Gå til innhold

Har plutselig to energolfer...

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Hei! pga tilfeldigheter har jeg blitt den nye eieren av 2 1983 golf 1! bilene er identiske røde (den flotte orangeaktige rødfargen), og den ene er delebil grunnet kaputski motor, og litt rust. Den andre er 100% rustfri! Begger er Golf L 1,6 med turteller og gode greier. Delebilen har komplett GTi front, breddere, panserscoop, og GTi interiør. Den bra bilen har noen hvite originale alufelger med hull i. Jeg overtok bilene for å unngå at den rustfrie skulle bli skrotet, siden det ikke er så mange bra mk1 karosserier igjen rundt om.

 

Jeg vet ikke så veldig mye om disse bilene ennå, bortsett fra at det er meget enkelt å skru på, og litt gøy å kjøre. Hvor (bortsett fra her) finner jeg info om disse bilene? Noen som har tips? Hva kan gjøres for en billig penge? Bare fortell meg, jeg lytter!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere.. Stiling med enda flere einser eiere :)

 

Planer med bilene da? Senking osv? Eller originalstand?

 

Jeg skal bare redde bilen, jeg! Men jeg har litt lyst på kromlistverk, og kromgrill! liker classic/clean look. Jeg får se hva det blir til! hvis den blir like morsom som corolla'n før den nok litt fine deler. Jeg har forresten lyst på 15" stålfelger, med chromeringer ytterst. noen som vet hva som passer over? Og den skal senkes, ja... men det er viktigere med kjøreegenskaper en look! Jeg kjører et par steder hvor jeg ikke kan ha for lav bil.

 

Men hvis noen har dette liggende billig, så si fra:

 

metalllister, metallfangere, jhulbuelister, blanke speil... blank+++

Trenger egentlig ikke være blankt, da jeg lurer på å ha børsta stål med klarlakk. bare det ikke er plast.. trenger heller ikke være til golf. så på gamle datsunfangere! feite som fy!

 

hvis noen har en skambillig 5trinns er det heller ikke å forakte, og det venstre drivleddet har begynt å kneppe. trenger et nytt.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en extra grill med kromlist liggende... Men kryr av dem på hoggerne :) Finner mye rart der.

 

15 toms stålfelger? Hva med å hente fra en Opel? F.eks 15 toms stålfelger fra en Opel Astra etc. Så glass/sandblåser du vekk malingen. Det blir tøft...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fine planer...

Handleliste:

 

- Kromspeil

- Kromlister til sidene

- Grill m/ kromlist

- Vindusvisker-armer i krom

- Kromlister rundt vinduer etc.

- Små kromfangere

- Stålfelger med kant!!

 

Senk masse... og du har en flott bil!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper med glede gti grillen og leppa de hvis du skal selge og de er i ok stand, og ikke for dyrt da :D

Grattis med einzer(e)

du kommer til å få det mye morsomt med den bilen :D

VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D)

BMW e34 520i 24v 1995 mod

(x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod

(X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTi grillen skal jeg kvitte meg med hvis jeg finner en pen blank (chrom eller nikkel eller hva det nå er) grill. Da tenker jeg på helchrom. ikke svart med chrom rundt.

 

Leppa er dessverre knust, som i trampa-på-et-knekkebrød-knust....

 

Jeg tenker også på å kvitte meg med panserscoopet. Panseret kan godt bli med.

 

Har allerede kontaktet mine VW frelste kompiser for å finne hjul+++ Tenker jeg skal gjøre bilen fin, og selge den! Jeg fikk bare lyst å bygge litt energolf for moro skyld, siden de jeg ser i Tønsberg ofte er litt slitne/harry...Ellers har jeg akkurat sett over bilen for EU. Vi fant kun 5 feil!

 

Begge hjullager bak

Bærekule høyre forran

parklyspærer

ryggelyspærer

bremsekraftforsterker

 

that's it!

 

Bremsekraftforsterker er bra på delebilen, så detta blir fint! Eu-godkjent til fredag, tenker jeg!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 2 einsere da :-D

 

Kan jo melde deg inn i VW-Audi klubben da, der det mange med erfaring på einsere!!

 

 

Takk, takk! Fint folk liker bilene:) Men jeg tror ikke jeg skal melde meg inn i flere klubber nå... Er medlem i Amcar, NSK, Amerikanske lincolnklubben, og veteranklubben i tønsberg... Får se hvor godt jeg liker bilen når den er ferdig!

Men tenker jeg skal registrere meg på forumet deres ihvertfall!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår