Jump to content

Spørsmål ang nyinnkjøpt 97 Megane

turbothomas

Recommended Posts

Heisann

Akkurat kommet hjem etter å ha kjøpt en 97 Megane coupe til fruen. :titties:

Flott bil i mørk blå med pene linjer. Alternativer til den prisen synes jeg er dårlige. Dermed ble det denne.

BTW, det er en 1,6 liter med 66kw - 90hk. Ingen rakett, men med lusne 1010 kg på sokkelesten kommer en seg fram uten å hefte noen langs veien.

Ettersom jeg har skjønt er vifta et tilbakevenende problem. Denne er heldigvis akkurat skiftet, i likhet med toppdekselpakningen.

Bilen har nå rulla 112000 km. Når er det reg. reim bytte på denne? 120000km?

Den trenger som vanlig en del TLC for at _jeg_ synes det er "klar". Men det er bare morro.

Er det noe annet jeg bør vite om bilen? Feks ting som er greit å holde utkikk etter?

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Jasså, Thomas, du føler deg like gal som jeg gjorde da jeg investerte i fransk vinterbil? Jaja, godt man gambler! Lever bare en gang... ;)

Men fra spøk til revolver, hva mener du med at Megan'en var eneste bilen i dette segmentet? Hva slags alderskrav hadde madamen på bilen?

Best of luck! :) Baklyktene er ganske stilige på de bilene da.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Hehe, skjønner hvor du vil hen. Stemmer det, Civic var fakstisk omtrent det eneste fullgode alternativet. Men du får ikke en 97/98 civic med 112k til 55.000,-. For den summen får en ca 94 mod med 150k på tellern.

Spennede med noe ikke alle har også.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

hei

jeg mener det120.000km, men for være sikker ring en renault verksted og hør

det blir fort dyrt hvis den skulle ha vært byttet.

mutter og fatter har en 1.6 (75hk) 97/98 model megane og som har godt ca 220.000km og det kun vantpuppeog hjulager som de har byttet , men vifte bryteren inni cupeen er gåen nå.. så man skal ikke klage..

er det import kan du få noen problemer..

for de renaulter som er solgt nye i norden

har noe som kaldes extreme vinter pakke.. som er større batterie, bedre islasjon. støre dynamo og bedre varmeapaprat

bilde av ny megane :-D men kun for bane enda :(

http://www.clubrenaultsverige.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2230

du kan også gjøre et søk inne på det forumet som de bilder ligger og se om det finnes andre ting som du passe på..

ingen bil er feil fri

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

• 3 weeks later...
hei

jeg mener det120.000km, men for være sikker ring en renault verksted og hør

det blir fort dyrt hvis den skulle ha vært byttet.

mutter og fatter har en 1.6 (75hk) 97/98 model megane og som har godt ca 220.000km og det kun vantpuppeog hjulager som de har byttet , men vifte bryteren inni cupeen er gåen nå.. så man skal ikke klage..

er det import kan du få noen problemer..

for de renaulter som er solgt nye i norden

har noe som kaldes extreme vinter pakke.. som er større batterie, bedre islasjon. støre dynamo og bedre varmeapaprat

bilde av ny megane :-D men kun for bane enda :(

http://www.clubrenaultsverige.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2230

du kan også gjøre et søk inne på det forumet som de bilder ligger og se om det finnes andre ting som du passe på..

ingen bil er feil fri

Bonden

Trudde det var 80 el 90 000 reg.reima skal byttes på denne, k7m motor eller k4m, k7m går greit å skifte reima selv på, men k4m "må" man sette på verksted da man trenger spesialverktøy for å låse kammer og veiv.

Forresten er Renalt Meganè Renault Sport 2.0 coupe en noe artig bil, 154 hk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL