Gå til innhold

C20let

Ranger emnet


jumbo12

Anbefalte innlegg

Kordan bil er det den skal inn i??

 

Hvorfor ikke gå for en 20seh motor? Går brukbart gått den også, er den 2l 8v som kom i kaddet gsi,vectra 4*4

 

Mener den er på 130hk og 180nm. Å den har ett sinsykt bund drag

 

Hvordan er tilgjengeligheten på denne motoren? Hva er det man må vente å

betale for noe sånt? grinchy

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er tilgjengeligheten på denne motoren? Hva er det man må vente å

betale for noe sånt? grinchy

 

Har ikke peiling på hva den ligger i pris, tilgangen på en slik er vel større enn på en 16v da alle er på leiting etter dem.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupps!! Kan man ikke egentlig bare bytte til 16v topp???

 

joa.

den passer fysisk på.

 

er det en NE motor, kanskje ventilene går klar av stemplene.

Ellers blir alternativet og bytte til 16v stempler eller få frest ut nye spor til ventiler i de stemplene du har.

Så må du ha tilhørende insug og grenrør.

Passer ikke fra 8v.

så må du ha bagre registerdeksel, og løpe, strammehjul til 16v, og selvfølgelig ny regreim.

og du setter selvfølgelig ikke på brukte løpe og strammehjul, og disse koster litt. (er vel rundt 1100kr for reim, bolter og hjul)

og i samme slengen bytter du vannpumpe og.

 

så mye mikk blir det.

men alt går.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa.

den passer fysisk på.

 

er det en NE motor, kanskje ventilene går klar av stemplene.

Ellers blir alternativet og bytte til 16v stempler eller få frest ut nye spor til ventiler i de stemplene du har.

Så må du ha tilhørende insug og grenrør.

Passer ikke fra 8v.

så må du ha bagre registerdeksel, og løpe, strammehjul til 16v, og selvfølgelig ny regreim.

og du setter selvfølgelig ikke på brukte løpe og strammehjul, og disse koster litt. (er vel rundt 1100kr for reim, bolter og hjul)

og i samme slengen bytter du vannpumpe og.

 

så mye mikk blir det.

men alt går.

 

aneglsmili Men blir det billigere enn det å faktisk kjøpe en 16v, det er

spr.målet? eller går vinninga opp i spinninga! Hvor mye kan man dra ut

av detta da a? Uten at det ryker første uka selvfølgelig sombrero

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om det kommer til og gå noe bra med det sprutet da.

med dette opsettet er du jo bare en veiv, råder og ledningsnett med hjerne og dyser unna en XE.

 

og hva er forskjellen ellers da? innbilte meg at det var samme blokka jeg?

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva er forskjellen ellers da? innbilte meg at det var samme blokka jeg?

 

 

da er det ikke noe mer forskjeller (sånn grovt)

 

ja, blokka er lik, men finnes forskjellige versoner.

LET, sein XE og XEV og nyere har tjukkere gods litt rundt om vistnok.

 

men alle deler passer over for det.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvi du skal overhale motoren alike vell. Ville jeg kjøpt en c20xe motor i dårlig forfattning. Får slike til 4-5000kr. Kjøpt meg ett datsprut til 5000kr en brukt t3 turbo, og fått sveisa ett grenrør. Får vel det for ca 5000t samla. Eneste du da trenger er å senke kompen. på motoren.

Da har du valget, mappe dette og få ut ca 200hk eller å trimme videre:

Nye råder, stempler, lagere og underspyling: 15-20 000. Du har da en bunn som tåler ca 450hk kanskje mer...

Ny turbo, grenrør, innsug osv: 10-15lapper der og så klart en god portejobb på toppen.

Alt koster, men vil ikke anbefale noen å kjøpe en let til 25 000, hvis den skal trimmes videre.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvi du skal overhale motoren alike vell. Ville jeg kjøpt en c20xe motor i dårlig forfattning. Får slike til 4-5000kr. Kjøpt meg ett datsprut til 5000kr en brukt t3 turbo, og fått sveisa ett grenrør. Får vel det for ca 5000t samla. Eneste du da trenger er å senke kompen. på motoren.

Da har du valget, mappe dette og få ut ca 200hk eller å trimme videre:

Nye råder, stempler, lagere og underspyling: 15-20 000. Du har da en bunn som tåler ca 450hk kanskje mer...

Ny turbo, grenrør, innsug osv: 10-15lapper der og så klart en god portejobb på toppen.

Alt koster, men vil ikke anbefale noen å kjøpe en let til 25 000, hvis den skal trimmes videre.

 

 

Likte den pris antydningen din sabla godt... please, hvis du kan si meg

hvordan jeg får tak i alt det der til 25 000, så for all del. Jeg lytter!!!

(aller helst hvordan du får xe blokk, med turbo og datasprut for 10 000 )

:rolleyes:

 

Muligens jeg har hørt noe av dette fra noe skraltende kilder, men er det ikke

muligheter for å hente ganske mye ut av LET blokka kun ved kjøp av Chip og

noen små modifikasjoner. Hørte noe om en 6 trinns (Unicchip el no) chip som visst

nok skal gjøre underverker med denne motoren, sammen med noen mindre

modifikasjoner... Bare tull?

(dette blir uansett for dyrt for meg, 25 000 før trim blir "NOE" drøyt doh )

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var c20xe 5000

sprut 5000

turbo m/manifold 5000

SUM 15000

 

Du henter ut mye med EDS-chip på denne motoren. Men ett datasprut er så klart mye bedre.

 

De prisene dine henger jo ikke på greip!!! Hvis du ikke kan være seriøs så

syns jeg du kan holde deg unna. For de av oss (som meg) som tar sånt for

god fisk, får seg et kraftig slag i tryne når dem møter virkligheten som

fort ligger over 10 000 +/- over de prisene du kommer med!!! anger2

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prisene dine henger jo ikke på greip!!! Hvis du ikke kan være seriøs så

syns jeg du kan holde deg unna. For de av oss (som meg) som tar sånt for

god fisk, får seg et kraftig slag i tryne når dem møter virkligheten som

fort ligger over 10 000 +/- over de prisene du kommer med!!! anger2

 

Ser ikke helt problemet ditt her.....

 

Kjøpte meg en c20xe med ny starter, dynamo, clutsh,nytte hele registeret, alle pakkninger og F20 kasse.

Det denne motoren manglet var grenerør, fordeler og coil.

De nye delene var ikke montert. Denne ga jeg 6K for...

En orginal Calibra turbo med manifold for du for ca 3-3500.-

Datasprut har jeg ikke peil på, men ett brukt bør jo ligge mye under ny pris...

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt MBE sprut kan jeg skaffe til deg for 5000nok. Men skal du ha dyrere med mere funksjoner koster det mere. Men ett vanlig MBE sprut får du for 5000nok inkludert mva av meg. Med kvitering helt nytt. Men programmet må du sette opp selv. Eller høre med feks noen som har kompressor sats fra enem. Da enem selger dette sputet. Selv har jeg aldri mappa de. Men en mapping i benk koster vel ca 3-5lapper det oxo. Men da er motoren optimert.

Og hvis du mener prisene mine ikke henger på greip. Så foreslår jeg att du søker litt på internett eller ringer Protrim eller haugens-boost. Så kan de sikkert forklare deg det.

Hvis du skal ha alt nytt, hvorfor spør du da etter billig trim? Ny turbo med grenrør kan jeg skaffe deg for 50 000 hvis du vil ha det, men du skal trimme moderat sier du så da klarer du deg med en brukt c20let turbo til 3500-4500.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt MBE sprut kan jeg skaffe til deg for 5000nok. Men skal du ha dyrere med mere funksjoner koster det mere. Men ett vanlig MBE sprut får du for 5000nok inkludert mva av meg. Med kvitering helt nytt. Men programmet må du sette opp selv. Eller høre med feks noen som har kompressor sats fra enem. Da enem selger dette sputet. Selv har jeg aldri mappa de. Men en mapping i benk koster vel ca 3-5lapper det oxo. Men da er motoren optimert.

Og hvis du mener prisene mine ikke henger på greip. Så foreslår jeg att du søker litt på internett eller ringer Protrim eller haugens-boost. Så kan de sikkert forklare deg det.

Hvis du skal ha alt nytt, hvorfor spør du da etter billig trim? Ny turbo med grenrør kan jeg skaffe deg for 50 000 hvis du vil ha det, men du skal trimme moderat sier du så da klarer du deg med en brukt c20let turbo til 3500-4500.

 

Ikke på utkikk etter noe ekstremt som er nytt jeg, og hvis du kan skaffe

til den prisen, så er det jo ikke noe bedre enn det! Men er litt lei av at alle

sier at ting er så billig og lett og få tak i. (er noen forståsegpåere som bare

slenger rundt seg med priser) Jeg har kikka, og med mindre

jeg ikke tar turen til Tyskland (og da er det ikke så billig lenger), så finner ikke

jeg noe til de prisene!!! (noe som var litt av poenget med denne tråden: få

vite litt om hvor/hvordan det er best å få tak i deler, osv... ) 40 000 er

forresten maks på HELE mitt motor budsjettet, så om jeg virker litt ambisiøs

noen ganger, så er det for infoen sin skyld... :rolleyes:

 

Men har du noe link til den spruten du kunne skaffe?

Å det å mappe man man vel alltidsfå gjort ute på veien å... sombrero

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår