Gå til innhold

Forskjell på lakk?

Ranger emnet


JHS

Anbefalte innlegg

Får være førstemann ut med ny tråd her jeg da...

 

Kan noen forklare meg forskjellen på vanlig lakk og pulverlakk?

vanelig lakk sprayer du på, men pulverlakk tiltrekkes mot karosseriet av magnetisme. pulverlakk er pulver som sitter bedre, men trenger mye klarlakk for a skinne(mener jeg å huske:D)

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som dere sier det med pulverlakk..

 

Jeg så på American Chopper for litt siden og da lakkerte de noen røde felger med pulverlakk.. Ble utrolig bra resultat :)

Dette er lakk som holder. Lakken blir utrolig hard og derfor vansklig å ta av.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om dere ser Birth of a Sportscar på Discovery i disse dager, hvor du får overvære produksjonsprossesen av BMWs nye 6-Serie, E63, så bruker de samme teknikken for å legge klarlakk\glans på bilene.

 

De setter strøm i karosseriet og pulveret tiltrekkes av denne og klistrer seg til karosseriet, som støv til noe som er ladet av statisk elektrisitet.

Slik går svært lite av pulveret til spille, og det gir visstnok en uslåelig finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om dere ser Birth of a Sportscar på Discovery i disse dager, hvor du får overvære produksjonsprossesen av BMWs nye 6-Serie, E63, så bruker de samme teknikken for å legge klarlakk\glans på bilene.

 

De setter strøm i karosseriet og pulveret tiltrekkes av denne og klistrer seg til karosseriet, som støv til noe som er ladet av statisk elektrisitet.

Slik går svært lite av pulveret til spille, og det gir visstnok en uslåelig finish.

 

De bruker VÅT lakk som er blandet inn ett stoff for å få den til å trekke mot karosseriet for å minske forbruk. PULVER lakk er som noen før her har sagt ett pulver som blir sprøytet på og smeltet på i en herdeovn. Pulverlakk blir som en emalje og er høyglans. VÅT lakk må påføres klarlakk for å bli "blank"

 

Ingen bilprodusenter bruker pulverlakk på selve bilkarosseriet av praktiske årsaker

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår