Gå til innhold

Forsikring på 200sx s14(a)?


Mazter

Anbefalte innlegg

Heisann! Tja.. Topic forklarer vel det meste..? Lurer altså på hva forsikring for en 200sx s14(a) vil komme på? Regner med ca. 12.000km i året, forsikringen skal stå i foreldrene mine sitt navn med meg som delvis bruker. Jeg er 18 år gammel, blir 19 i år. Tror de har maks bonus, altså 75%.. noen som vet sånn omtrentlig hva man kan regne med å betale i forsikring? Hvilke forsikringsselskap er billigst? Takk for all hjelp!

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tja.. Topic forklarer vel det meste..? Lurer altså på hva forsikring for en 200sx s14(a) vil komme på? Regner med ca. 12.000km i året, forsikringen skal stå i foreldrene mine sitt navn med meg som delvis bruker. Jeg er 18 år gammel, blir 19 i år. Tror de har maks bonus, altså 75%.. noen som vet sånn omtrentlig hva man kan regne med å betale i forsikring? Hvilke forsikringsselskap er billigst? Takk for all hjelp!

 

Heisann.. Har en 99mod nissan 200sx 14a selv. ang forsikring så betaler jeg ca 11000kr. da står den på meg selv. Jeg er 21år og har 70% bonus og kjøre lengde på 8000 i året. jeg har gjensidige som forsikringsselskap. mvh E-jay.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige ville ikke tillate oss å tegne forsikring hos seg fordi jeg er for ung. Selv om det også er moren min som skal kjøre bilen, og at forsikringen skal stå i hennes navn. Trygg Hansa tillater ikke biler med opp mot 200hk PUNKTUM! Heller ikke biler som koster så mye som 500-600.000,-!!! fucku Unnskyld språket, men FAEN så sint jeg blir! Kan bokstavelig talt høre drømmen knuse inni meg... Hvis noen har forslag til hva jeg kan gjøre så vær så vennlig å si fra

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjensidige ville ikke tillate oss å tegne forsikring hos seg fordi jeg er for ung. Selv om det også er moren min som skal kjøre bilen, og at forsikringen skal stå i hennes navn. Trygg Hansa tillater ikke biler med opp mot 200hk PUNKTUM! Heller ikke biler som koster så mye som 500-600.000,-!!! fucku Unnskyld språket, men FAEN så sint jeg blir! Kan bokstavelig talt høre drømmen knuse inni meg... Hvis noen har forslag til hva jeg kan gjøre så vær så vennlig å si fra

 

det du kan gjøre, er som de fleste gjør... kjøp deg heller en s13 eller annen litt "billigere" bil til å starte med.... alltid smart.

 

og ja.. jeg vet det er kjipt. doh

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Takk for tipsene! I morgen skal jeg og fattern ringe litt mer rundt og høre.. Wish me luck :)

 

Det er ikke så mange selskaper som går på luretrikset å sette en 200SX på en familiefar eller mor på 50 år...

 

Ikke for å knuse drømmen, men de fleste selskaper vil anse risikoen på en 200SX og en ung fører som for høy.

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk har problemer med å forsikre biler.

 

Kunde behandlerene på det lokale gjensidige kontoret er alltid hyggelige og viss de får en drøy pris på en bil så begynner de med engang å presse prisen for meg... har hørt på alt fra golf gti, Audi s modeller til Porscher.

 

Et bra eksempel er at en 944 s2/turbo kom på 14K med kasko på meg, så da anbefalte hun meg å kjøpe en Cayenne, For der var det billig forsikring.

 

Så lenge denne trenden forsetter at de alltid klarer å forsikre biler jeg ønsker så beholder de meg som kunde, IF er uaktuelt, og alle andre har krav og betingelser som gjør 99 % av morsomme biler uaktuelt.

 

Gjensidige :kiss

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk har problemer med å forsikre biler.

 

Kunde behandlerene på det lokale gjensidige kontoret er alltid hyggelige og viss de får en drøy pris på en bil så begynner de med engang å presse prisen for meg... har hørt på alt fra golf gti, Audi s modeller til Porscher.

 

Et bra eksempel er at en 944 s2/turbo kom på 14K med kasko på meg, så da anbefalte hun meg å kjøpe en Cayenne, For der var det billig forsikring.

 

Så lenge denne trenden forsetter at de alltid klarer å forsikre biler jeg ønsker så beholder de meg som kunde, IF er uaktuelt, og alle andre har krav og betingelser som gjør 99 % av morsomme biler uaktuelt.

 

Gjensidige :kiss

 

En v e s e n t l i g ting er glemt ! Forsikring har med risiko å gjøre!

Tegningspolitikk i Oslo (og omegn) er ASTRONOMISK mye strengere enn i feks i Verdal og på Sotra. Kan absolutt ikke sammenliknes...

Det gjenspeiler seg i forsikringsprisen også!

Det er MYE mer skader på biler i Oslo og tyveririsikoen er EKSTREMT mye høyere! Helkunde eller ikke - 18 åring og 200 SX i Oslo er en ekstremt dårlig risiko for et forsikringsselkap (statistisk sett).

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår