Gå til innhold

VW boble

Ranger emnet


TBI

Anbefalte innlegg

Apropos motorbygging : Noen som har erfaringer med ombygging av 323F til GTR motor?

-- Fikk et tilbud hos en fyr i sommer.. 19høvdinger for en trimma GTR motor på 300hk med gearkasse .. skulle passe rett inn på festene.. nyoverhalt og greier ..

Høres jo prima ut, men regner med at drivknutene ville vridd seg for et godt ord .. blir fort dyrt ..

 

Skulle muligens lagt ny tråd ... men men ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man pleier å gjøre for å få mer fart i bobla er å sette inn en større motor fra en transporter el. Dette er en ganske kurant sak da for eksempel HotShop selger konverteringskit til dette. Man kan også gå i gang med den gamle motoren og øke volumet i denne. Det selges 1680ccm kit til den hvor man slipper å borre opp, men hvis det virkelig skal dras til må man i gang med sliping.

 

Det bilr også solgt en del trimmotorer til bobla som er ferdig bygget, ville anbefale deg å ta en titt på http://www.vw2you.com, her er det gode muligheter til å finne seg en større motor.

 

Noen som har hørt om bensinvarmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslovwclub er også en bra plass å lete etter motorer og deler ..

Lurte i hovedsak på wankel ombygging ..

Tror det blir mye arbeid .. Vannledninger i kanalene .. Har hørt om mange fixxe løsninger, feks dobble polo radiatorer ++ .. men men .. aldri sett bilder etc .. Tips? Hadde vært fett ..

Og hva slags gearkasse er best? Testa ei med en 912kasse (tror jeg han sa det var..) .. Tight og fin!

 

--Hadde bensinvarmer .. en gammel eber .. fikk aldri installert denne, men solgte den til en kompis da jeg kjøpte mazdaratien. Bobla ble nedgradert til sommerbil.

Er faktisk ikke så gæli varme i 1303'ern orginalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok på litt tynn is når det gjelder wankel ombygging, har aldri turt å tenke tanken på noe sånt selv. Uansett tror jeg nok det blir en hel masse jobb. Har hørt om en og annen som har satt igang med tilsvarende prosjekter, men de fleste har måttet gi opp. Prøv deg med en post på http://www.vw2you.com tror kansje det er en eller annen ringrev der som kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wankel er egentlig bare en tanke jeg har .. Siden jeg nå har 2 bilder, kan jeg satse litt ekstra hardt på bobla .. Er ikke avhengig av at den går på en stund ..

Men hva det blir vet jeg ikke .. Tror nok egentlig at det blir luftkjølt. Er noe med den lyden :)

Mest sannsynelig at jeg kjøper en ferdigtrimma brukt en ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1302

Litt off topic..

 

Du skulle vel ikke ha en dynamo og en forgasser til en 1300 eller 1600 du kan selge?

 

Hmm -- Tror ikke det, men skal sjekke en dag jeg stikker til "barndomshjemmet" ;) - Er der bobla &co (reserve delene) befinner seg om dagen .. dakkar .. står og fryser i garagen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår