gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Det er litt tricky, men som med alt annet: Øvelse gjør mester. Jeg kjøpte starter-kit fra gasolin og har testa litt på skjermene mine. Skulle gjøre det på panseret også, men turte ikke pga varmen. Nå er skjermene litt mer utsatt enn et panser, ved mye senk kan det jo subbe litt inniblandt. Om det blir noen bøyinger på stålet så kan jo sparkelen sprekke. Enig der, hvor får du taki dette kit`et? Kunne gjerne tenke meg og prøve. Hva koster forresten dette kit`et, og hvor får man kjøpt tinn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Neinei, Du smelter jo ikke tinnet fullt så mye, litt mer rennende enn sparkel, så fungerer det bra;) Ok, hehe, har aldri prøvd, så jeg vet ikkje hvordan det funker. Snakket med en som drev med dette for over 30 år siden, og han sa at flaten burde ligge flatt, og at stålet burde være gullende rent, helst forvarmet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Du får prøve på beste måte å rette det, også vil jeg anbefale tinn istedet for sparkel. Det er ikke like utsatt for sprekker. Fikk forresten buen sånn ca tilbake der den var med hammer og god gammeldags sleggemekanikk :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Ja, forvarme, også må/burde man ha på sånn.. heh.. Hva søren heter det.. jah.. beklager står stille for meg, men burde i hvertfall ha på et slikt middel før du har på tinnet, så det sitter;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Ja, forvarme, også må/burde man ha på sånn.. heh.. Hva søren heter det.. jah.. beklager står stille for meg, men burde i hvertfall ha på et slikt middel før du har på tinnet, så det sitter;) Stemmer, han nevnte det også, men husker heller ikkje hva det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Du har ikke lyst til å bredde bilen min da :) Jeg trenger sånne skjermer da jeg skal grise senke med breie lizzer Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 http://www.gasolin.no Man har på flussmiddel før man begynner selve tinningen. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Du har ikke lyst til å bredde bilen min da :) Jeg trenger sånne skjermer da jeg skal grise senke med breie lizzer Det kan jeg gjøre, men vær obs på at dette tar ca fire dager med effektivt arbeid. Og da er det ikkje snakk om 9-4 jobb, hehe. Og du og din bil bor hvor i landet? Om jeg husker rett så ville du senke ned mot 120mm + 9x16"? Det er mulig enda mer seriøs bredding må til, altså oppover i innerskjerm osv. Men skal ikkje være noe problem, det tar kansje bare mer enn 4 dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Nye skjermer som snart skal skjæres opp i alle retninger, hehe... Bredding venstre side bak er nå ferdig: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Skal du tinne må du sandblåse bort all grunningen din. ;) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Skal du tinne må du sandblåse bort all grunningen din. ;) I know, men jeg har ikkje tinningsutstyr og garasjen er ikkje akkurat av det minst fuktige tilholdstedet.... Så det holder bare en 3-4 dager før rusten begynner å komme..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 PS: Prøvte å løfte i hjulbuen, løfta hele karosseriet uten at buen viste tegn til å gi etter, så jeg tviler på subbing vil ha noe særlig å si. Men uansett, det er jo greit å være på den sikre siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Så langt for i dag: 6mm ståltråd klar til å punktes fast: Prøver med en god del flere punkter i dag før jeg begynner å legge korte larver, ettersom venstre bue slo tilbake (noe jeg fikk rettet på): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 særdeles bra jobbing på deg.. snart tid for bredding her oxo. bare få riktig hjul først. tinning er artig arbeid. har tatt 2 dører, 1 skjerm, panser og flaten der viskerhullet er, og nå snart 4 hjulbuer.. gøy å lære slikt. vi følger prosjektet ditt i spenning fortsatt Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Moro å se ordentlig køståm arbeid....stå på! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg