Gå til innhold

Endelig bilder av "My Precious"!

WhipeOut

Anbefalte innlegg

Har lenge sagt at jeg skulle legge ut noen bilder av Primera'en min.

For de som er interesserte i å se litt på den, så finnes den her:

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=510

Avventer opptagelse foreløpig, så noen nærmere link har jeg ikke, desverre.

Kommentarer??

Thanks

EDIT: Direkte link til bilen

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var skikkelig lægger ja! P11 kler veldig godt rødt syns jeg!

Har du motor på hånden...eller er du fortsatt på utkikk etter en? Har lyst til å gjøre det samme, men en GTI-R motoer er ikke så lett å oppdrive...

Jeg har en motor som er på vei fra Japan nå. Ikke bestemt meg om jeg skal gjøre det enda. Venter på svar fra Biltilsynet. Blir stående på vent i Danmark til jeg får svar.

Det jeg gjør er at jeg kjøper et frontcut (Hel fremdel) av en GTi-R. Det er tilgjengelig. "trsautoteknikk" skaffer slikt. Søk etter det på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine sideskjørt! hvor har du fått tak i de? eller satt de originalt på bilen? min har ikke sideskjørt, nemlig. :) pen bil, forresten!

Har desverre ingen aning om hvor de er kjøpt. De stod på når jeg kjøpte bilen, sammen med senkesettet.

Og angående spoiler: Jeg kommer ikke til å bytte den med det første. Bilen skal ende opp som en litt små anonym "hattkaill" bil som er stilfull. Skal ikke på med noe Torshov greier her nei... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.trs-autoteknikk.no - Som du sier burde de ikke ha noe problem med et gti-r frontcut. Skaffer jo en del annet fint også..Nismo-ting, osv.

Men..ja..burde vel ikke være det største problemet i verden å få godkjent? Det er vel Primeraer som er godkjent med gti-r motor fra før her i landet. Vet ikke hva de har gjort med bremser o.l. men.

Finnes vel sikkert tråder her på forumet om det.

Hørte no rykter om at Nissan ikke har noe info om hvor mye bremsene osv tåler.

Men jeg vet ikke om de som skal godkjenne det her aksepterer det hvis man legger fram sånne ting som f.eks..at en annen bil, som drar på framhjula, og har..si..220 hester, og veier i nærheten av det samme, har 280mm skiver osv. Det må da gå an å bruke litt logikk.

Pen bil forresten :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet nevnte det. Hvis jeg skaffer info om andre som har gjennomført en slik ombygging på en primera og fått det godkjent så kan dette hjelpe meg til å få lov. Han sjekket opp P10 og fant noen, men ingen P11 som det er gjennomført på. Han fant flere søknader, men ingen godkjenninger, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet nevnte det. Hvis jeg skaffer info om andre som har gjennomført en slik ombygging på en primera og fått det godkjent så kan dette hjelpe meg til å få lov. Han sjekket opp P10 og fant noen, men ingen P11 som det er gjennomført på. Han fant flere søknader, men ingen godkjenninger, så...

Er kanskje noen ute og går som ikke er godkjente..

Var jo en rød en til salgs på autodb her for en stund siden..men dette er kanskje ting man ikke bør snakke for høyt om..

Kan du ikke prøve å høre med noen i utlandet? Danmark, England og USA..kanskje du kan få noen form for tips og tricks derfra. De må vel ha en eller annen form for papirer der også?

Du kan prøve å høre med Carsten, på http://www.Teamnissan.dk . Husker ikke om det er turbo i bilen hans i farta, men er nok ikke umulig han kan sende deg videre til noen som har. Hvis du får noe papirer fra et annet EU-land bør det jo kunne hjelpe deg litt på vei skulle man tro, om ikke biltilsynet setter seg helt på eselbeina sine..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider