Gå til innhold

Funne ett frontsett, emn kan dere som sjønner verdien finne ut om det er ok eller bad

Ranger emnet

Macgyver

Anbefalte innlegg

Nevner ikke merke nå. Men ut i fra verdiene så lurer eg på om det går ann å si om dette funker eller ikke.

2 veis comp sett.

1" diskant og 6 1/2" bass

11,5 oz magnet

hz: 72-20 000 hz

4 ohm

qts: 0.77

vas: o.94

Er dette nok info til å å vurdere en prøve lytting av dette ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et comp sett består jo av (i dette tilfelle) en 6,5" mid bass og diskant.

Bass BØR spille lavere en 75Hz, for at du skal få den gromme bass duren, synes jeg...

Hvis du skal ha dette comp. settet som tillegg til flere høytalere i bak dører eller hatt hylle, kan det jo spille ren fin lyd der framme mens 6*9", 6,5" eller

5 1/4" spiller et bredere spekter bak.

Uansett med den frekvens bredde du beskriver, ville jeg hatt en god og kraftig basser (eller flere) i kofferten med mye effekt på forsterkeren.

Men det er min mening da.

Om høytalere og bilstereo, finner du like mange meninger som du finner personer å spørre.

Ta en lytt til dem koblet mot en kraftig forsterker, uten en masse "x-bass" eller "hyperbass" eller slike tullete innstillnger som ofte finnes.

Ren balansert lyd med masse effekt i ryggen er best for diagnostikk av uansett type høytaller.

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rf har eg hatt og gidder ikke ha det igjen tror eg, var ikke så imponert. lskal ha fin lyd.

hadde dls reference 6" før. di var eg meget fornøyd med.

men nå er det ny bil. og da må eg ha nye ,,,,tenkt på mbquart. men har ikke bestemt meg enda.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rf har eg hatt og gidder ikke ha det igjen tror eg, var ikke så imponert. lskal ha fin lyd.

hadde dls reference 6" før. di var eg meget fornøyd med.

men nå er det ny bil. og da må eg ha nye ,,,,tenkt på mbquart. men har ikke bestemt meg enda.

Vet ikke hvem som importerer disse til Norge, men jeg bruker et komp sett fra svenske AMEGA.

Flere jeg kjenner som bruker eller har brukt disse innen bilstereo konkuranser.

Rå lyd samt umulig å ta livet av....

Ikke så stive priser heller.

Vet TVBODEN på Svinesund har de, men jeg oppfordrer deg til å finne en norsk forhandler av dette merket...

Eller at du er heldig som meg og får tak i dem brukt.

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider