TaMo Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Lurer på å montere en turbo på en 1.4l seat ibiza... Lurer også på om noen vet om det finnes ferdig manifold med flens til T3 til denne motoren? Har hørt noe om at seat , polo og golf motorene er ganske like og at manifoldene muligens passer over på hverandre... Siter HiFi Teknikk - Det er helt vilt! '89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar! '90 Caravelle '86 Escort - Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 .. har også en 1,4i.. hadde vært rått å fått smelt på en turbo.. men en t3 hadde vel vært i størrste laget?? må nok til å skifte stemplel, veiv, råder osv da.. noen som vet om dette?? sett inn dette spm på prosjekt forumet eller noe, det er mer aktivitet der..' send meg en PM hvis du finner ut av noe. kan være interessert i det samme!! svein chicken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TaMo Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 kan da justere ventilen så må får maks så så mye trykk. 0.5bar f.eks. er det som har kommet meg for øret i allefall.... Siter HiFi Teknikk - Det er helt vilt! '89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar! '90 Caravelle '86 Escort - Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 kan da justere ventilen så må får maks så så mye trykk. 0.5bar f.eks. er det som har kommet meg for øret i allefall.... T3 vil bli for stort for denne motoren. Den vil spoole opp rundt 4-4500 rpm og hver gang du girer kommer du under dette området og aksen vil bli latterlig dårlig. Prøv heller et kit for K03 fra Rothe eller lignende http://www.rothe-motorsport.de/index1.htm Motoren er lik den som sitter i Golf III 1,4L og Polo 1,4L frem til rundt 1998/99 Polo 6N 1,4l Basis: 1,4 Ltr.; 44 KW (60 PS) Kit 1 ca.120PS • Einbau eines wassergekühlten KKK- Abgasturbolader • Öl- u. Wasseranschlüsse Turbolader • SLS Turbo-Gußkrümmer • Absenkung des Verdichtungsverhältnisses, durch eine spezielle Zylinderkopfdichtung Ladeluftkühler • Druckrohre, Schläuche und Schellen • Hosenrohr zwischen Turbolader und Kat . • Luftfilterkasten • komp. Auspuffanlage 63,5mm Edelstahl V2A • Optimierung der Einspritzelektronik Anpassung und Optimierung des elektronischen • Motormanagement auf Leistungsprüfstand Leistungsdaten: V max. 205 Drehmoment 234Nm bei 3020 U/min Ladedruck: 0,65 bar Hentet fra http://www.slstuning.de/tuning/tuning.html Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9000t Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 for å ettermontere er det en del ander fakter som spiller inn enn bare å "smelle" på en turbo.. størelsen er foreksempel veldig viktig.. ikke at den skal være stor.. men riktig.. og få en bra FLOW er også en viktig del.. er vel ikke hvem som hels som skal gjøre dette selv.. mange som kan snakke.. værre og få til ett resultat som holder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TaMo Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Nettopp! Har skrudd en del på motorer de siste årene... byttet girkasser, topp-pakninger og litt sånne ting. Neste prosjekt er å turbolade en motor og det er derfor jeg spør rundt om kring. Sjeldent det er bare-bare uansett hva det gjelder på en motor.. Godt at det finnes folk her som kan gi noen hint og veiledninger! :) Siter HiFi Teknikk - Det er helt vilt! '89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar! '90 Caravelle '86 Escort - Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9000t Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ja.. det er sikkert mange her som kan skru og har ghort det mye selv.. men selv er litt skeptisk til de første og "beste" tipsene som kommer. det er hvertfall en her på nette som jeg veit har peil på ettermontering.. det er garnes racing.. hadde du fått han til og komme med noe.. så er det hvert og bruke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TaMo Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 pokker.. når jeg ser at det dukker opp tyske linker, angrer jeg på at jeg ga f i tysk når jeg en gang hadde det som fag på skolen... hehe Siter HiFi Teknikk - Det er helt vilt! '89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar! '90 Caravelle '86 Escort - Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9000t Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hmmm... men du får prøve da... så hvis det er noe.. så får du bare spørre!!!lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.