Gå til innhold

Ettermontere turbo

Ranger emnet


TaMo

Anbefalte innlegg

Lurer på å montere en turbo på en 1.4l seat ibiza...

Lurer også på om noen vet om det finnes ferdig manifold med flens til T3 til denne motoren? Har hørt noe om at seat , polo og golf motorene er ganske like og at manifoldene muligens passer over på hverandre...

HiFi Teknikk - Det er helt vilt!

 

'89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar!

'90 Caravelle

'86 Escort - Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. har også en 1,4i.. hadde vært rått å fått smelt på en turbo.. men en t3 hadde vel vært i størrste laget?? må nok til å skifte stemplel, veiv, råder osv da..

 

noen som vet om dette??

 

sett inn dette spm på prosjekt forumet eller noe, det er mer aktivitet der..'

 

send meg en PM hvis du finner ut av noe. kan være interessert i det samme!!

 

svein chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan da justere ventilen så må får maks så så mye trykk. 0.5bar f.eks. er det som har kommet meg for øret i allefall....

 

T3 vil bli for stort for denne motoren. Den vil spoole opp rundt 4-4500 rpm og hver gang du girer kommer du under dette området og aksen vil bli latterlig dårlig.

 

Prøv heller et kit for K03 fra Rothe eller lignende http://www.rothe-motorsport.de/index1.htm

 

Motoren er lik den som sitter i Golf III 1,4L og Polo 1,4L frem til rundt 1998/99

 

Polo 6N 1,4l Basis: 1,4 Ltr.; 44 KW (60 PS)

 

Kit 1 ca.120PS

 

• Einbau eines wassergekühlten KKK- Abgasturbolader

• Öl- u. Wasseranschlüsse Turbolader

• SLS Turbo-Gußkrümmer

• Absenkung des Verdichtungsverhältnisses, durch eine spezielle Zylinderkopfdichtung Ladeluftkühler

• Druckrohre, Schläuche und Schellen

• Hosenrohr zwischen Turbolader und Kat .

• Luftfilterkasten

• komp. Auspuffanlage 63,5mm Edelstahl V2A

• Optimierung der Einspritzelektronik Anpassung und Optimierung des elektronischen

• Motormanagement auf Leistungsprüfstand

 

Leistungsdaten:

 

 

V max. 205

Drehmoment 234Nm bei 3020 U/min

Ladedruck: 0,65 bar

 

Hentet fra

http://www.slstuning.de/tuning/tuning.html

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ettermontere er det en del ander fakter som spiller inn enn bare å "smelle" på en turbo.. størelsen er foreksempel veldig viktig.. ikke at den skal være stor.. men riktig.. og få en bra FLOW er også en viktig del.. er vel ikke hvem som hels som skal gjøre dette selv.. mange som kan snakke.. værre og få til ett resultat som holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Har skrudd en del på motorer de siste årene... byttet girkasser, topp-pakninger og litt sånne ting. Neste prosjekt er å turbolade en motor og det er derfor jeg spør rundt om kring. Sjeldent det er bare-bare uansett hva det gjelder på en motor.. Godt at det finnes folk her som kan gi noen hint og veiledninger! :)

HiFi Teknikk - Det er helt vilt!

 

'89 Golf II 1.8l - Fortsatt kjørbar!

'90 Caravelle

'86 Escort - Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. det er sikkert mange her som kan skru og har ghort det mye selv.. men selv er litt skeptisk til de første og "beste" tipsene som kommer. det er hvertfall en her på nette som jeg veit har peil på ettermontering.. det er garnes racing.. hadde du fått han til og komme med noe.. så er det hvert og bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår