Gå til innhold

Turbo/CRX - Honda-motordiskusjon

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er du ute og ratter kontra på glatta CivicVTEC! Han har en vanlig 1,6 16v...

 

VTEC-E? Den tror jeg du må forklare.

Enten har man VTEC, eller så har man ikke.

Mulig du tenker på 1,5 VEi, sparemotoren de brukte i Civic før, som heldigvis ALDRI fant veien til CRX!

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Nå er du ute og ratter kontra på glatta CivicVTEC! Han har en vanlig 1,6 16v...

 

VTEC-E? Den tror jeg du må forklare.

Enten har man VTEC, eller så har man ikke.

Mulig du tenker på 1,5 VEi, sparemotoren de brukte i Civic før, som heldigvis ALDRI fant veien til CRX!

 

Sorry...Innrømmer feilen der...Blanda CRX med Civic...Sorry :rolleyes:

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Riceboy og stolt av det! Jeg blir kvalm... puke

 

Ekke no bedre du da, for du er jo her å bare rakker end på andre,og snakker dritt om de !! Samme som du er på CH forumet, hvor du er blitt MOBBET ut !!

 

Dust...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Nå er du ute og ratter kontra på glatta CivicVTEC! Han har en vanlig 1,6 16v...

 

VTEC-E? Den tror jeg du må forklare.

Enten har man VTEC, eller så har man ikke.

Mulig du tenker på 1,5 VEi, sparemotoren de brukte i Civic før, som heldigvis ALDRI fant veien til CRX!

 

 

Naboen har en slik en i en Civic... Etter handletur i Sverige, og 4 stk i bilen, så måtte en av dem gå ut i en kraftig oppoverbakke :D:D:D Fantastisk motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Så slapp som de der er, så har jeg egentlig ikke så vanskelig for å tro det... Bilen stoppet jo ikke da.. Det er bare at den gikk knapt frammover (Honda+dreiemoment= Hva for noe??) :)

 

trodde nå at det var honda som hadde dreiemoment.... vel Vtec ihvertfall :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Så slapp som de der er, så har jeg egentlig ikke så vanskelig for å tro det... Bilen stoppet jo ikke da.. Det er bare at den gikk knapt frammover (Honda+dreiemoment= Hva for noe??) :)

 

Lattis. Måtte jo være en volvo gubbe som disser Honda motorer. Honda motorer eier det meste som står i volvo kuk bilene.

 

No offence :D

 

Men man disser bare ikke verdens største motorprodusent uten å ha belegg for det.

 

Honda eier alt når det gjelder driftssikkerhet, utslipp, motoreffekt pr. sylindervolum for normalladde motorer, bensingjerrighet, teknikk og produksjonskostnader.

 

 

Driftssikkerhet: Viser til rapporter fra england og usa, der Honda ligger i tet når det gjelder lave reklamasjonstall og motorstopp.

 

Utslipp: Som eneste motorprodusent har Honda motorer som tilfredstiller Californias framtidige miljøkrav. VLEV motoren gir veldig små skadelige utslipp og er i salg. ZLEV motoren gir ingen miljøskadelige utslipp ( Z for zero ). ZLEV motoren er under utprøving hos enkelte, da den trenger bensin med redusert svovelinnhold. Faktisk er gassen som kommer ut av motoren renere enn gassen som kommer inn i motoren, kjører man i en av amerikas storbyer.

 

Motoreffekt: 240Hk@8300rpm i en standard serieprodusert normalladd ottomotor på 1997 ccm har ingen andre pr dags dato matchet.

 

Bensingjerrighet: Vinnere i utallige økonomirace løp. Bla kan Honda delphin nevnes, en farkost med Honda sekstaktmotor som brukte 0.026 liter/mil. Det tilsvarer Bergen - Oslo på 1.1 liter bensin ( to ekstra taktere for å spyle sylindrene med frisk luft, fjerner rester av eksos )

 

Teknikk: Les ovenfor.. Honda er kjent for sin avanserte motorteknologi. Honda eide stort sett alle F1 løpene på 80 tallet, helt til F1 ledelsen så seg lei av Hondas overlegenhet. De endret da kravene til motoren ( ikke turbo og spesialdrivstoff bla ) og dermed fikk de andre krige om noe annet enn 2 og 3 plassen, motorene ble machet. Honda er forøvrig verdens ledene innen robot teknologi. De har laget en robot som går som et menneske, opp og ned trapper, forbi hindre osv uten å måtte bli programert spesielt for hvert hinder.

 

 

Produksjonskostnader: Det er et knalltøft markeded. Derfor har Honda satset stort på sine egenutviklede automatiseringsprosesser. Med dette er de ekstremt tilpassingsdyktig. Honda sine maskiner kan tilpasses å produsere en helt ny bilmodell på 2 uker. Ford bruker 8 mnd på samme oppgave. Samtidig produserer Honda mer biler/ansatt en noen annen bilprodusent i verden. Honda produserer også forskjellige biler for hver verdensdel, da amerikanere f.eks vil ha større biler, mens japsene bil ha mer små og kompakte.

 

 

Og nei, jeg jobber ikke for Honda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Lattis. Måtte jo være en volvo gubbe som disser Honda motorer. Honda motorer eier det meste som står i volvo kuk bilene.

 

No offence :D

 

 

jeg disser ikke Honda...

og jeg er lykkelig Volvo eier :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Lattis. Måtte jo være en volvo gubbe som disser Honda motorer. Honda motorer eier det meste som står i volvo kuk bilene.

 

No offence :D

 

Men man disser bare ikke verdens største motorprodusent uten å ha belegg for det.

 

Honda eier alt når det gjelder driftssikkerhet, utslipp, motoreffekt pr. sylindervolum for normalladde motorer, bensingjerrighet, teknikk og produksjonskostnader.

 

 

Driftssikkerhet: Viser til rapporter fra england og usa, der Honda ligger i tet når det gjelder lave reklamasjonstall og motorstopp.

 

Utslipp: Som eneste motorprodusent har Honda motorer som tilfredstiller Californias framtidige miljøkrav. VLEV motoren gir veldig små skadelige utslipp og er i salg. ZLEV motoren gir ingen miljøskadelige utslipp ( Z for zero ). ZLEV motoren er under utprøving hos enkelte, da den trenger bensin med redusert svovelinnhold. Faktisk er gassen som kommer ut av motoren renere enn gassen som kommer inn i motoren, kjører man i en av amerikas storbyer.

 

Motoreffekt: 240Hk@8300rpm i en standard serieprodusert normalladd ottomotor på 1997 ccm har ingen andre pr dags dato matchet.

 

Bensingjerrighet: Vinnere i utallige økonomirace løp. Bla kan Honda delphin nevnes, en farkost med Honda sekstaktmotor som brukte 0.026 liter/mil. Det tilsvarer Bergen - Oslo på 1.1 liter bensin ( to ekstra taktere for å spyle sylindrene med frisk luft, fjerner rester av eksos )

 

Teknikk: Les ovenfor.. Honda er kjent for sin avanserte motorteknologi. Honda eide stort sett alle F1 løpene på 80 tallet, helt til F1 ledelsen så seg lei av Hondas overlegenhet. De endret da kravene til motoren ( ikke turbo og spesialdrivstoff bla ) og dermed fikk de andre krige om noe annet enn 2 og 3 plassen, motorene ble machet. Honda er forøvrig verdens ledene innen robot teknologi. De har laget en robot som går som et menneske, opp og ned trapper, forbi hindre osv uten å måtte bli programert spesielt for hvert hinder.

 

 

Produksjonskostnader: Det er et knalltøft markeded. Derfor har Honda satset stort på sine egenutviklede automatiseringsprosesser. Med dette er de ekstremt tilpassingsdyktig. Honda sine maskiner kan tilpasses å produsere en helt ny bilmodell på 2 uker. Ford bruker 8 mnd på samme oppgave. Samtidig produserer Honda mer biler/ansatt en noen annen bilprodusent i verden. Honda produserer også forskjellige biler for hver verdensdel, da amerikanere f.eks vil ha større biler, mens japsene bil ha mer små og kompakte.

 

 

Og nei, jeg jobber ikke for Honda ;-)

 

 

 

Som du kanskje ser andre steder på siden, så har jeg ofte skrevet at Honda er verdens beste motorprodusenter. De er ganske enkelt genial, og jeg har ikke noe problem med å inrømme at de har bedre motorer en volvo (vel, om de tåler like mye vet jeg ikke, men)... Og jeg er langt fra noen tilhenger av volvo!

 

Men det er en ting de ikke har.. Dreiemoment. Masse hester pr liter, men dreiemoment er det litt mangel på i mange modeller. MEn så er det jo hestene som er gøy da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

MEn så er det jo hestene som er gøy da....

 

tjaaah.... er jo dreiemomentet som "flytter" bilen,forsåvidt.. akselerasjonen "følger" jo dreiemomentkurven,if u know what I mean... så,dreiemoment er en god ting ;)

 

er vel bl.a. derfor en overladet motor på f.eks. 200hk er "sterkere" enn en sugemotor på 200hk... (pga. mer dreiemoment,med turbo/kompressor)... (vanligvis er det slik ihvertfall)

 

:)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår