Gå til innhold

Hvordan stille inn en bensintrykks regulator

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, har en bensintryks regulator som jeg vil sitte på, men vil ikke la den stå på u-justert, og lurte derfor på hvordan jeg skal stille den riktig inn slik att den ikke gir mindre mensin enn org bensintilførsel ( Er vell litt farlig med lite mensin når det gjeller turbo bil?). Burde vell kjøpt air/fule måler men har økonomien til det.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en bensintryks regulator som jeg vil sitte på, men vil ikke la den stå på u-justert, og lurte derfor på hvordan jeg skal stille den riktig inn slik att den ikke gir mindre mensin enn org bensintilførsel ( Er vell litt farlig med lite mensin når det gjeller turbo bil?). Burde vell kjøpt air/fule måler men har økonomien til det.

har du Haynes manual til bilen din? i så fall står det der hvordan du skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du Haynes manual til bilen din? i så fall står det der hvordan du skal gjøre det...

Hehe, er nokk ikke laget noen haynes bok om min bil, om colt 1.6non-turbo kansje men ville da ikke tro att de skriver om hvordan jeg skal stille inn en bensintrykks regulator som ikke er org med bilen heller :)

Andre forslag?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et manometer på TESS, monter det i serie med regulatoren med et T-stykke og mål trykket du har idag, deretter monterer du regulatoren og justerer inn den på samme trykk eller noe høyere.

Koster bare et par hundrelapper.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et manometer på TESS, monter det i serie med regulatoren med et T-stykke og mål trykket du har idag, deretter monterer du regulatoren og justerer inn den på samme trykk eller noe høyere.

Koster bare et par hundrelapper.

Ohh! takker! :)

Hva tror du org benz trykk er på min colt t 88mod 1.6l? og hvor mye extra benz bør jeg gå opp?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt ligger bensintrykket rundt 3bar.

Hvor mye du kan gå opp i trykk kommer an på flere ting.

Er det CO justering? Hvis ja, er det bare å skru opp trykket til co-skruen ikke klarer å kompansere lenger. En halv bar burde gå fint uansett, men bensinforbruket vil gå opp på finkjøring også hvis du ikke kan justere co.

Er regulatoren progressiv? Hvis ja kan du greie deg med mindre oppjustering av bensintrykket, da regulatoren selv ordner med høyere trykk. Normalt 1,2-1,4 ganger turbotrykket. Altså ved 1bar turbotrykk vil da bensintrykket økes med 1,2-1,4bar.

Bare husk at leveringsmengden til bensinpumpa går ned i takt med høyere trykk.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider