JHS Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Får være førstemann ut med ny tråd her jeg da... Kan noen forklare meg forskjellen på vanlig lakk og pulverlakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Får være førstemann ut med ny tråd her jeg da... Kan noen forklare meg forskjellen på vanlig lakk og pulverlakk? vanelig lakk sprayer du på, men pulverlakk tiltrekkes mot karosseriet av magnetisme. pulverlakk er pulver som sitter bedre, men trenger mye klarlakk for a skinne(mener jeg å huske:D) Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 De legger pulveret på og setter tingen inn en ovn. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Er det ikke slik at pulverlakk er mye mer slagkraftig enn vanlig lakk.. og er derfor ofte brukt på felger o.l. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Er det ikke slik at pulverlakk er mye mer slagkraftig enn vanlig lakk.. og er derfor ofte brukt på felger o.l. ? jo. Som emalje. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Kan man ta noe pulverlakkert, pusse med fint vannslipepapir og rubbe/polere opp for å få et blankt resultat (samme som noen gjør med vanlig lakk for å få en ekstra blank finish).. eller er det kun klarlakk som gjelder? Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 når dem pulver lakkerer så henger dem delen som skal lakkeres opp i et stativ, kjører strøm igjennom og sprøyter på pulveret(som henger pga elektromagnetisme eller no slikt) og kjører dette inn i en ovn på mange hundre grader.. (800?) blir virkelig flott =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Noen som har en fjerneste anelse om prisen på noe sånt? evt. hvordan prisene blir regnet ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Riktig som dere sier det med pulverlakk.. Jeg så på American Chopper for litt siden og da lakkerte de noen røde felger med pulverlakk.. Ble utrolig bra resultat :) Dette er lakk som holder. Lakken blir utrolig hard og derfor vansklig å ta av. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Og om dere ser Birth of a Sportscar på Discovery i disse dager, hvor du får overvære produksjonsprossesen av BMWs nye 6-Serie, E63, så bruker de samme teknikken for å legge klarlakk\glans på bilene. De setter strøm i karosseriet og pulveret tiltrekkes av denne og klistrer seg til karosseriet, som støv til noe som er ladet av statisk elektrisitet. Slik går svært lite av pulveret til spille, og det gir visstnok en uslåelig finish. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Kompis av meg i Sverige tok å pulverlakkerte sine kromme felger til blåfarge. Kostet 3000sek pr. felg. Gud vet hva det koster i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 http://www.felgservice.no/tjenester.html Pulver lakkering av felg: 600kr pr felg. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Og om dere ser Birth of a Sportscar på Discovery i disse dager, hvor du får overvære produksjonsprossesen av BMWs nye 6-Serie, E63, så bruker de samme teknikken for å legge klarlakk\glans på bilene. De setter strøm i karosseriet og pulveret tiltrekkes av denne og klistrer seg til karosseriet, som støv til noe som er ladet av statisk elektrisitet. Slik går svært lite av pulveret til spille, og det gir visstnok en uslåelig finish. De bruker VÅT lakk som er blandet inn ett stoff for å få den til å trekke mot karosseriet for å minske forbruk. PULVER lakk er som noen før her har sagt ett pulver som blir sprøytet på og smeltet på i en herdeovn. Pulverlakk blir som en emalje og er høyglans. VÅT lakk må påføres klarlakk for å bli "blank" Ingen bilprodusenter bruker pulverlakk på selve bilkarosseriet av praktiske årsaker Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Siden vi snakker om dette, appropos BMW greiene på discovery... Først dyppa/snurra de hele bilen i grunning 12 ganger eller noe sånt, og så lakka de me vanlig våtlakk, og etter det, tilførte det pulverlakk, og smelta det... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Jeg refererte kun til METODEN de påførte Glansen med, ikke lakken. Og glansen de bruker er faktisk et pulver som trekkes til bilen av statisk elektrisitet, om det kommentatoren sier stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg