda) Nye forskjermer (bulker og rust) Nye dører? (høyre døra er dårlig, vil ikke alltid åpne seg + at den er bulka) Overhale motor Nye fangere (den jeg har er oppripa) - 90-fangere? Nye felger :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaStrada Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 "Update" Her kommer bildene under demonteringen. Laaars fra forumet var her og hjalp til med demonteringen. JA, uten deg her ville jeg aldri ha fått starta :P Så takk for hjelpa! Hadde litt problemer med golfen her om dagen.. hehe.. Etter å ha lada batteriet (blir fort utlada pga alarmen), så skulle jeg kjøre bilen ut av garasjen og ut på plassen her, da det kom en fin røyksky ut av motorrommet! Motoren fortsatte å gå, men jeg skrudde av motoren med en gang for sikkerhets skyld.. Senere den dagen så jeg etter neddi motorrommet om det var noe synlig som hadde skjedd, men så bare noen våte flekker som hadde kommet rundt om kring neddi der :P Åpna derretter lokket der man fyller på væske på radiatoren, og hørte at det rant vann et sted. Fant fort ut at det kom fra bak blokka. Så det var heldigvis bare det som hadde skjedd :D Så her i dag har jeg igjen fått fyrt opp bilen etter at batteriet igjen hadde blitt utlada! Fin røyksky som kommer fra motorrommet, men det gjør ikke no :D Etter demontering av bakseter (ingen bilder under demontering pga at kortlesern til det kameraet slutta å funke!) Her står grom-golfen klar for demontering av resten av interiøret Jeg (hehe :P) og det fine reservehjulet! Bare å starte med å demontere setene. Skru... ...dytt... ...spark og bann! ... og vips var det ute :) Her ser dere Laaars sitter og prøve-sitter det for siste gang. Demontering fortsetter Og til slutt fikk vi et lite besøk... Og så klart måtte vi fyre opp motoren for å se om det fortsatt kom røyk ut av motoren, før vi så skulle brekke litt :P Flere planer (nevte ikke alle i posten over her) kommer senere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Bare å gi gass her :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 behold samme fargen, nye org. fangere og endel senk og noen fete felger. this is the wy to go: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Det er AKKURAT det jeg har sagt til han også, men han trenger fortsatt å overbevises ordentlig. Bare se her, ser tøft ut allerede: Ny grill, nye fangere og senk så blir det bra... og noen tøffe felger og litt krom. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 jepp, vi trenger ikke enda en golf med 40/60 senk og 90 fangere ;) hehe. jeg syns at hvis du skal kjøre "90 look" så prøv å gjør noe spessielt ut av det...ikke bare helt standard :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Kom over denne, liker den... inspirasjon vettu Ståle ;) Emblemfri grill som du er så glad i, men det så helt greit ut på denne siden den ikke har krom på fangerne heller. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaStrada Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 behold samme fargen, nye org. fangere og endel senk og noen fete felger.this is the wy to go: Må innrømme at det ser gromt ut ja. Vil jo ha en litt mer uvanlig bil, ikke en bil som alle andre har, så sånn sett passer det fint.. Men må vurdere saken litt til ;) jepp, vi trenger ikke enda en golf med 40/60 senk og 90 fangere ;) hehe. jeg syns at hvis du skal kjøre "90 look" så prøv å gjør noe spessielt ut av det...ikke bare helt standard :) Hadde tenkt på justerbart 80/80 senkesett, men går vel kanskje for det samme? doh Kom over denne, liker den... inspirasjon vettu Ståle ;) Emblemfri grill som du er så glad i, men det så helt greit ut på denne siden den ikke har krom på fangerne heller. Hm, ja...... Men likte vel den golfen vwgolf2 sendte over her bedre........ :D Så kanskje jeg skal gå for den stilen. Er fortsatt i tvil, men da får dere overtale meg mer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hvis du vil ha en bil som skiller seg ut så har du jo ikke no valg engang ;) Overtalt deg nå? Med mindre du går for 90-look og gjør noe helt nytt, spennende og revolusjonerende... som ser bra ut. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaStrada Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hvis du vil ha en bil som skiller seg ut så har du jo ikke no valg engang ;) Overtalt deg nå?Med mindre du går for 90-look og gjør noe helt nytt, spennende og revolusjonerende... som ser bra ut. hm, jau. Dere har vel kanskje overtalt meg da. hehe. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI_Biatch Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Kom over denne, liker den... inspirasjon vettu Ståle ;) Emblemfri grill som du er så glad i, men det så helt greit ut på denne siden den ikke har krom på fangerne heller. fyyyy fader...den der var jævlig fiiin!! :) men ikke sett på 90 fangere da...er så oppbrukt! behold de små fangerne og senk den,så blir det bra!;) Siter Obs, les signaturreglene :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Ville og gått Old School med den fargen tror jeg. Kler liksom det bedre... Mye nice biler på bildene her...! Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 jeg har gammeldags grill til salgs. kjøpt ny i sommer, nesten ikke brukt i vinter heller! Send pm for mer info hvis du er int! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 senk og søte felger :cool: Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaStrada Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 jeg har gammeldags grill til salgs. kjøpt ny i sommer, nesten ikke brukt i vinter heller! Send pm for mer info hvis du er int! *bilde* PM er sendt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg