Gå til innhold

info om rx-7 94 mod

Ranger emnet


integrale 16v

Anbefalte innlegg

lol lol lol

 

Da får driftskostnader en ny betydning :D

 

og Robert: det å si "For det første.. Gratulere med å bli kvitt møkket og fikse deg noe skikkelig. " om en S4 med bakseter, tas ikke seriøst ifra en som kjører starion ass ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

jøsses... 4 oljeskift på 4000km... må bytte olje mer enn en gang i uka jeg da... så går det på hvor mye olje?? 3 liter? blir vel fort 3*150*52= 23.000kr i olje i året det... :D

 

:rolleyes:

 

"må" ikke bytte olje så ofte, men jeg er bare sånn.... Du "må" ikke skifte olje på dama di hver kveld, men du gjør det allikevel....?? (-uten sammenligning forøvrig..ehh:) )

 

Skemt "åtsido" så er de hyppige oljeskifta av egen vilje, og ikke noe som er strengt tatt nødvendig. Men jeg har den "stygge uvanen" å bytte olje etter hver gang jeg har vært på bane eller på annen måte "hardkjørt" bilene mine. Dette gjelder både rexen og 323'ene. Hadde jeg (lompe-)kjørt bilen til og fra jobben, så hadde jeg ikke skiftet så ofte.

 

Noe annet er det med bruksbilen (B2600 4wd). Den passer på oljeskiftene selv. Her en morgen bestemte den seg for at det var på tide med ett oljeskift. Av med oljekjøler-slangen(-spratt av), og 10 sek senere var motoren tom...:eek: Da var det flaks at det lå en 5 liter med ny olje i bilen. 10 min mekking, og oljeskiftet var klart. Motorvask på jobben når jeg kom frem (-så helt jævli' ut). En bonus av dette er at bilen ble "etter-tectylert". Ikke mer rust på den siden av bilen på en stund hvertfall:op

 

sayonara

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Hva koster det for folk som vil ha den registrert, kjøre den på service hos forhandler, betale renter og avdrag på lån, forsikring og "normal" kjørelengde på 16'-20' per år da ? I tillegg til de punktene du nevner.

 

M.a.o. vanlig bruk ?

 

:)

 

 

Hvis jeg hadde hatt en Rx7 ville jeg ikke levert den hos en forhandler værtfall... hehe...! De har jo ikke akuratt den bredeste erfaringen med disse bilene

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk innom Mazda-forhandleren med min -93 modell RX-7 for å bestille noen deler, men fikk beskjed om at Mazda ikke hadde produsert RX-7 etter 1991. Han tvilte sterkt på at det var en Mazda jeg kjørte rundt i, selv om han så bilen sto uttafor..

Jeg leverer ikke bilen min på service der..... :rolleyes:

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Jeg reiste inn til mazda i Ålesund for å få de til å bytte clutchen på miataen. Jeg hadde med meg en forsterket clutch så de spurte hvorfor jeg trengte det. Jeg fortalte at bilen var turbo trimmet og var utstyrt med data sprut. Da ville de ikke ta i bilen for de viste ikke hva jeg kunne ha gjordt "inni der". Jeg sa jeg kunne betale overpris men det var uaktuelt. Etter det fikk jeg ikke bestille pluggkabler der engang. De er håpløse.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Stakk innom Mazda-forhandleren med min -93 modell RX-7 for å bestille noen deler, men fikk beskjed om at Mazda ikke hadde produsert RX-7 etter 1991. Han tvilte sterkt på at det var en Mazda jeg kjørte rundt i, selv om han så bilen sto uttafor..

[/quote

 

Fy fankern, jeg hadde blitt rasende hvis d hadde skjedd meg, at de ansetter folk som ikke engang vet at Mazda sluttet å produsere RX-7 i 2002. RX-7 er en bil alle mazda-folk burde kjenne til, og liksom vite om da. Latterlig er d!

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår